کد خبر: ۹۷۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
تعداد بازدید: ۱۲۹
پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل مس رفسنجان قطعا قهرمان خواهد شد اما احتمالات دیگری هم برای تعیین سرنوشت قهرمانی وجود دارد.

درصد قهرمانی پرسپولیس مشخص شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ اگر مسعود ریگی و مهدی ترابی دو گل پرسپولیس را به ثمر نمی‌رساندند، حالا استقلال صدر جدول را در اختیار داشت یا اگر شلیک روزبه چشمی به گوشه دروازه محمدرضا اخباری نمی‌رفت، حالا استقلال برای قهرمانی فقط باید منتظر شکست پرسپولیس می‌نشست و تنها پنج درصد برای قهرمانی شانس داشت اما حالا اوضاع طوری رقم خورده که نه صدرنشین از قهرمانی اطمینان کافی دارد و نه تیم دوم از امید خیلی زیادی برای فتح جام برخوردار است.

به نقل از ورزش سه موقعیت کنونی کورس قهرمانی لیگ برتر شباهت جالبی به بازی موش و گربه دارد. درست یک هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده و تنها احتمال کسب صفر، یک یا سه امتیاز برای هر دو تیم موجود است. بنابراین تنها 10+1 حالت برای تعیین لیگ برتر وجود خواهد داشت و شرایط دیگری وجود ندارد.

پرسپولیس در هفته پایانی میزبان مس رفسنجان خواهد بود و تیم استقلال باید به مصاف پیکان برود. نکته مهم اینکه متغیر محل بازی در جدول آمار و احتمال مورد محاسبه قرار نمی‌گیرد، به طور مثال پرسپولیس در استادیوم آزادی شانس بیشتری برای پیروزی دارد و این فصل امتیازات خانگی بیشتری را نسبت به خارج خانه کسب کرده و از سوی دیگر اگر استقلال در حضور تماشاگرانش بازی کند، با احتمال پیروزی بیشتری مواجه خواهد بود.

بیایید 10+1 حالت ممکن در پایان فصل را بررسی کنیم:

1. برد پرسپولیس/ برد استقلال: قهرمانی پرسپولیس
2. برد پرسپولیس/ مساوی استقلال: قهرمانی پرسپولیس
3. برد پرسپولیس/ باخت استقلال: قهرمانی پرسپولیس
4. مساوی پرسپولیس/ برد استقلال: قهرمانی استقلال
5. مساوی پرسپولیس/ مساوی استقلال: قهرمانی پرسپولیس
6. مساوی پرسپولیس/ باخت استقلال: قهرمانی پرسپولیس
7. باخت پرسپولیس/ برد استقلال: قهرمانی استقلال
8. باخت پرسپولیس/ مساوی استقلال: قهرمانی پرسپولیس به شرط تفاضل بهتر
9. باخت پرسپولیس/ مساوی استقلال: قهرمانی استقلال به شرط تفاضل بهتر
10. باخت پرسپولیس/ باخت استقلال: قهرمانی پرسپولیس
*** 10+1. باخت پرسپولیس/ مساوی استقلال: برگزاری دربی فینال به شرط تفاضل و گل زده ***

بر این اساس از بین 10 حالت ممکن، 7 مورد حکم به قهرمانی پرسپولیس می‌دهد و تنها در 3 مورد استقلال جام را بالای سر می‌برد و در یک حالت استثنایی که به عنوان حالت یازدهم معرفی می‌شود و البته از شانس بسیار کمی برخوردار است، در صورت باخت پرسپولیس و مساوی استقلال و برابری تمام آمارهای تفاضل و گل زده، کار به برگزاری دربی می‌کشد.

شاید بهتر باشد همین حالا تکلیف حالت استثنایی روشن شود. باتوجه به اینکه احتمال این پیشامد تنها زمانی است که تمام موارد دو تیم مساوی شود، بنابراین می‌توان متصور شد که نتیجه بازی استقلال ۶-۶ مساوی شود. در این حالت گل خورده استقلال ۲۱ و گل زده این تیم ۴۴ خواهد بود. در این حالت پرسپولیس باید ۳-۰ بازی خورد را ببازد تا با گل زده ۴۴ و گل خورده ۲۱ به برابری با استقلال برسد. به همین دلیل است که باید این حالت استثنایی را کنار گذاشت.

پرسپولیس در صورت برد صددرصد جام را بالای سر خواهد برد. در صورت تساوی، سرخپوشان باید منتظر هر نتیجه غیر از برد استقلال بنشینند و در شرایط باخت نیز اگر بدتر از 3-0 نبازند، با مساوی استقلال هم قهرمان لیگ برتر خواهند بود.

استقلال برای قهرمانی باید پیکان را شکست دهد و منتظر لغزش پرسپولیس بنشیند. آنها در صورت برد با هر نتیجه غیر از پیروزی پرسپولیس قهرمان خواهند شد و در یک حالت استثنایی، با نتیجه مساوی هم جام را بالای سر خواهند برد: اینکه پرسپولیس حداقل 4-0 به مس رفسنجان ببازد.

در نهایت باید تمام موارد ریاضی را کنار گذاشت و به فوتبال برگشت: پرسپولیس در مقابل تماشاگران خود امتیاز بسیار خوبی برای کسب پیروزی دارد و استقلال هم در برابر حریف پایین جدولی شانس مسلم برد خواهد بود، حال اگر هر کدام از این دو پیشبینی به وقوع نپیوندد، دیگری قهرمان می‌شود - به همین سادگی!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: