کد خبر: ۹۶۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۷۲
تنها داور خارجی حاضر در دربی ۱۰۳ تاکنون ۲ بار برای تیم ملی ایران قضاوت کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین؛ انتشار عکسی از مهناز ذکایی یکی از کمک داوران ویدئویی دربی ۱۰۳ که در فینال لیگ قهرمانان آسیا در دیدار پرسپولیس - کاشیما در ورزشگاه و جایگاه پرسپولیسی‌ها حضور داشت باعث تغییر او شد.

به نقل از مهر فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از هرگونه شائبه، نام ذکایی را از فهرست داوران این مسابقه خط زد و بلافاصله بعد از مذاکره با فدراسیون فوتبال تاجیکستان، «نصرالله گلمرادی» داور بین المللی تاجیک را برای حضور در دربی ۱۰۳ انتخاب کرد. بدین ترتیب داور تاجیکستانی به همراه مهسا قربانی دو داور حاضر در اتاق VAR دربی تهران خواهند بود.

۲ بار قضاوت برای تیم ملی ایران

نصرالله گلمرادی از سال ۲۰۱۷ در لیست بین المللی داوران فوتبال تاجیکستان حضور دارد و پس از قرار گرفتن در این لیست، اولین حضور مهم او در یک مسابقه بین المللی بین تیم‌های ملی اردن و نپال در سال ۲۰۱۹ بود.

دیدار تیم‌های ویتنام و اندونزی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، اردن و نپال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۹، ملبورن سیتی و یونایتد سیتی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا و همچنین دیدار سوپرکاپ تاجیکستان بین استقلال تاجیکستان و خوجند از جمله مهم‌ترین دیدارهایی است که او قضاوت کرده است.

این داور تاجیکستانی همچنین ۲ بار برای تیم ملی ایران قضاوت کرده است. دیدار تدارکاتی بین تیم‌های ایران و نیکاراگوئه که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید و همچنین دیدار ایران و افغانستان در تورنمنت کافا که با برتری ۶ بر یک ایران همراه بود، سعدالله گلمرادی به عنوان داور وسط حضور داشت.

در دربی ۱۰۲ که برای نخستین بار با حضور سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شد حواشی مختلفی در خصوص کیفیت داوران عراقی حاضر در اتاق VAR مطرح شده بود. حال باید دید این داور تاجیکستانی چگونه کنترل اتاق «VAR» را برعهده می‌گیرد و چگونه در ارائه تصمیمات صحیح، داوران حاضر در بازی کمک خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: