کد خبر: ۹۷۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۶۹
نوری قزلجه که روز گذشته با ۱۳۰ رأی ناظر مجلس شده بود بعد از بازشماری آراء اعلام شد که ۸۹ رأی داشته است.

ریزش ۴۱ رأی عضو اصلاح طلب هیات رئیسه مجلس بعد از بازشماری آراء ناظران /رأی سلیمی و میرمحمدی تغییر نکرد!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ روز گذشته انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم برای اولین سال فعالیتش برگزار شد و رای گیری از منتخبان برای تعیین ۱۲ عضو هیات رئیسه صورت گرفت.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، ظهر دیروز روابط مجلس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل شکایت یکی از کاندیداهای نایب رئیسی، آرای نواب رئیس بازشماری شده است؛ نتیجه بازشماری حکایت از کاهش تعداد آرای نواب داشت منتها منجر به تغییر در ترکیب دو نایب رئیس نشد و حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد نواب رئیس مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول هستند.

طبق اطلاعیه اول روابط عمومی مجلس، قرار بود دیروز آرای دبیران و ناظران مجددا شمارش شود اما شب گذشته روابط عمومی مجلس در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که فردا این آرا مورد شمارش مجددا قرار می گیرد.

صبح امروز اطلاعیه سوم روابط عمومی مجلس درباره شمارش آرای ناظران هیات رئیسه صادر شد که به شرح زیر است:

«در پی بازشماری آراء نامزدهای انتخابات هیأت رئیسه مجلس، تغییری در ترکیب و نتیجه انتخابات ناظران ایجاد نشد.

همان‌گونه که پیش‌تر اعلام شده بود، مغایرت در تعداد آراء نامزدهای نواب رئیس مجلس پس از بازشماری مجدد آراء گرچه باعث تغییر ترکیب نواب نشد و آقایان حاجی‌بابایی و نیکزاد نواب اول و دوم مجلس دوازدهم هستند اما در پی این ماجرا، با دستور رئیس مجلس همه آرا هیأت رئیسه مجدد بازشماری شد.

در این بازشماری که توسط ۸ نفر از نمایندگان شمارش کننده در روز رای‌گیری با حضور ۲ عضو هیأت رئیسه سنی و رئیس مرکز حراست قوه مقننه انجام شد، تغییری در تعداد آراء نامزدهای رئیس مجلس مشاهده نشد.

همچنین بازشماری آراء نامزدهای ناظران هیأت رئیسه نیز گرچه با تغییر تعداد آراء یکی از منتخبان همراه بود اما تغییری در ترکیب نظّار ایجاد نشد و آقایان غلامرضا نوری‌قزلجه، علیرضا سلیمی و جلیل میرمحمدی میبدی که پیشتر اعلام شده بود، ناظران هیأت رئیسه هستند.

در بازشماری مجدد آراء مشخص شد که دلیل اختلاف در تعداد آراء اعلامی، اشتباه نمایندگان شمارش کننده آراء در تجمیع آراء بوده به نحوی که آراء شمارش شده در دو برگه، هنگام تجمیع دوبار محاسبه شده و باعث بروز این اختلاف در تعداد آراء شده است.

آرای ناظران منتخب هیأت رئیسه:

غلامرضا نوری‌قزلجه

شمارش اولیه: ۱۳۰

بازشماری: ۸۹

علیرضا سلیمی

شمارش اولیه: ۸۲

بازشماری: ۸۲

جلیل میرمحمدی میبدی

شمارش اولیه: ۶۱

بازشماری: ۶۱»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: