کد خبر: ۹۶۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
تعداد بازدید: ۱۵۶
سر لیست انتخاباتی شورای وحدت گفت: فهرست شورای وحدت برآمده از حضور دردآشنایانی است که در حوزه‌های مختلف مورد نیاز کمیسیون‌های مجلس و مردم توانمندی و تخصص دارند.

متکی: برای ما تفاوت نمی‌کند که کدام لیست به مجلس می‌رود/ سیاسیون حال و هوای تهران را سردتر نکنندبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، «منوچهر متکی» امروز (سه‌شنبه، ۸ اسفندماه) در نشست خبری که با حضور کاندیداهای شورای وحدت در تهران برگزار شد با بیان اینکه ما در کنار ماموریت اصلی حضور در مناسبت‌ها، یوم‌الله‌ها و رخدادهای مهم کشور را در دستور کار داریم، گفت: انتخابات‌ یکی از این سرفصل‌های مهم است که شورای وحدت معتقد است باید حضور جدی و کارسازی داشته باشد.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی بیان کرد: معتقدیم اگر جمهوری اسلامی ظرفیتی برای ما برای فعالیت‌های حزبی سیاسی و تشکلاتی به وجود آورد در جایگاه‌هایی که اصل نظام مطرح است، ما باید از جایگاه ایجاد شده برای خودمان برای نظام میدان‌داری کنیم و در صحنه حاضر باشیم.

سرلیست انتخاباتی شورای وحدت خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما بر استمرار استفاده از حق ملت برای شرکت در تعیین سرنوشت خود به عنوان میراث امام(ره) همواره دفاع می‌کنیم و هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم ؛ مردم نتیجه انتخابات را معلوم می‌کنیم.

متکی درباره شکل گیری شورای وحدت، گفت: در شهریور سال ۱۳۹۹ مجموعه‌ای متشکل از اقشار و احزاب، پایه‌گذاری تشکیلاتی را پیگیری کردند و جامعه روحانیت مبارز این درخواست را مورد استقبال قرار داد که در واقع شورای وحدت در اولین عملیات سیاسی خود یعنی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، نقش کلیدی داشت.

وی با بیان اینکه شورای وحدت متشکل از احزاب، اقشار و روحانیت است، افزود: امروز در سراسر کشور شوراهای وحدت، شورای مرکزی ۲۱ نفره را ساماندهی کردند که توسط پارلمان استان‌ها تشکیل شده و کارهای شورای وحدت را در استان‌ها پیگیری می‌کنند.

جوان‌گرایی و تخصص‌گرایی در فهرست شورای وحدت لحاظ شده است

سخنگوی شورای وحدت تاکید کرد: شورای وحدت معتقد است که باید فهرستی از مسائل کشور را تهیه و مورد بحث و بررسی قرار دهد. تاکید ما این است که باید به سرفصل‌های مشترک درباره مشکلات مختلف رسیده و برای رفع آن راهکاری را بیاندیشیم و بعد از انتخابات و صرف نظر از نتیجه انتخابات با دعوت از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، بررسی و رفع مشکلات و مسائل کشور را در دستور کار داریم.

سخنگوی شورای وحدت افزود: جوانان مملو از اندیشه‌های نو هستند و توجه به جوانان و پایین بودن میانگین سنی شورای وحدت نشان‌دهنده آن است که ما به جوانان توجه داریم؛ جوان‌ترین فردی که در لیست شورای وحدت حضور دارد، ۳۲ سال سن دارد، اما جوان‌بودن وی تنها ویژگی‌ او نیست و این نامزد شورای وحدت، دکترای انرژی هسته‌ای دارد و مخترع است.

متکی با بیان اینکه ما هم نماینده حوزه کارگری و هم نماینده حوزه کارفرمایی را در فهرست خود داریم، اظهار کرد: شناخت از مسائل کارگری برای رفع مشکلات این قشر بسیار مهم است، همچنین در فهرست خود از بزرگان و روحانیون هم دعوت کردیم. یک روحانی عضو فهرست شورای وحدت، دارای دکترای امنیت ملی است و یک روحانی دیگر هم دکترای اقتصاد دارد.

وی افزود: بانکداری و ساختار بانکی و پولی کشورمان، نیاز به تحول دارد. شعار انتخاباتی ما نیز تحول برای زندگی بهتر است.

میانگین مشارکت در انتخابات ما از سایر کشورها بیشتر است

متکی تاکید کرد: یکی از نکات مهمی که در همه مناسبت‌های جمهوری اسلامی مورد توجه جهانیان است، مشارکت مردم است و محور اصلی فرمایشات رهبری مشارکت بالا است. میانگین مشارکت در انتخابات‌های ایران از میانگین مشارکت در کشورهای دیگر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه موسسات نظرسنجی در بررسی‌های خود بیان می‌کنند که هنوز بروز و ظهور لازم از اراده مردم برای حضور در انتخابات وجود ندارد، اظهار کرد: اما مردم ما پدیده ساز هستند. شاید مردم ما به دلیل مشکلاتی که دارند، مشارکت خود را بروز ندهند اما در میدان و عرصه، حضور خود را نشان می‌دهند.

سخنگوی شورای وحدت گفت: مردم ما می‌گویند گله‌مندی هایی داریم، اما در عرصه هایی چون انتخابات و ۲۲ بهمن حضور پیدا می‌کنیم چرا که نظام جمهوری اسلامی خود را دوست دارند.

در لیست شورای وحدت به سراغ درد آشنایان رفته‌ایم

متکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اسم شما در ۴ لیست انتخاباتی وجود دارد، در حالی که سخنگوی شورای وحدت هستید؟ گفت: در هیأت عالی شورای وحدت مطرح شد که نامزدهای شورای وحدت می‌توانند در فهرست‌های دیگر هم باشند و ممانعتی از این حیث برای ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما ضمن حمایت از دولت، نقدهای منطقی و دلسوزانه خودمان را به امر کشورداری و حکمرانی بیان می‌کنیم، افزود: ما از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند عبور کردیم و به‌دنبال دردآشنایانی گشتیم که با تخصص، تعهد و شناخت مسائل کشور می‌توانند راهکار ارائه دهند.

سرلیست انتخاباتی شورای وحدت تاکید کرد: بنابراین فهرست شورای وحدت برآمده از حضور دردآشنایانی است که در حوزه‌های مختلف مورد نیاز کمیسیون‌های مجلس و مردم توانمندی و تخصص دارند.

متکی همچنین مواضع مجلس و بسیاری از نمایندگان را انقلابی دانست اما در عین حال عملکرد مجلس یازدهم را قابل دفاع ندانست و گفت: در ۳.۵ سال مجلس یازدهم، موشک گرانی ها سیر صعودی خود را ادامه داد.

برای ما تفاوت نمی‌کند که کدام لیست به مجلس می‌رود

وی درباره همگرایی جبهه پایداری با شورای ائتلاف در انتخابات پیش رو، گفت: شورای ائتلاف و جبهه پایداری از همه جدا نبودند و نیستند، در این جریان برخی سهمیه داشتند و لیست خود را بستند. تفاوت لیست‌ها و مجموعه‌های وارد شده به انتخابات را به تقسیم شدن آرا نمی‌دانیم، بلکه هدف ما نتیجه ملی و مشارکت بالا است، پس از نظر ما تفاوت ندارد که از کدام لیست افراد به مجلس می‌روند ولی مهمترین موضوع برای ما اخلاق انتخاباتی است.

سرلیست انتخاباتی شورای وحدت اظهار کرد: وقتی لیست خود را بستیم بعد از آن از جریان‌های مختلف با افرادِ لیست ما تماس گرفته شد که از لیست شورای وحدت بیرون بیایید که این کار بسیار ناشایست بود، این را بگویم که حال و هوای شهر ما خوب نیست و سیاسیون این حال و هوای شهری را سردتر نکنند.

متکی در ادامه این نشست خبری به انتخابات کنگره آمریکا اشاره و خاطر نشان کرد: ۶ ماه قبل انتخابات کنگره آمریکا را داشتیم و ۳۰ درصد از مردم آمریکا در این انتخابات شرکت کردند. انتخابات اخیر ما مربوط به سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ است که در آن به ترتیب ۴۳ و ۴۸ درصد مشارکت مردم را داشتیم.

«طوفان‌الاقصی» نشان داد که همه چیز تحت کنترل رژیم صهیونیستی نیست

وی درباره نقش ایران در بهبود وضعیت غزه نیز گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی تبدیل به نسل‌کشی شده است و مردم غزه به صورت شبانه‌روزی کشته می‌شوند و بسیار متاسفیم که سازمان‌های بین‌المللی به وظایف خود عمل نمی‌کنند. نگاه ایران آن است که حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت شان باید محترم شمرده شود.

وزیر اسبق امور خارجه افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران، دریافت واقعیت‌های صحنه توسط طرف‌های مختلف است و اسرائیل باید این واقعیت را بپذیرد که دوران بزن دررو به اتمام رسیده است. «طوفان‌الاقصی» نشان داد که همه چیز تحت کنترل رژیم صهیونیستی نیست و تصویرسازی های این رژیم از قدرتش واقعی نیست.

متکی گفت: همان گونه که در پایان جنگ ۳۳ روزه اسرائیلی‌ها واقعیت صحنه و آتش بس را پذیرفتند، در غزه هم با پذیرش آتش بس و پایان این جنگ دیگر نتانیاهو قادر به ادامه حیات سیاسی خود نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: