کد خبر: ۹۶۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
تعداد بازدید: ۸۹
وزیر خارجه لهستان با افزایش فشارها بر آمریکا برای حمایت از اوکراین مدعی شد که به مایک جانسون سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا خواهد گفت «سرنوشت» کشور جنگ زده اوکراین همزمان با «اعتبار» آمریکا در خطر است.

وزیر خارجه لهستان خطاب به آمریکا: اعتبار کشور شما در خطر استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین،رادوسلاو سیکورسکی (Radosław Sikorski) وزیر خارجه لهستان در پاسخ به این سوال «فرید زکریا» مجری سی ان ان که «اگر فرصت گفت وگو با مایک جانسون را داشته باشید به او چه خواهید گفت؟» اظهار داشت: به عنوان رئیس پارلمان سابق به رئیس کنونی مجلس نمایندگان آمریکا خواهم گفت که این سرنوشت اوکراین و مردم رنج دیده این کشور که برای کمک به شما التماس می کند اما در عین حال اعتبار کشور شما نیز در خطر است.

به گزارش ایسنا، سیکورسکی افزود: اگرچه رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر تاریخی خود به کی‌یف، گفته بود که "شما متحد ما هستید و هر کاری که بتوانیم انجام می دهیم و تا هر زمان که لازم باشد کمک می کنیم"، اما باید بگویم که وعده آمریکا باید با عمل و تحویل کمک ها محقق شود.

جانسون با فشارهای شدیدی برای تصویب بسته کمک خارجی که شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین که مدت هاست مسکوت مانده مواجه است. سنای آمریکا بودجه دفاعی اضطراری ۹۵ میلیارد دلاری را اوایل ماه جاری میلادی و تقریبا پس از چهار ماه بعد از درخواست جو باید از کنگره برای تامین مالی کی یف تصویب کرد.

اما این مصوبه با مسیر نامشخصی در مجلس نمایندگان آمریکا مواجه است. جانسون به عنوان رئیس این مجلس گفته که آن را به رای نخواهد گذاشت زیرا فاقد تدابیر مربوط به امنیت مرزی است که اعضای جمهوریخواه این مجلس خواهان آن هستند.

مساله کمک به اوکراین، کشور اروپای شرقی تقریبا یک سال است که همزمان با اختلافات فزاینده بین قانون گذاران آمریکایی در وضعیت نامعلومی بسر می برد؛ کنگره آمریکا از پایان سال ۲۰۲۲، زمانی که اکثریت دموکرات چهارمین بسته خود را برای این کشور تصویب کرد، لایحه ای را با بودجه برای اوکراین تصویب نکرده است.

سیکورسکی روز یکشنبه بر خطرات ادامه جنگ اوکراین علیه روسیه تأکید و ادعا کرد که اوکراینی‌ها پس از این که پیروزی ها علیه روسیه برای نیروهای این کشور، هزینه هایی را در برداشت، «اکنون در حالت دفاعی هستند».

لهستان به عنوان کشور هم مرز با اوکراین از حامیان قوی کی یف در جنگ با روسیه از دو سال پیش تاکنون و آغاز جنگ اوکراین بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: