کد خبر: ۹۷۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
تعداد بازدید: ۲۰۵
در شرایطی امروز اکبر رنجبرزاده صندلی دبیری هیات رئیسه را به عباس پاپی‌زاده واگذار کرد که رنجبرزاده بازشماری آرا را خلاف آیین‌نامه دانست و پاپی‌زاده اعلام کرد که به دلیل شفافیت در مجلس و جلوگیری از ابهام بیشتر در این جایگاه حاضر شد.

حواشی انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم ادامه دارد/ رنجبرزاده: بازشماری آرا خلاف آیین‌نامه است/ پاپی‌زاده: حاضر به گذشت از حقم بودمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ اکبر رنجبرزاده در جلسه علنی امروز مجلس و قبل از ترک جایگاه هیات رئیسه گفت: صندلی هیات رئیسه با سایر صندلی های مجلس تفاوتی ندارد و این نمایندگان مجاس هستند که به مجلس اعتبار می دهند لذا جابجا شدن صندلی ها مشکلی ایجاد نمی کند.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بعد از انتخابات هیات رئیسه، آقای کوچک‌زاده اعتراض نسبت به شمارش آرا داشت و رئیس مجلس دستور بازشماری آرا را صادر کرد حال اینکه این اتفاق در ۱۰۰ سال گذشته هم رخ نداده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: هیات رئیسه سنی مسئولیت صفر تا صد برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس را به عهده دارد پس اگر اعتراضی به آرای اعلامی وجود داشت باید همان زمان اعلام می شد.

رنجبرزاده اضافه کرد: در هیچ کدام از مواد آیین نامه اشاره ای درباره بازشماری آرا نشده است. وقتی تعرفه ها از صحن خارج شد دیگر بازشماری آن وارد نیست و نباید صورت گیرد. به هر حال رییس مجلس برای آرامش بخشیدن به جامعه و نمایندگان دستور بازشماری را داد و در نهایت رای بنده و آقای پاپی زاده مساوی شد.

وی گفت: طبق آیین نامه می توانم بگویم که بازشماری را نمی پذیرم چون در مجلس هم سوگند عضویت در هیات رئیسه را یاد کردم اما براساس پیام رهبری برای آغاز به کار مجلس دوازدهم، به این موضوع تمکین می کنم و معتقدم باید مجلس آرامش بخش، امید آفرین و دعوت کننده به همدلی باشد.

رنجبرزاده در نهایت به پاپی زاده برای حضور در هیات رئیسه تبریک گفت.

سپس قالیباف رییس مجلس از پاپی زاده خواست که با حضور در پشت تریبون مجلس سوگند عضویت در هیات رئیسه را قرائت کند.

پاپی زاده بعد از قرائت سوگند عضویت در هیات رئیسه گفت: علیرغم اینکه خود حاضر بودم از حق شخصی خود گذشت کنم اما بعد از مشورت با همکاران و نمایندگان ملت و خیرخواهان به دلیل حفظ شان، شفافیت و صداقت مجلس و جلوگیری از زمینه ابهام و اتهام بیشتر برای جایگاه مقدس نمایندگی مردم عزیز، به حسن اعتماد همکاران عزیز ارج می‌گذارم و خدمتگزار مردم عزیز در هیأت رئیسه مجلس خواهم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: