کد خبر: ۹۷۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۷۹
بر اساس آخرین مطالعات، تنهایی در مردان نه‌تنها برای سلامت روان مضر است، بلکه می‌تواند برای جسم نیز خطرناک باشد.

تنهایی با مردان چه می‌کند؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مطالعات انجمن غدد درون‌ریز در شیکاگو نشان می‌دهد انزوای اجتماعی صورت تقویت‌یافته‌ای از استرس روانی-اجتماعی به شمار می‌رود و یک نگرانی رو به رشد در زمینه سلامت عمومی، به‌ویژه در میان افراد مسن است. انزوای اجتماعی با افزایش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها، از جمله اختلالات روانی و نرخ مرگ و میر مرتبط است.

به طوری که هم‌زمان با همه‌گیری کووید-۱۹، که انزوا و تنهایی به طور قابل توجهی بیشتر شد، محققان نگران افزایش «اپیدمی تنهایی» بودند. بر اساس تحقیقات بالینی قبلی، استرس‌های روانی-اجتماعی و به دنبال آن اختلالات سلامت روان، جزو ریسک‌فاکتورهای اصلی برای پوکی و شکستگی استخوان هستند که این اتفاق در افراد مسن بیشتر است.

مطالعه اخیر پیرامون اثرات جانبی انزوا و تنهایی نشان می‌دهد که تنها ماندن در آقایان، علاوه بر اینکه سلامت روان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه ممکن است برای استخوان‌ها نیز خطرناک باشد.

منبع: nypost

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: