کد خبر: ۹۷۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۶۹
پیشکسوت استقلال در مورد شرایط کادرفنی این تیم صحبت کرد و عقیده دارد این تیم کم اشتباه و بسیار خوب عمل کرده است.

نکونام لیاقت ماندن در استقلال را داردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سهراب بختیاری‌زاده پیشکسوت فوتبال ایران و استقلال تهران در پایان لیگ بیست و سوم که با قهرمانی پرسپولیس خاتمه پیدا کرد، با ورزش سه گفتگو کرد و در مورد کلیت اتفاقات رخ داده در لیگ برتر اظهار داشت: از نظر کیفی خوب بود و در پایین جدول رقابت سنگینی بود که برای سقوط نکردن بازی می‌کردند و بالای جدول پرسپولیس و استقلال که به دنبال قهرمانی بودند و سپاهان و تراکتور به اندازه خودشان تلاش کردند تا در رقابت قهرمانی حضور داشته باشند.

او ادامه داد: با توجه به انتظاری که از سپاهان و تراکتور وجود داشت، پیش‌بینی می‌شد در کورس قهرمانی باشند و شانس داشته باشند اما این پرسپولیس و استقلال بودند که تا لحظه آخر برای قهرمان شدن تلاش کردند که در نهایت پرسپولیس قهرمان شد.

بختیاری‌زاده همچنین تاکید کرد: به اعتقاد من استقلال نسبت به شرایط خوب کار کرد. یادمان است که اول فصل تغییرات مدیریتی داشت و جواد نکونام در شرایطی به این تیم آمد که نتوانسته بود خودش را برای یک لیگ سخت آماده کند. از حق نگذریم، استقلال واقعا خیلی زود خودش را از مدعیان جدا کرد تا بخت اول قهرمانی باشد که البته هیچ مربی و هیچ تیمی در فوتبال کامل نیست و جواد هم اشتباه دارد. مهمترین اشتباه نکونام این بود که در هفته‌های پایانی چندان باتجربه عمل نکرد و اگر کسی را هم قضاوت می‌کنیم، باید در جایگاهش قرار داشته باشیم. با تمام این حرف‌ها کادرفنی و جواد نکونام با داشتن یک تیم متعصب و جنگنده امتیاز مثبت می‌گیرد.

وی افزود: تیمی بود که با هماهنگی بسیار بالا، استراتژی و افکار نکونام را در زمین بازی پیاده می‌کردند. در هفته‌های آخر نکات منفی استقلال باعث شد مسائل حاشیه‌ای تمرکز را از تیم بگیرد و به خصوص در بازی با نساجی قائمشهر، شانس استقلال را کم کرد. بین مربیان ایرانی نکونام بهترین گزینه است.

مدافع سابق آبی پوشان در مورد وضعیت نکونام گفت: این حق او است که بتواند با شرایطی خوب لیگ را شروع کند و به استقلال کمک کند. پیشکسوتان زیادی هستند که دلشان برای این تیم می‌تپد و دلسوز این تیم هستند که می‌گویند جواد نمی‌تواند مربی خوبی باشد اما با مصاحبه‌ها کاملا مخالف هستم. اگر بحث بر قضاوت هست، دنبال تسویه شخصی نباشیم. در مورد دشمن هم باید منصفانه عمل کرد.

بختیاری‌زاده خاطرنشان کرد: او نشان داد لیاقت ماندن در استقلال را دارد. به هیچ عنوان حرفه‌ای نیست که استقلال در سه فصل با 3 مربی متفاوت کار کند و این را ادامه دهیم. اگر دنبال هماهنگی و بهتر شدن هستیم، نیاز به ثبات داریم. حضور نکونام به این ثبات کمک می‌کند و بهتر است نکونام بماند.

او در مورد سبک بازی استقلال نیز صحبت کرد و تصریح کرد: هر کسی نگاهش به فوتبال متفاوت است. فوتبال زیبا را در پاس زیبا نمی‌بینم و فوتبال زیبا یعنی یک تیم بتواند استراتژی مربی و کادرفنی خودش را با ضریب اشتباه کمتری اجرا کند و منتهی به نتیجه گرفتن شود، زیباست. بازیکنان استقلال این خواسته را با درصد اشتباهات پایینی اجرا کردند و تا لحظه آخر هم شانس قهرمانی داشتند اما مسئله اشتباه بزرگ این تیم، هفته‌های آخر بود. باید با کلام به تیم آرامش می‌دادند. الان کاری که انجام دادند، کمتر از قهرمانی نبوده و نکته‌های مثبت تیم جنگنده، هماهنگ و تسلیم ناپذیر استقلال نکونام کم نبوده. اول فصل را یاد داشته باشیم که در چه شرایطی نکونام قبول مسئولیت کرد و لیاقت ادامه دادن را دارد. این به ثبات تیم کمک می‌کند. تفکر نمی‌خواهند قهرمان شویم، تفکر اشتباهی است و ای کاش این تفکر از تیم دور شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: