کد خبر: ۹۷۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
تعداد بازدید: ۲۳۶
خبرها از قریب‌الوقوع بودن توافق جنسیس با لوسید برای استفاده از موتورهای برقی این کمپانی حکایت دارند. عربستان سعودی ۶۰ درصد از سهام لوسید را در اختیار دارد.

لوسید با پول بن‌سلمان برای هیوندای موتور خودرو می‌سازد / عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ گفته می‌شود برند لوکس گروه هیوندای و لوسید در مراحل نهایی دستیابی به توافقی هستند که طی آن کره‌ای‌ها موتورهای برقی محصولات خود را از لوسید خریداری خواهند کرد. درصورتی‌که این توافق نهایی شود لوسید پس از استون مارتین تأمین قوای محرکه جنسیس را بر عهده خواهد گرفت.

به نقل از پدال، البته این استارت‌آپ نوپای آمریکایی تأمین موتورهای برقی خودروهای فرمول E را نیز عهده‌دار شده است. هرچند باید به این نکته اشاره کنیم که خبرهای یاد شده به‌صورت رسمی تائید نشده‌اند و یکی از مقامات هیوندای در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها این موضوع را تائید یا رد نکرده است.

سؤال مهمی که پیش می‌آید این است که هیوندای سرمایه‌گذاری زیادی را برای توسعه پلتفرم‌ها و موتورهای خود اختصاص داده پس چرا به دنبال توافق با لوسید است؟ گفته می‌شود جنسیس می‌خواهد نسخه تولیدی کانسپت X کانورتیبل را تا سال ۲۰۲۶ راهی بازار کند و ظاهراً این خودرو در ژانویه ۲۰۲۳ برای نمایندگی‌ها نمایش داده شده است. به این ترتیب تنها حدود ۲ سال زمان برای تولید خودروی یاد شده وجود دارد و به همین خاطر کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند در این بازه زمانی کوتاه از موتورهای کارای لوسید بهره ببرند تا در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایند.

عربستان تامین‌کننده موتورهای برقی هیوندای!

رسانه‌ها همچنین اظهار می‌دارند برخی جزئیات این توافق شامل بررسی مواردی همچون قیمت موتورهای برقی و مدل‌های ویژه‌ای است که از این قوای محرکه استفاده خواهند کرد. به این ترتیب شاید موتورهای برقی لوسید در بیش از یک خودروی جنسیس بکار روند. نکته دیگر اینکه چانگ یوئی سان رئیس گروه هیوندای به همراه جانگ جائه هون مدیرعامل هیوندای در اوایل سال جاری میلادی از مقر لوسید بازدید کرده‌اند و حتی خودروهای لوسید ایر و گراویتی هم در جاده‌های کره جنوبی رؤیت شده‌اند.

عربستان تامین‌کننده موتورهای برقی هیوندای!

البته حضور لوسید در این کشور آسیایی شاید ارتباطی به توافق یاد شده نداشته باشد اما با کشور کره جنوبی ارتباط دیگری دارد. برخی منابع خبری محلی می‌گویند لوسید قراردادی برای خرید قطعات الکترونیکی از شرکت کره‌ای HL امضا کرده و به این ترتیب خواهد توانست تکنولوژی خودران همچون رادار و دوربین را روی شاسی‌بلند گراویتی نصب کند. همچنین این شرکت سیستم صوتی مجازی پیشرانه را نیز در نظر می‌گیرد که در سرعت‌های پایین صدای شبیه سازی شده‌ای را پخش می‌کند.

شایان ذکر است که دولت عربستان سعودی با در اختیار داشتن ۶۰ درصد از سهام لوسید، سهام‌دار عمده این استارتاپ موفق به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: