کد خبر: ۹۶۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
تعداد بازدید: ۷۳
اشتباهات دروازه بان ها در هفته ۱۹ لیگ برتر باعث شد که افول علیرضا بیرانوند کمتر دیده شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ایمان گودرزی؛ شاید ۲۴ گل زده در یک هفته از لیگ جذاب به نظر برسد اما وقتی بفهمیم که اکثر گل ها روی دروازه بان ها و مخصوصا دروازه بان های ملی پوش اتفاق افتاده دیگر این قضیه جذاب نیست! تقریبا می توان گفت در هفته ۱۹ به جز سید حسین حسینی تمام دروازه بان های ملی پوش و حتی دروازه بان های گمنام دچار اشتباهات فاحشی شدند که باعث باز شدنن دروازه آنها شد. پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند دو دروازه بانی بودند که اشتباهات فاحشی را انجام دادند نیازمند در بازی تعویض شد اما بیرانوند خوش شانس تر بود و تیمش به لطف درخشش مهاجمان پیروز از زمین خارج شد. در این گزارش اشتباهات گلرها در هفته ۱۹ را با هم بررسی خواهیم کرد و در قسمتی به صورت ویژه به افول بیرانوند می‌پردازیم؛

 

بیرانوند، دو اشتباه دو گل
در اینکه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان بسیار خوبی است هیچ شکی نیست. می توان گفت مهار ضربه پنالتی رونالدو اعتماد به نفس او را به بالاترین حد ممکن افزایش داد، به نحوی که حالا دیگر با کارهای ریسکی‌اش خدا را بنده نیست! در بازی با آلومینیوم اراک خروج بیش از حد او از چهارچوب دروازه باعث شد تا از فاصله ۴۰-۳۰ متری دروازه‌اش باز شود. او در بازی با فولاد هم دو گل دریافت کرد که روی گل اول مقصر صددرصد بود و روی گل دوم هم خروج اشتباهش و هماهنگ نبودن با فرشاد فرجی زمینه گل بعدی را برای فولادی‌ها فراهم کرد. البته بیرانوند خیلی خوش شانس بود که بازی هجومی و درخشان تیمش پیروزی ۴-۲ را در نهایت برای‌شان ثبت کرد.

پیامی که هرگز ندیده بودیم
شاید بدبین‌ترین هوادار سپاهان بعد از پیروزی این تیم در جام حذفی مقابل شمس آذر فکرش را هم نمی‌کرد که در خانه شکست بخورند اما این اتفاق افتاد و بدون تردید دلیل اصلی‌اش اشتباهات عجیب پیام نیازمند بود. او گل اول را در حالی دریافت کرد که توپ از فاصله چند سانتی متری‌اش گذشت و شاید اگر فقط دستانش را باز کرده بود توپ دفع می‌شد. روی گل دوم هم در حالی که ضربه محمدحسین فلاح شدت زیادی نداشت و توپ در دستانش بود به شکل عجیبی توپ از کنار دستانش عبور و وارد دروازه شد. ژوزه مورایس بعد از این گل به این نتیحه رسید که پیام از لحاظ روحی شرایط خوبی ندارد و او را تعویض کرد. دروازه‌بان سپاهان هم با انتشار این استوری: «از همه شما هواداران و هم‌تیمی‌های عزیز عذرخواهی می‌کنم. می دانم دردی را دوا نمی‌کند اما از صمیم قلب ناراحت و جز عذرخواهی کاری از دستم بر نمی‌آید. تلاشم را برای جبران چند برابر می‌کنم.» از هواداران سپاهان عذرخواهی کرد.

این به اون در

با وجود اشتباهات فاحشی که نیازمند داشت در آن سوی میدان محمد ناصری گلر پیکان نیز اجازه نداد پیام احساس تنهایی کند و دو گل بد دریافت کرد. گل اول سپاهان روی شروع مجدد او و برخورد ضربه‌اش به فرشاد احمدزاده وارد دروازه شد و گل دوم را هم روی کنترل اشتباه ضربه سر رضا اسدی دریافت کرد. ناصری خیلی شانس آورد که همتایش در سپاهان روز خوبی نداشت و در نهایت پیکان با پیروزی از زمین خارج شد.

شاهکار رضایی

بازی ۶ امتیازی هفته تقابل نساجی و صنعت نفت قعر نشین بود، در حالی که قائمشهری ها همه چیز را تمام شده می‌دانستند، علیرضا رضایی دروازه‌بان نساجی کار دست‌شان داد و پیروزی با ارزش آنها در ثانیه پایانی با تساوی عوض شد. دروازه‌بان نساجی که می‌توانست با حمایت دو مدافع تیمش و بدون مزاحمت مهاجمان صنعت توپ را به راحتی مهار و منتظر شنیدن سوت پایان بازی باشد اما به خاطر اقدام به کنترل توپ با سینه، باعث شد تا توپ از میان پاهایش عبور کند و وارد دروازه شود. در واقع به همین راحتی نساجی دو امتیاز حساس بازی ۶ امتیازی را از دست داد.

 

فرود یک عقاب!

داستان یک سقوط

علیرضا بیرانوند بعد از جام ملت‌های ۲۰۱۵ به ترکیب تیم ملی رسید و در چهار تورنمنت‌ مهم جام جهانی ۲۰۱۸، جام ملت‌های ۲۰۱۹، جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ دروازه‌بان اصلی ایران بوده. او در این مدت رقیبان خیلی خوبی هم داشته ولی سرمربیان تیم ملی از کی‌روش گرفته تا ویلموتس و قلعه‌نویی به او اعتماد کردند. فقط اسکوچیچ بود که در جریان مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در مقطع کوتاهی بیرو را نیمکت‌نشین کرد، ولی او خیلی زود به ترکیب تیم ملی برگشت.

بیرانوند اما در این فصل درون دروازه پرسپولیس و تیم ملی ثبات سال‌های گذشته را نداشته و پرنوسان بوده. اوج این اشتباهات در بازی جمعه مقابل فولاد بود که هواداران پرسپولیس را در آستانه دربی نگران کرده است. همچنین ادامه این روند می‌تواند موقعیتش در تیم ملی را هم به خطر بیندازد. در ادامه تمام اشتباهات فنی بیرانوند را در طول فصل جاری مرور می‌کنیم؛

۱۲ تیر: شایعه توافق با استقلال
بیرانوند قراردادش با پرسپولیس را در سازمان لیگ فسخ کرد و شایعه توافقش با استقلال هم مطرح شد. گفته می‌شد که تیم رقیب حاضر شده برای دو فصل به بیرانوند ۱۰۰ میلیارد تومان بدهد. این می‌توانست جنجالی‌ترین انتقال‌ چند فصل اخیر فوتبال ایران باشد، ولی بعد از چند روز او قرارداد جدیدی با پرسپولیس امضا کرد. این ماجرا روی محبوبیت بیرانوند نزد هواداران پرسپولیس تأثیر گذاشت.

۲ شهریور: خروج اشتباه روی گل ذوب‌آهن
پرسپولیس بعد از ثبت دو برد و کلین‌شیت، در هفته سوم مقابل ذوب‌آهن متوقف شد. تک گل حریف نتیجه اشتباه سروش رفیعی و بیرانوند بود. دروازه‌بان پرسپولیس برای گرفتن اوت دستی به کنار خط طولی رفته بود، ولی نعمتی این اوت را به رفیعی پاس داد و او با تصور اینکه بیرانوند سر جای همیشگی است توپ را به سمت دروازه خالی فرستاد.

۲۸ شهریور: گل زاویه بسته مقابل النصر
بازی مقابل النصر در تهران یکی از مهم‌ترین مسابقات چند سال اخیر فوتبال ایران بود و همه منتظر تقابل دوباره رونالدو و بیرانوند بودند. ستاره پرتغالی از ترس مصدومیت روی چمن افتضاح ورزشگاه آزادی تحرک چندانی نداشت، با این حال تیمش به برتری دو بر صفر رسید. گل دوم النصر روی شوت زاویه بسته محمد النخلی زده شد و بیرانوند جای‌گیری و واکنش ضعیفی داشت.

۲۱ آبان: واکنش ضعیف روی گل سپاهان
سرنوشت بازی حساس سپاهان- پرسپولیس را کاشته استثنایی رضا اسدی تعیین کرد. مهار این توپ برای هر دروازه‌بانی دشوار بود، ولی بیرانوند روی این ضربه مواج هیچ واکنشی نشان نداد. ظاهراً تشخیص بیرو این بود که توپ داخل چهارچوب نیست و غافلگیر شد.


۲۸ آذر: خروج ضعیف مقابل استقلال خوزستان
پرسپولیس در هفته سیزدهم با توقف ۲-۲ مقابل استقلال خوزستان در اهواز دو امتیاز حساس از دست داد. بیرانوند روی گل اول میزبان خروج ناشیانه‌ای داشت و سانتر را به نزدیکی نقطه پنالتی دفع کرد تا دروازه تیمش باز شود.


۱۴ بهمن: واکنش ضعیف روی گل ژاپن
پیش از بازی ایران- ژاپن همه از آمادگی بیرانوند و ضعف سوزوکی صحبت می‌کردند، ولی بر خلاف تصور بیرانوند در این بازی حساس نمایش مطمئنی نداشت و روی گل نیمه اول حریف واکنش ضعیفی نشان داد.

۱۸ بهمن: ناامیدکننده روی شوت عفیف
پیش از جام ملت‌ها تصور می‌شد که بیرانوند آماده‌ترین دروازه‌بان تورنمنت باشد، ولی دروازه‌اش در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا سه بار باز شد و نتوانست مانع حذف تیم ملی شود. انتقادات بعد از بازی بیشتر متوجه گل دوم قطر بود که با شوت پشت محوطه جریمه اکرم عفیف زده شد.

۲۶ بهمن: گل خوردن از نیمه زمین
در بازگشت از یک تورنمنت پرفشار بیرانوند در شروع دوباره لیگ مرتکب اشتباه عجیبی شد و دور شدنش از دروازه پرسپولیس به هافبک آلومینیوم فرصت داد که از نیمه زمین گل بزند. او مقصر اصلی شکست پرسپولیس در هفته شانزدهم نامیده شد و از هواداران عذرخواهی کرد.

۱۸ اسفند: دو اشتباه فاجعه‌بار مقابل فولاد
بدترین نمایش این فصل بیرانوند جمعه مقابل فولاد اتفاق افتاد که روی هر دو گل مقصر بود. روی گل اول نتوانست سانتر نسبتاً آرام بازیکن فولاد را جمع کند و روی گل دوم ناهماهنگی‌اش با فرجی و خروج اشتباهش به یک گل راحت دیگر ختم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: