کد خبر: ۹۶۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۱۱۸
روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به ورود به سومین سال جنگ میان روسیه و اوکراین، روزهای سختی را برای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در جبهه‌های مختلف پیش‌بینی کرده‌ است.

پیش‌بینی گاردین از روزهای سخت پیش روی زلنسکی/همه چیز به آمریکا بستگی دارد!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه‌های آینده وظیفه‌ای دشوار بر دوش دارد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، در حالی که جنگ وارد سومین سال خود می‌شود، زلنسکی باید شرایط بسیار سختی را مدیریت کند.

نویسنده این مطلب اذعان دارد: جامعه اوکراین از جنگ خسته شده و حمایت بین‌المللی در حال نابودی است؛ موضوعی که خود سبب کاهش مهمات در جبهه جنگ شده است. از طرفی، باتوجه به اهرم‌های کمی که مقابل روسیه وجود دارد، اوکراینی‌ها حاضر به پذیرش طرح صلح نیستند و همین امر، فرصت جمع‌آوری نیرو و حمله به مناطق بیشتری در خاک اوکراین را در اختیار مسکو قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، زلنسکی دیروز یکشنبه در ویدئو کنفرانسی که به مناسبت دو سالگی حمله به کشورش برگزار شده بود، بر خطرهای پیش‌رو در سال جاری تاکید کرد و گفت: سال اول تنها بر حفظ بقا استوار بود؛ بقای مطلق. سال دوم بر مقاومت و تحمل. اما سال سوم تعیین‌کننده خواهد بود و چالش‌های داخلی و خارجی بسیاری وجود خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه اعتراف کرد که بخش زیادی از آینده این کشور به عوامل بیرونی و به ویژه واشنگتن بستگی دارد. وی سپس انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را تعیین‌کننده دانست.

از نقطه نظر نگارنده این مطلب، می‌توان نتیجه گیری کرد که زلنسکی به طور علنی، پیروزی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتخابات ماه نوامبر (آبان) این کشور را فاجعه‌ای برای اوکراین می‌داند.

گاردین می‌افزاید: در بحث مشکلات داخلی نیز زلنسکی تحت فشار قرار دارد؛ هرچند به نوشته این روزنامه وی به عنوان رئیس‌جمهوری همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما این جایگاه، دیگر دست‌نیافتنی نیست و به نظر می‌رسد رقابت سیاسی به اوکراین بازگشته است.

نویسنده اینطور استدلال می‌کند که دو سال پیش و زمانی که جنگ آغاز شد، زلنسکی از خروج از کی‌یف برای نجات جان خود امتناع کرد و پیام‌های وی برای ماندن و جنگیدن الهام‌بخش بسیاری در داخل و خارج از این کشور شد. اما به تازگی خبرهایی منتشر شده است که نشان می‌دهند وی همچنان در «حالت پناهگاه» روزهای اولیه جنگ به سر می‌برد و از طریق حلقه‌ای کوچک از نزدیکان حکومت می‌کند. چندین منبع نیز اعلام کرده‌اند که در دیدارهای اخیر با رئیس‌جمهوری اوکراین، وی خسته به نظر می‌رسید.

زلنسکی اگر چه روز یکشنبه در ویدئو کنفرانس مثل همیشه مصمم به نظر می‌رسید و سعی می‌کرد اینطور نشان دهد که همه چیز را در کنترل دارد و سرشار از زندگی است.

با این حال، چند بار در واکنش به پرسش‌های خبرنگاران حالت تدافعی گرفت و در پاسخ به سوالاتی در خصوص رسوایی نظارت نهادهای امنیتی اوکراین بر خبرنگاران سکوت کرد و آن را نادیده گرفت.

زلنسکی در نهایت هم بار دیگر بر مخاطراتی که در سال جاری پیش رو است، تاکید کرد و گفت: امسال شکل پایان این جنگ را مشخص خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: