کد خبر: ۹۷۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۱۰۱
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض مالک شریعتی گفت: اعتراضاتی که قبلا در شورای نگهبان رسیدگی شده مجددا بررسی نمی شود.

مالک شریعتی اعتراض کرد، قالیباف پاسخ داد /اعتراضاتی که قبلا در شورای نگهبان رسیدگی شده مجددا بررسی نمی‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض مالک شریعتی گفت: اولا رئیس شعبه باید اعلام کند، دوستان بدانند هرگونه بازنگری در اعتبارنامه‌ها نسبت به موضوعاتی که مطرح می‌شود اگر قبلا در شورای نگهبان رسیدگی شده دوباره نمی‌تواند مورد رسیدگی قرار گیرد لذا دوستان باید به این نکته توجه کنند.

بنا به گزارش ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوستان شعبه به ما گفتند این موارد را از شورای نگهبان استعلام کردیم و این‌ها مواردی بوده که رسیدگی شده و رئیس شعبه در اینجا با امضا اعلام کرده است و من گزارش شعبه را می‌خوانم، اگر اعتراضی در شعبه شده باشد که شورای نگهبان آن را تأیید نکرده باشد، شعبه باید گزارش را به من بدهد. من که نمی‌توانم به گزارش شما توجه کنم، تنها به گزارش رئیس شعبه توجه می‌کنم. حق شماست و به شعبه بگویید نظر کتبی شورای نگهبان را به من بدهد، من مسئول شعبه نیستم. شما گزارش دهنده نیستید شعبه رییس دارد و لذا به شعبه بگویید گزارش مکتوب مدنظر شما را بدهد.

کمال حسین‌پور سخنگوی شعبه ۶ ضمن قرائت اسامی نمایندگانی که اعتبارنامه‌هایشان در شعبه متبوعش مورد رسیدگی قرار گرفته بود، گفت: لازم به ذکر است علیرغم اعتراض به عمل آمده در خصوص اعتبارنامه آقای مالک شریعتی در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۸) آیین‌نامه داخلی مجلس موارد مورد اعتراض از سوی شورای نگهبان استعلام شد که با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موضوع مورد اعتراض و حائز نشدن موارد بعد از اعلام انتخابات، اعتبارنامه نامبرده نیز تایید شد.

در جریان ارائه گزارش شعب در صحن مجلس، مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران که پیش از این به اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران معترض بود، در جایگاه هیات رییسه حاضر شد و از محمدباقر قالیباف که ریاست صحن مجلس را بر عهده داشت خواست نامه اعتراض جمعی از نمایندگان به این اعتبارنامه را در صحن مطرح کند.

در جریان این اتفاق مالک شریعتی و غلامرضا تاجگردون و برخی از نمایندگان حامی این دو با یکدیگر دچار تنش شدند و صحن مجلس برای دقایقی دچار تشنج شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: