کد خبر: ۹۶۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۶۲
تیم ملی با کسب ۲ پیروزی متوالی مقابل ترکمنستان، فیفادی خود را به پایان رساند.

از درخشش باشو با پیراهن دایی تا ادامه حسرت طارمیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، سپهر ستاری: تیم ملی ایران دیروز (سه‌شنبه) در چهارمین دیدار مرحله مقدماتی جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ترکمنستان رفت و در پایان با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. ایران با این نتیجه، ضمن کسب نخستین پیروزی تاریخ خود در کشور ترکمنستان، صعودش به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی را هم قطعی کرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی با کسب ۱۰ امتیاز از ۴ مسابقه و به‌دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین گروه E مقدماتی جام جهانی در آسیا هستند و در ۲ بازی بعدی باید به مصاف هنگ‌کنگ و ازبکستان بروند.

درخشش قایدی با پیراهن علی دایی

مهدی قایدی ستاره تیم ملی در بازی دیروز مقابل ترکمنستان بود و گل پیروزی‌بخش ایران در این مسابقه را به ثمر رساند. وینگر بوشهری که با خط خوردن کریم انصاری‌فرد پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی را هم تصاحب کرده، در ۲ مسابقه اخیر مقدماتی جام جهانی عملکرد بسیار خوبی داشته و نشان داده قصد دارد یکی از نفرات اصلی ترکیب امیر قلعه‌نویی باشد. قایدی در بازی رفت به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و یک پاس گل داده بود و در مجموع طی دیدارهای اخیر تیم ملی آمار بسیار خوبی دارد.

شماره ۱۰ جدید ایران از زمان بازگشت به فهرست نفرات تیم ملی، ۸ بازی انجام داده و موفق به زدن ۵ گل و ارسال یک پاس گل شده است. او در مجموع ۱۹ بار برای تیم ملی به میدان رفته و ۸ گل و ۲ پاس گل داشته است. قایدی در تیم باشگاهی‌اش، اتحاد کلباء هم شرایط بسیار مطلوبی دارد و در مجموع فصل خوبی را سپری می‌کند.

از درخشش باشو با پیراهن دایی تا ادامه حسرت طارمی

طارمی درخشید ولی باز هم گل نزد!

مهدی طارمی در بازی دیروز مقابل ترکمنستان بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست و توانست با ارسال پاس گل پیروزی‌بخش برای مهدی قایدی، نقش مهمی در برتری ایران ایفا کند. ستاره ایرانی پورتو در بازی قبلی مقابل ترکنستان هم یک پاس گل داده بود و مجموعا در این ۲ بازی عملکرد بدی نداشت. با این حال انتظارات از ستاره‌ای چون طارمی بسیار بالاست و تصور می‌شد او با گلزنی در این ۲ بازی آمارش در تیم ملی زیر نظر قلعه‌نویی را هم بهتر کند.

طارمی در ۲۰ بازی زیر نظر امیر قلعه‌نویی ۱۶ گل به ثمر رسانده و آمار درخشانی دارد ولی طی چند ماه اخیر نتوانسته در گلزنی موفق عمل کند. آخرین گل مهدی طارمی به دیدار با سوریه برمی‌گردد و او اکنون حدود ۲ ماه است که در هیچ مسابقه ملی و باشگاهی نتوانسته دروازه رقبا را باز کند. ستاره ایرانی که در پایان فصل راهی اینتر خواهد شد، در هفته‌های اخیر کمتر از همیشه برای پورتو بازی کرده و به نظر می‌رسد روند جدایی از این تیم روی وضعیتش تاثیر زیادی گذاشته است.

از درخشش باشو با پیراهن دایی تا ادامه حسرت طارمی

رونمایی از ۳ ملی‌پوش جدید مقابل ترکمنستان

امیر قلعه‌نویی در فهرست اخیر تیم ملی از ۱۲ بازیکن جدید نسبت به جام ملت‌ها دعوت کرد تا نشان دهد قصد دارد پروژه تغییر نسل و جوانگرایی را کلید بزند. سرمربی تیم ملی در ۲ مسابقه با ترکمنستان از ۶ بازیکن این جمع استفاده کرد و ۶ بازیکن هم بدون انجام بازی به تیم‌های باشگاهی خود برگشتند. در این بین محمدامین حزباوی، محمدرضا آزادی و محمد قربانی برای نخستین بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفتند تا تقابل با ترکمنستان برای آن‌ها خاطره‌انگیز شود.

در شرایط فعلی به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی روی نفراتی چون صالح حردانی، محمدامین حزباوی، سامان فلاح و محمد قربانی بیش از سایر نفرات جدید حساب کرده و این بازیکنان شانس خوبی برای حضور در اردوهای بعدی دارند. کاهش میانگین سنی بازیکنان حاضر در این اردو نشانه خوبی برای ورود بازیکنان جوان‌تر به تیم ملی است و باید دید کادر فنی در اردوی بعدی هم این سیاست را ادامه می‌دهد، یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

از درخشش باشو با پیراهن دایی تا ادامه حسرت طارمی

فیکس شدن حسینی پس از بیانیه‌های جنجالی

یکی از نکات مهم بازی روز گذشته، حضور حسین حسینی به جای علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی بود. حسینی دیروز درحالی برای دوازدهمین بار درون دروازه تیم ملی قرار گرفت که نیمکت‌نشینی‌اش در دیدار رفت، حواشی زیادی را به همراه داشت. باشگاه استقلال اخیرا با انتشار بیانیه‌ای خواستار حضور حسین حسینی و ابوالفضل جلالی در ترکیب تیم ملی شده بود که این موضوع جنجال بزرگی به راه انداخت و حتی باعث شد این باشگاه بیانیه خود را هم اصلاح کند.

پس از انتشار بیانیه استقلال، سوالات زیادی در خصوص وضعیت ملی‌پوشان این تیم به وجود آمد و تصور می‌شد این اتفاق حتی شرایط آن‌ها را در تیم ملی سخت کند. با این حال امیر قلعه‌نویی ترجیح داد توجهی به این حواشی نداشته باشد و از حسینی درون دروازه استفاده کند. حسینی در بازی دیروز نمایش مطمئنی داشت و کاملا آماده نشان داد. او با کلین‌شیت مقابل ترکمنستان، برای بار هفتم در تیم ملی دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

از درخشش باشو با پیراهن دایی تا ادامه حسرت طارمی

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: