کد خبر: ۹۶۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۹۶
آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران چشم از جهان فروبست.

واکنش رئیسی و قالیباف به درگذشت آیت الله امامی کاشانی/ آملی لاریجانی هم پیام دادبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، در پی رحلت آیت‌الله محمد امامی کاشانی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام هایی جداگانه تسلیت گفتند.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

رحلت عالم وارسته و یار دیرین امام و انقلاب، حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی (ره) موجب تأثر و اندوه خاطر گردید.

این روحانی پارسا و مجاهد که از مبارزان نهضت امام خمینی (ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور تاثیرگذار در نهادهای مهم سیاسی و فرهنگی کشور از جمله در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های انقلاب، خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی برای همیشه باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و حشر با اولیای الهی را مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال روحانی جلیل‌القدر و مجاهد نستوه آیت‌الله حاج شیخ محمد امامی‌ کاشانی، یار ثابت‌قدم انقلاب و امام (ره) و رهبری، موجب تأسف و تأثر شد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در طول حیات بابرکت خویش به‌عنوان شخصیتی بااخلاق و متانت و عالمی بزرگوار در ترویج معارف اسلامی و شعائر دینی و مذهبی اهتمام داشتند و در دوران نهضت اسلامی علیه رژیم ستم‌شاهی با نقش‌آفرینی فکری و انجام سخنرانی‌های روشنگرانه در مساجد تهران تلاش فراوانی در راه دشوار به‌ثمر نشستن آرمان‌های حق‌طلبانه و تحقق نظام اسلامی ایفا نمودند.

ایشان همچنین در طول سال‌ها فعالیت مستمر، که با تعهد و دلسوزی همراه بود، کارنامه‌ای درخشان و ماندگار از خود برجای گذاشتند که ریاست مدرسهٔ عالی شهید مطهری، امامت موقت جمعه تهران، عضویت در شورای نگهبان و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، بخش‌هایی از خدمات این مجاهد عالی‌قدر می‌باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، اساتید و طلاب مدرسهٔ عالی شهید مطهری، مردم شریف تهران و کاشان و بیت مکرم، برای این فقیه وارسته رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

 

متن پیام تسلیت صادق آملی لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبرارتحال آیت‌الله آقای محمد امامی کاشانی (رضوان الله علیه) موجب تأسف و تالم فراوان اینجانب گردید.

مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی از ابتدای نهضت و پس از انقلاب اسلامی همواره درخدمت اهداف نهضت امام و رهبری معظم انقلاب بودند و حضور در شورای نگهبان، مجلس خبرگان، جامعه روحانیت مبارز تهران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و نیز ریاست دیوان عدالت اداری، امامت جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری را در کارنامه خویش دارند.

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) علمای اعلام، طلاب حوزه های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای آن فقید سعید علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

صادق آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: