کد خبر: ۹۶۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
تعداد بازدید: ۶۱
شهرک اکباتان از بزرگ‌ترین شهرک‌های خاورمیانه است که در غرب تهران، پایتخت ایران و ناحیهٔ ۶ منطقهٔ ۵ شهرداری تهران جای دارد

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، این شهرک ۵٫۹۴ کیلومتر مربع وسعت و ۴۴٬۹۸۱ تن جمعیت دارد. اگرچه جمعیت آن در منابعی بیشتر اعلام شده‌ است. این شهرک از شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری می‌رسد.

رحمان گلزار شبستری فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ساخت شهرک اکباتان را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد. گفته می‌شود این شهرک در برابر زمین‌لرزه تا ۹ ریشتر مقاوم است اما این ادعا منتقدینی هم دارد ، فضای سبز بسیار گسترده، نورگیری کافی سازه، شوتینگ، رایزرهایی اختصاصی، پله‌های ویژهٔ فرار از دیگر ویژگی‌های اکباتان است. همچنین ادعا می‌شود که عمر این شهرک نزدیک ۳۰۰ سال برآورد گشته است.

عکسی زیر که عکاس آن سعید قاضی نام دارد، نمای این شهرک از بالا را نشان می‌دهد.

زیبایی شهرک اکباتان را از این زاویه ببینید/ عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: