کد خبر: ۹۷۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۰۹
پیشکسوت استقلال درباره اتفاقات لیگ بیست‌وسوم و ادعای اخیر علیرضا بیرانوند صحبت کرد.

پاسخ پاشازاده به ادعای بیرانوند؛ نزدیک نسل ۹۸ هم نمی‌شوید!/در حد علی دایی و خداداد عزیزی نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سپهر ستاری: در شرایطی که یک هفته از پایان لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس می‌گذرد، همچنان صحبت درباره حواشی و اتفاقات اخیر زیاد است. استقلال در شرایطی که 16 هفته صدرنشین بود در نهایت جام را از دست داد و در کورس قهرمانی از پرسپولیس شکست خورد. پرسپولیس درحالی قهرمانی را به‌دست آورد که گل این تیم مقابل مس رفسنجان از نگاه بسیاری از کارشناسان آفساید بود و این موضوع اعتراض استقلالی‌ها را به‌دنبال داشت.

مهدی پاشازاده، مدافع اسبق تیم ملی و استقلال هم با اشاره به همین موضوع معتقد است داوری نتایج هفته آخر تاثیرگذار بوده است. او که یکی از اعضای تیم ملی 98 بود، در گفتگو با خبرآنلاین ضمن اشاره به این موضوع، به صحبت‌های اخیر علیرضا بیرانوند درباره بهترین نسل فوتبالی بعد از انقلاب هم پاسخ داده است.

استقلال قهرمانی لیگ برتر بیست‌وسوم را از دست داد. به نظر شما چرا این تیم با وجود مدت‌ها صدرنشینی نتوانست قهرمان شود؟

در این چند وقت خیلی درباره این بحث شد که چرا و چگونه قهرمان نشد. این‌ها مهم نیست و بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند که در این شکی نیست. خیلی اتفاقات می‌تواند رقم بخورد که یک تیم قهرمان شود یا جام را از دست بدهد. چیزی که مشهود بود و خیلی به چشم آمد و خیلی به آن پرداخته شد که آن را لوث کرد، بحث داوری بود. می‌توانست اتفاقات دیگری رقم بخورد و حتی شاید پرسپولیس بعد از آن گل بزند ولی اتفاقی که افتاد این بود. به نظرم بچه‌های استقلال بدون هیچ طرفداری الکی خیلی زحمت کشیدند. شرایط و اتفاقات ابتدای فصل هم تاثیرگذار بود. من در بازی با گل‌گهر هم گفتم اگر اول فصل با آن مشکلات می‌گفتیم استقلال دوم می‌شود، همه راضی بودند ولی اتفاقاتی افتاد و تیم خیلی تلاش کرد و صدر جدول دستش بود و آن لحظه آخر با یک‌سری اتفاقات قهرمان نشد. حتی گفتند اگر تیم پنجم شود و ایرادی ندارد و اگر تیم مثلا ششم بود و خودش را به رده دوم می‌رساند، همه می‌گفتند چه کار بزرگی انجام شده است. این‌ها متاسفانه توقعات غیرحرفه‌ای است که بعضی‌ها به وجود می‌آورند و شاید منطق هم پشت آن نباشد. همه تلاش کردند و حاصلش این شد و همه اتفاقات برای سال‌های بعد تجربه می‌شود که اتفاقات بهتری بیفتد.

اختلاقات داخلی و مشکلات بین مدیریت و کادر فنی چقدر تاثیر داشت؟

قطعا تاثیرگذار بود. مشکلات مالی، مشکلات نقل‌وانتقالات، مشکلات مدیریتی و ... همه تاثیر داشت و بچه‌ها جنگیدند که اتفاقات خوبی بیفتد ولی نشد.

پاسخ پاشازاده به ادعای بیرانوند؛ نزدیک نسل ۹۸ هم نمی‌شوید!/در حد علی دایی و خداداد عزیزی نداریم

بعد از گل پرسپولیس دوباره بحث درباره ورود VAR هم داغ شده و حتی برای سال بعد هم شرایط مشخص نیست.

این از شاهکارهای فوتبال و ورزش ماست.

الان خیلی‌ها می‌گویند یک مافیایی هست که اصلا دوست ندارند VAR به ایران بیاید و منافع‌شان به خطر می‌افتد!

منطقی نیست یک مافیای فوتبال ایم کار را کند ولی چرا کسی علت عدم ورود را نمی‌گوید؟ مسئولین باید به هواداران پاسخگو باشند.

به نظرتان کیفیت فنی لیگ ۲۳ با سال‌های قبل چقدر فرق داشت؟

من تغییری نسبت به ۲-۳ سال قبل ندیدم و همان روش را داشتیم و چه در برگزاری، چه در بازی‌ها نکته جدید و ایده خاصی نبود. خیلی تغییر ملموسی وجود نداشت.

علیرضا بیرانوند اخیرا گفته بود که تیم ملی فعلی بهترین نسل فوتبالی بعد از انقلاب بوده و حتی از ۹۸ هم بهتر است. شما به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی ۹۸ نظرتان چیست؟

این صحبت‌ها صورت خوشی ندارد و هر نسلی قابل احترام است. همه نسل‌ها می‌آیند و می‌روند و برای تیم ملی زحمت می‌کشند. نمی‌دانم او این قیاس را از کجا آورده است. اگر خط به خط بررسی کنیم، فکر نکنم حتی نزدیک ما باشند. شما در هافبک دفاعی یک کریم باقری نشان من دهید. یکی در حد خداداد عزیزی و علی دایی نشان بدهید. یک عابدزاده بعد از ۹۸ داشتیم؟ حتی نزدیک این‌ها هم نمی‌شوند. من مقایسه نمی‌کنم و همه بازیکنان زحمت کشیدند.

یکی از بحث‌ها تعداد صعود به جام جهانی است.

نه اصلا در این ۲۰ سال، یک هافبک دفاعی بهتر از کریم باقری داشتیم؟ یکی بگویید بهتر از عابدزاده بوده است. من خودم را هم اصلا کار ندارم با اینکه دفاع سرزن و پا به توپ و تکنیکی و خونسرد نداشتیم اما کسی در حد کریم باقری و خداداد عزیزی و علی دایی نداریم. همه برای تیم ملی زحمت کشیدید و قابل احترام هستید ولی نزدیک ۹۸ هم نمی‌شوید.

پاسخ پاشازاده به ادعای بیرانوند؛ نزدیک نسل ۹۸ هم نمی‌شوید!/در حد علی دایی و خداداد عزیزی نداریم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: