کد خبر: ۹۷۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
تعداد بازدید: ۱۱۸
رقابت جذاب استقلال و پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی شنبه به پایان خواهد رسید.

بررسی حالت‌های قهرمانی؛ پرسپولیس و استقلال چند درصد شانس دارند؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سپهر ستاری: هفته بیست‌ونهم لیگ برتر دیشب (سه‌شنبه) با برگزار ۸ مسابقه به پایان رسید. استقلال و پرسپولیس این هفته مقابل رقبای خود به پیروزی رسیدند تا کار قهرمانی هفته پایانی کشیده شود. آبی‌پوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی مقابل گل‌گهر سیرجان به برتری یک بر صفر دست یافتند و شاگردان اوسمار ویرا هم در قزوین تیم شمس‌آذر را ۳ بر یک شکست دادند. با این نتایج پرسپولیس در جدول ۶۵ امتیازی شد و با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال ۶۴ امتیازی صدر جدول را حفظ کرد. پرسپولیس و استقلال روز شنبه، 12 خرداد در هفته پایانی به‌ترتیب با مس رفسنجان و پیکان تهران بازی دارند.

پرسپولیس ببرد قهرمان است

در صورتی که سرخپوشان پایتخت در هفته پایانی از سد مس رفسنجان بگذرند، بدون توجه به نتیجه بازی پیکان - استقلال قهرمان می‌شوند و برای دومین سال متوالی جام را بالای سر خواهند برد. پرسپولیس در نیم‌فصل اول مقابل مس به تساوی رسید و در این بازی هم کار سختی برای کسب ۳ امتیاز خواهد داشت. این تیم در صورت کسب برد در بازی هفته سی‌ام، به امتیاز ۶۸ می‌رسد و ضمن کسب عنوان قهرمانی، با بهترین رکورد امتیازگیری تاریخ لیگ برتر که مربوط به استقلال در لیگ بیست‌ویکم است هم برابری خواهد کرد.

استقلال هم در صورت کسب پیروزی مقابل پیکان و نایب قهرمانی، با ۶۷ امتیاز به بهترین نایب قهرمان تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌شود که این نشان‌دهنده سنگین بودن کورس قهرمانی این فصل است.

بررسی حالت‌های قهرمانی؛ پرسپولیس و استقلال چند درصد شانس دارند؟

استقلال نبرد بعید است قهرمان شود

استقلال در هفته پایانی با پیکان بازی دارد و باید این بازی را ببرد تا در صورت لغزش پرسپولیس به مقام قهرمانی برسد. در صورت شکست استقلال مقابل پیکان، پرسپولیس صرف کسب هر نتیجه‌ای مقابل مس قهرمان خواهد شد ولی آبی‌ها در صورت کسب نتیجه تساوی، از شانس کمی برای قهرمانی برخوردار خواهند بود. اگر استقلال مقابل پیکان مساوی کند و پرسپولیس با اختلاف بیش از ۳ گل در آزادی شکست بخورد، آن موقع ۲ تیم هم‌امتیاز خواهند شد و آبی‌ها با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم اوسمار ویرا جام را بالای سر می‌برند. اتفاقی که البته احتمال رخ دادن آن بسیار پایین است و استقلال اگر پیکان را نبرد، تقریبا باید قید قهرمانی را بزند.

اگر استقلال در بازی با پیکان برنده شود و پرسپولیس نتایج مساوی یا شکست را کسب کند در آن صورت شاگردان جواد نکونام با ۶۷ امتیاز به مقام قهرمانی می‌رسند و دیگر نیازی هم به تفاضل گل بهتر نخواهند داشت.

شانس ۷۷ درصدی پرسپولیس برای قهرمانی

۲ بازی استقلال و پرسپولیس در هفته سی‌ام در مجموع ۹ حالت دارد که در ۷ مورد سرخپوشان قهرمان می‌شوند و تنها در ۲ حالت که باخت و تساوی پرسپولیس و برد استقلال است، جام به تیم نکونام خواهد رسید. این یعنی پرسپولیس ۷۷ درصد شانس قهرمانی دارد و استقلال که تا پیش از هفته بیست‌وهشتم شانس اول قهرمانی بود، تنها ۲۳ درصد ممکن است جام قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را تصاحب کند. البته خبر خوش برای استقلالی‌ها این است که در صورت تکرار نتایج دور رفت، این تیم ۳ و پرسپولیس یک امتیاز کسب می‌کند و این به معنای آبی شدن لیگ بیست‌وسوم خواهد بود.

استقلال در سال‌های اخیر همیشه عملکرد خوبی مقابل پیکان داشته و از آخرین شکست آبی‌ها مقابل خودروسازان حدود ۱۵ سال می‌گذرد. در طرف مقابل پرسپولیس هم مقابل مس رفسنجان نتایج خوبی گرفته و در ۷ بازی، به ۵ برد و ۲ تساوی رسیده است.

بررسی حالت‌های قهرمانی؛ پرسپولیس و استقلال چند درصد شانس دارند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: