کد خبر: ۹۶۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۱۰۵
چهره سیاسی اصولگرا می‌گوید: امثال رسایی در رقابتِ میان جبهه پایداری، جریان وابسته به قالیباف، لیست حداد عادل، شورای وحدت و روحانیت مبارز، این افراد تعیین‌کننده نیستند. در مجموع بعید می‌دانم که مجلس آینده بتواند خط مشی واحد را دنبال کند.

اوج گرفتن دعواهای سیاسی بین اصولگرایان در مجلس آینده به روایت کنعانی مقدم /مجلس آینده «فراکسیون اکثریت» نخواهد داشتبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، انتشار نتایج آراء تهران در مجلس شورای اسلامی و در صدر قرار گرفتن چهره‌های تندرو واکنش حسین کنعانی مقدم، چهره سیاسی اصولگرا را به دنبال داشت. او که افرادی نظیر رسایی را سوپر انقلابی می‌خواند معتقد است این افراد در مجلس دوازدهم نقش تعین‌کننده‌ای نخواهند داشت.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین حسین کنعانی مقدم، چهره سیاسی اصولگرا را می‌خوانید:

******

*آقای کنعانی مقدم! ارزیابی شما از حضور تندورها یا سوپر انقلابی‌ها در مجلس دوازدهم چیست؟ چه عاملی باعث چنین اتفاقی شده است؟

پیش‌بینی بنده از انتخابات تهران به این صورت بود که مردم لیستی رأی نمی‌دهند بلکه لیست‌های مختلف را کنار هم می‌گذارند و تلاش می‌کنند از بین آنها نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند، در حال حاضر هم نتایجی که اعلام شده ترکیبی از ۳، ۴ لیستی است که بین اصولگرایان مطرح بوده و چهره‌های تندروی این لیست‌ها بیشترین آراء را کسب کردند.

در مورد کل کشور هنوز جمع‌بندی کلی وجود ندارد اما به نظر می‌رسد همین ترکیبی که در تهران مخلوطی از جریان اصولگرایی است، در کشور برخی از اصلاح‌طلبان یا مستقلین هم رأی آوردند و به نظر می‌رسد در مجلس فراکسیون اکثریت نخواهیم داشت.

اختلاف اصولگرایان در مجلس آینده بسیار بیشتر خواهد شد

*یعنی اختلاف میان اصولگرایان مانع شکل‌گیری فراکسیون اکثریت در مجلس خواهد شد؟

به نظر می‌رسد اختلاف در مجلس بسیار بیشتر خواهد شد، چند فراکسیون خواهند بود چراکه در خط‌مشی سیاسی و دیدگاه با یکدیگر اختلاف دارند.

*چه عاملی منجر به راهیابی اصولگرایان تندرو به مجلس شد؟ آیا خلأ حضور چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدالگرا باعث چنین اتفاقی نیست؟

به نظر می‌رسد مردم با رأی خود پیام بسیار مشخص و روشنی داشتند، به این ترتیب که افرادی که در رأس قدرت بودند و یا در جایگاه‌های مختلف مسئولیت داشتند، فرصتی برای ادامه آزمون و خطا ندارند لذا آنها را حذف کردند و فرصت را به افرادی دادند که چهره‌های جدیدتری هستند که هنوز مورد آزمایش قرار نگرفتند.

از ۲۹۰ نماینده یک نفر رسایی شده است

*اما سابقه افرادی نظیر رسایی و امثالهم مشخص است...

اینها محدود هستند، اینکه از ۲۹۰ نماینده یک نفر رسایی شده است.

*تنها رسایی نیست، نبویان هم هست...

اینها در رقابتِ میان جبهه پایداری، جریان وابسته به قالیباف، لیست حداد عادل، شورای وحدت و روحانیت مبارز، این افراد تعیین‌کننده نیستند. در مجموع بعید می‌دانم که مجلس آینده بتواند خط مشی واحد را دنبال کند.

مجلس دوازدهم به جای مجلس کارآمد، سیاسی شد

*یعنی مجلس دوازدهم مجلسی درهم برهمی خواهد شد که به جای نظارت بر دولت، سرگرم اختلافات درونی خود خواهد شد؟

به نظر می‌رسد بخشی از توان مجلس آینده صرف حل دعواهای جناحی خواهد شد و همین باعث می‌شود مجلس دوازدهم آن کارآمدی مدنظر را نداشته باشد. بنابراین مجلس دوازدهم به جای مجلس کارآمد، سیاسی شد.

*یعنی وضع مجلس دوازدهم از مجلس یازدهم بدتر خواهد شد؟

اگر شرایط به همین ترتیب باشد، کارآیی مجلس یازدهم بهتر از مجلس دوازدهم بیشتر خواهد بود.

تصمیم‌گیران انتخابات حلقه انتخاب را تنگ تر کردند

*اگر شورای نگهبان تعداد بیشتری از داوطلبین اصلاح‌طلب و اعتدالگرا را تایید می‌کرد، چشم‌انداز مجلس دوازدهم بهتر نمی‌شد؟

به نظر می‌رسد کسانی که در امر انتخابات تصمیم‌گر و تصمیم‌ساز هستند، تلاش کردند کمترین ریسک را بپذیرند، به همین دلیل حلقه انتخاب تنگ‌تر شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: