کد خبر: ۹۶۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۵۸
مجله فرانسوی «ماریان» می‌نویسد که پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعزام احتمالی نیروهای ناتو به کی‌یف احتمالا ناشی از سه ارزیابی توسط ارتش فرانسه است که «اوضاع وخیمی» را از درگیری اوکراین ترسیم کرده است.

دلیل انصراف مکرون از تصمیم جنجالی فاش شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه چندی پیش در نشست سران کشورهای اروپایی از پیشنهاد خود درخصوص اعزام نیروهای ناتو به کی‌یف رونمایی کرد؛ پیشنهادی که با خشم و انتقادات فراوانی از سوی رهبران اروپایی مواجه شد.

گزارش مجله فرانسوی «ماریان» استدلال می‌کند که اوکراین در ضد حمله نافرجام ژوئن ۲۰۲۳ نیروهای آموزش دیده غربی را از دست داد و علاوه بر آنکه نیروهای کافی برای بسیج ندارد، شکست اخیر آنها در شهر آودیوکا حاکی از آن است که اوکراین نمی‌تواند خط دفاعی را در برابر روسیه حفظ کند.

به نقل از ایسنا این مجله در گزارشش با اشاره به ارزیابی‌های ارتش فرانسه می‌نویسد: به دنبال ضدحمله فاجعه‌آمیز کی‌یف، اوکراین نمی‌تواند به لحاظ نظامی در این جنگ پیروز شود. هم‌چنین لازم به ذکر است که نیروهای روسی با تکنیک و تاکتیک‌های جدید و استاندارد خود می‌دانند که چگونه عملیات‌های دفاعی را انجام دهد.

در اسناد محرمانه ارتش فرانسه که در گزارش «ماریان» منتشر شده، آمده است که تداوم یافتن راه‌حلی نظامی در اوکراین توسط غرب «جدی‌ترین اشتباه آنها از تحلیل و بررسی جنگ» است.

یک افسر ارشد فرانسه در این سند محرمانه می‌گوید: «اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین غیرمنطقی است. اشتباهی نباید مرتکب شد و در برابر روس‌ها ما ارتش و سردسته تشویق‌کنندگان هستیم!»

گزارش مجله «ماریان» با استناد بر ارزیابی‌های ارتش فرانسه، چشم‌انداز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴ را شرح می‌دهد و می‌نویسد: کی‌یف به ۳۵ هزار نیرو در ماه نیاز دارد اما کمتر از نصف این تعداد را جذب می‌کند، درحالیکه روسیه هر ماه ۳۰ هزار نیرو جذب می‌کند. هم‌چنین در عین حال، حمله سال ۲۰۲۳ نیمی از ۱۲ تیپ رزمی کی‌یف را از نظر تاکتیکی نابود کرد.

این گزارش تاکید می‌کند: غرب می‌تواند با ارائه پرینترهای سه‌ بُعدی پهپادهایی را تولید کند اما قادر نخواهد بود نیرو پرینت کند!

گزارش «ماریان» در ادامه اذعان می‌کند که نیروهای ویژه غربی و «سربازانی با لباس غیرنظامی» در اوکراین حضور پررنگ‌تری دارند.

این اولین باری نیست که چنین مسئله‌ای درخصوص جنگ اوکراین و نیروهای حاضر در میدان نبرد بحث می‌شود. در پی اختلافات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، افشاگری‌هایی پیرامون این مسئله رخ داد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان وارد صحنه اختلاف نظرات اروپایی شده و با افشاگری‌هایی درخصوص همکاری پنهانی و مخفیانه بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده در جنگ اوکراین، کل این قاره و متحدان را در بهت و شوکی عظیم فرو برد. در این میان، نه تنها انگلیس و فرانسه رسما اظهار نظری در این خصوص انجام ندادند، بلکه اصلا مشخص نشد که این کشورها تسلیحات خود را چگونه در اوکراین مستقر کرده‌اند. ناگفته نماند که صدراعظم آلمان پس از افشای این اطلاعات، فورا توسط مقامات پیشین به «برملاسازی رازهای جنگی» متهم شد.

این مجله فرانسوی هم‌چنین در پایان با تاکید بر ارزیابی‌های ارتش فرانسه این گونه می‌نویسد: جنگ آودیوکا یک شکست برای نیروهای اوکراینی تلقی می‌شود زیرا روسیه با استفاده از بمب‌های سنگین، «جهنمی» را برای سربازان اوکراینی ایجاد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: