کد خبر: ۹۷۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۸۵
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان مجلس درباره روند تصویب اعتبارنامه منتخبان مجلس توضیحاتی ارایه کرد.

بررسی اعتبارنامه ها حاشیه ساز شد /توضیحات قالیباف درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخبان مجلسبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری با استناد به اصول ۶۶ و ۹۳ قانون اساسی و همچنین ماده ۲۹ آئین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: در اصل ۶۶ گفته شده که ترتیب انتخابات رئیس، هیئت رئیسه و تعداد کمیسیون‌ها و دوره تصدی آنها و امور مربوط به مذاکرات و انتظامات مجلس به وسیله آیین نامه داخلی مجلس معین می‌گردد؛ همچنین در اصل ۹۳ قانون اساسی گفته شده که مجلس شورای اسلامی بدون وجود شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد مگر در مورد تصویب اعتبار نامه نمایندگان و ۶ عضو حقوقدان اعضای شورای نگهبان.

بنابر گزارش ایسنا، وی گفت: اعتبار نامه نمایندگان از مقولاتی نیست که بصورت مجموعه‌ای قرائت شود و سکوت و عبور کنیم. خواهشم این است که با توجه به رویه مجلس قبل و عبارتی که در اصل ۹۳ است و همچنین با توجه به ماده ۲۹ آئین نامه داخلی، و همچنین درخواست ۵۳ نفر از نمایندگان در این زمینه، مرّ قانون انجام شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده تهران گفت: در این زمینه ماده ۲۹ تکلیف را روشن کرده است؛ هرگونه اعتراض به اعتبارنامه‌ها باید در شعب بررسی شود و در شعبه یا تصویب یا رد می‌شود؛ اگر به هر دلیلی در شعب رد شد، شعب مراتب را ارجاع می‌دهد به هیئت رئیسه، سپس با تشخیص هیئت رئیسه، موضوع به هیئت تحقیق و بررسی که برای این کار پیش‌بینی شده است؛ اگر هم هیئت تحقیق موضوع را تایید کرد دیگر تایید شده است و این موضوع در آئین نامه داخلی روشن و شفاف است.

وی تاکید کرد: طبق قانون آئین نامه داخلی کار را انجام می‌دهیم و هر کسی اعتراضی به آئین نامه‌ای دارد، این اعتراض باید در شعب مطرح شود و روندی که ذکر شد، طی شود. اگر باز اعتراضی هم مطرح باشد، در هیچ جای آئین نامه نیامده که به اعتبار نامه در صحن می توان اعتراض کرد. تشخیص مغایرت یا عدم مغایرت موضوع به رای گذاشتن این مسأله نیز با رئیس جلسه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: