کد خبر: ۹۷۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
تعداد بازدید: ۸۷
جدیدترین نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز 14 خردادماه برگزار خواهد شد و آنطور که منابع خبری غرب ادعا می‌کنند فرانسه، انگلیس و آلمان سه کشور عضو توافق هسته‌ای بالاترین سطح از تحرکات خود را برای تصویب یک قطعنامه جدید علیه ایران به جریان انداخته اند.

نگرانی روزنامه دولت از ناکامی دیپلماسی دولت سیزدهم و احتمال صدور قطعنامه آژانس علیه ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ روزنامه ایران نوشت: این تلاش تنها چند هفته پس از تفاهم رافائل گروسی، مدیر کل آژانس در تهران برای احیای بیانیه مشترک 1401 و حل و فصل موضوعات اختلافی صورت می‌گیرد. با این حال اروپایی‌ها مجال را مغتنم دیده‌اند تا از برگزاری انتخابات زودهنگام به عنوان فرصتی برای ماندن برای تدارک هجمه‌های جدید علیه ایران بهره ببرند.

این در حالی است که رسانه‌های غربی از جمله رویترز مدعی شده‌اند که بر خلاف تروئیکای اروپایی، ایالات متحده به دلیل نگرانی از پاسخ احتمالی ایران به تصویب هر قطعنامه احتمالی با تحرکات صورت گرفته اروپایی‌ها به مخالفت برخاسته است. اما اروپایی‌ها از یک سو موقعیت جغرافیایی ایالات متحده و فقدان تهدید موشک‌های دوربرد ایرانی را دلیلی بر عدم نگرانی امریکا از فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌دانند و از سوی دیگر فرصت را مناسب دیده‌اند تا با ایجاد فشارهای بیشتر علیه ایران در بزنگاه حساس انتخابات ریاست جمهوری کشور بر رویکرد انتخاباتی مردم ایران اثرگذار باشند و کلیشه‌های مورد نظر خود را در روند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در اردوگاه انتخاباتی ایران به اجرا بگذارد.

این تلاش‌ها درحالی است که مقام‌های ایرانی منابع مطلع آژانس را در جریان این مهم قرار داده‌اند که تصویب هر قطعنامه‌ای با پاسخی جدی‌تر از اقدامات گذشته روبه‌رو خواهد شد. اقدامی تلافی‌جویانه که به نظر می‌رسد کشورهای غربی فرصت زیادی برای جبران آن نداشته باشند و در عین حال امکان پیشبرد گزینه دیپلماسی را برای حل موضوعات اختلافی تضعیف نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: