کد خبر: ۹۷۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۸۱
نماینده تهران در مجلس در خصوص مشارکت در انتخابات گفت: مسائلی که درباره کاهش مشارکت مطرح می‌شود، تنها یک ادعا است و ارزشی ندارد. مشارکت در انتخابات در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها اجباری نیست.

واکنش اسماعیل کوثری به موج سازی برخی نمایندگان جدیدالورود علیه قالیبافبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛سردار اسماعیل کوثری، نماینده فعلی مجلس و نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم، با اشاره به اختلافاتی که در میان گروه‌های فعال سیاسی در انتخابات بروز یافت، می‌گوید: مقام معظم رهبری تاکنون و پیش از شکل گیری مجلس جدید، چندین بار بر ضرورت وحدت، همدلی و یکپارچگی تاکید کرده اند. بنابراین نمایندگان مردم باید به جای به کرسی نشاندن حرف و ایده خود و گروه همفکر خود به چگونگی ایجاد وحدت در مجلس بیاندیشند.

وی در گفتگو با اطلاعات آنلاین گفت: یکایک نمایندگان مجلس باید برای اینکه در راستای خدمت به مردم موفق شوند، اصول را در نظر بگیرند و از مسائل فرعی عبور کنند. زیرا بحث اول و مهم حفظ اقتدار کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

این نماینده مجلس به نمایندگان دوره جدید مجلس نیز توصیه می کند: وقتی مجلس جدید شروع به کار می‌کند، لازم است که از همان جلسه اول محور گفت وگو و عمل همه نمایندگان با هر طیف سیاسی و سلیقه‌، وحدت و یکصدایی باشد. باید سعی ما بر این اساس باشد که این موضوع را دنبال می‌کنیم.

کوثری در ادامه با اشاره به گفتار و رفتار برخی از منتخبین مردم علیه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید: به هر حال عده‌ای هستند که برای خود ادعاهایی را مطرح می کنند. اما قطعا بدانیم، بسیاری از نمایندگان به اینگونه بحث‌های حاشیه‌ای و بی فایده توجهی نشان نمی‌دهند و این گونه اظهارات جنجالی را فقط نظر شخصی افراد معدودی می‌دانند و به همین دلیل اصلا اهمیتی برای این قبیل اظهارها و رفتارها قائل نمی‌شوند.

به پیش بینی وی، رفتار این گروه معدود از نمایندگان منتخب مردم که رفتار و گفتار تندی از خود نشان می دهند، نیز با شروع به کار مجلس آینده تغییر می کند.

کوثری به نمایندگان مردم در مجلس جدید توصیه می کند که حفظ و مراقبت از اصل و اساس نظام بسیار مهم است و نمایندگان مردم باید با عبور از اختلافات سیاسی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به موج سازی های اخیر برخی از نمایندگان جدیدالورود و همچنین گروه های سیاسی علیه محمد باقر قالیباف و طرح گزینه های مختلف ریاست مجلس، می گوید: هر یک از نمایندگان تنها یک رای دارند و اینکه برای رییس، نواب رییس و اعضای هیئت رییسه به چه کسی رای بدهند و چه کسی را انتخاب کنند؟ استقلال رای دارند. نمایندگان مردم در آرای خود نیز همه آن چیزی را که مورد رضایت خدا است، در نظر می‌گیرند.

وی می گوید: این نکته را هم باید تاکید کنم، بحث‌های مربوط به انتخاب هیئت رئیسه و ریاست مجلس تا جایی که به مسئله وحدت کلمه آسیبی نزند خیلی اشکال ندارد. چون در نهایت نمایندگان با نظر شخصی رای خواهند داد.

سردار کوثری در پایان یادآور می‌شود: لازم به توضیح می‌دانم تذکر بدهم که مسائلی که درباره کاهش مشارکت مطرح می‌شود، تنها یک ادعا است و ارزشی ندارد. مشارکت در انتخابات در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها اجباری نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: