کد خبر: ۹۶۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
تعداد بازدید: ۵۸
سکه‌ای به‌شکل عمودی، درست مانند دستگاه‌های سکه‌ای، بین تارهای صوتی نوجوان کالیفرنیایی گیر کرده بود و تبدیل به بحثی در نشریات علمی آمریکا شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، نادیا زکالوند: تیمی از پزشکان اورژانس بیمارستانی در کالیفرنیا دور هم جمع شدند تا بتوانند سکه‌ای را از گلوی نوجوانی خارج کنند که بین تارهای صوتی او گیر کرده بود. این نوجوان به‌طور تصادفی این سکه را قورت داده بود و از آنجایی‌که عمودی در گلوی او قرار گرفته بود، مشکلی در تنفس یا قورت دادن آب دهان او به وجود نیاورده بود.

 

گیر کردن سکه به صورت عمودی بین تارهای صوتی یک نوجوان/ عکس

به گفته پزشکان معالج، وقتی کودکان بزرگتر سکه یا جسمی خارجی قورت می‌دهند، این اجسام به‌لطف جاذبه و اندازه بزرگتر راه‌های هوایی (مجرای تنفسی)، راحت‌تر از بدن خارج می‌شوند. اما سکه‌ای که در گلوی این نوجوان گیر کرده بود، به‌صورت عمودی بود و پزشکان برای خارج کردن آن باید دقت بسیاری می‌کردند.

خوشبختانه پزشکان کالیفرنیایی توانستند سکه را از گلوی نوجوان بدون کوچکترین صدمه به بافت‌های ظریف تارهای صوتی او خارج کنند.

به‌گفته پزشکان سکه‌ها رایج‌ترین اجسامی (حدود ۶۰درصد) هستند که به‌وسیله کودکان بلعیده می‌شود.

منبع:

odditycentral

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: