کد خبر: ۹۷۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۹۵
در سال ۲۰۲۲ شاهد یکی از بهترین سریال‌های جنایی سال‌های اخیر بودیم؛ سریالی کره‌ای با عنوان «از میان تاریکی» که داستان اولین متخصص بررسی جرم (پروفایلر) کره‌جنوبی و پرونده‌هایی که او در طول سال‌ها درگیرشان بوده است را روایت می‌کند.

سریال کره‌ای «از میان تاریکی»؛ یک شاهکار متفاوت روانشناختیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ «از میان تاریکی» بر اساس رمانی ساخته شده که توسط اولین متخصص بررسی جرم کره جنوبی یعنی کِوون ایل‌یانگ نوشته شده است؛ این رمان نیز به نوبۀ خود از جنایات واقعی الهام گرفته است.

به گزارش فرادید؛ جذابیت ویژۀ این سریال در این نکته است که بیشتر بر روی تفکر درونی قاتلان سریالی تمرکز می‌کند و تأثیری که تحقیق در مورد آن‌ها بر کارآگاهان می‌گذارد را نیز به تصویر می‌کشد؛ از این جهت «از میان تاریکی» یک درام عمیق روانشناختی-جنایی است که مخاطب را همراه با خود به تاریک‌ترین و پیچیده‌ترین لایه‌های ذهن کارآگاهان و قاتلان می‌برد.

داستان سریال در دهه ۱۹۹۰ میلادی اتفاق می‌افتد؛ شهروندان سئول پس از وقوع یک سری حملات و قتل‌های وحشیانه، دچار ترس فلج‌کننده‌ای شده‌اند. شخصیتی مرموز با لقب «کلاه قرمز» زنان را در خیابان‌ها تعقیب می‌کند و سپس آن‌ها را به قتل می‌رساند، ظاهراً بدون هیچ انگیزه‌ای.

عادت او به حملات تصادفی، پیش‌بینی حرکت بعدی او را برای کارآگاهان غیرممکن می‌کند. مهم‌ترین سؤال این است که چه چیزی او را تحریک می‌کند که دست به قتل بزند؟ برای کشف پاسخ این سوال پلیس کره تصمیم می‌گیرد به تقلید از پلیس آمریکا، از یک «پروفایلر» یا متخصص تحلیل جرم استفاده کند. برای این منظور گوک‌یانگ سو، رئیس تیم تحلیل رفتار مجرمانه، سونگ‌ها یونگ، یک کارآگاه سابق ساکت، گوشه‌گیر و البته بسیار باهوش را برای تیم خود استخدام می‌کند. گوک معتقد است که استفاده از این روش روانشناختی جدید به پلیس برای دستگیری «کلاه قرمز» و پایان دادن به کشتارهای زنجیره‌ای او کمک می‌کند. اما یون ته‌گو، کارشناس قتل و افسران او، ارزش این رویکرد را زیر سؤال می‌برند و نسبت به ورود به چنین قلمرو ناشناخته‌ای مقاومت نشان می‌دهند.

حالا آیا سونگ‌ها یونگ توانایی جلب اعتماد همکاران خود و کشف رمز و راز ذهنی قاتلان را دارد؟ آیا او به اندازه کافی باهوش هست که قاتل را فریب بدهد؟ و مهم‌تر از همه اینکه آیا او استقامت عاطفی لازم برای تحمل این فرآیند را دارد؟

 

سریال کره‌ای «از میان تاریکی»؛ یک شاهکار متفاوت روانشناختی

سریال کره‌ای «از میان تاریکی»؛ یک شاهکار متفاوت روانشناختی

 

یکی از اولین درخشش‌هایی که در این سریال به چشم می‌آید درخشش بازیگران آن است. کیم نام گیل (در نقش سونگ‌ها یونگ) و جین سئون کیو (در نقش گوک یانگ سو) دو بازیگر اصلی این سریال هستند که بازی‌شان از ثانیه اول تا آخر کاملا باورپذیر، ظریف و خارق‌العاده است؛ آن‌ها همۀ فراز و نشیب‌های عاطفی شخصیت‌ها و رابطۀ پیچیده و متفاوت آن‌ها با شخصیت‌های دیگر را بسیار روان، همدلی‌برانگیز و تاثیرگذار به تصویر کشیده‌اند.

نکته مثبت و برجسته دیگر در سریال «از میان تاریکی» این است که در کنار فضای تاریک و دلهره‌آور پرونده‌های جنایی و در عین اینکه اختلاف نظرها و اختلاف روش‌ها را در میان کارآگاهان به نمایش می‌گذارد، اما در مجموع تصویری گرم و صمیمی از روابط دوستانه و همکاری بین اعضای تیم تحلیل رفتار مجرمانه ارائه می‌دهد. این فضا، حس امید و همدلی را در بیننده زنده نگه می‌دارد و نشان می‌دهد که حتی در تاریک‌ترین شرایط نیز، انسان‌ها می‌توانند با تکیه بر یکدیگر، به دنبال روشنایی و عدالت باشند.

به علاوه، این سریال به جای تمرکز صرف بر جنایات و روش‌های ارتکاب آن‌ها، به کاوش در اعماق ذهن قاتلان سریالی می‌پردازد و انگیزه‌ها، افکار و احساسات این افراد را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد که مخاطب را به درک عمیق‌تری از تاریکی ذهن آن‌ها سوق می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: