کد خبر: ۹۶۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۰۸
داوطلب هرمزگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:اگر نماینده‌ای در انتصابات و کار دولت دخالت کرد سبب می‌شود نتواند بعدا از دولت برای انجام نشدن کار در همان قسمت مورد دخالت قرار گرفته بازخواست کند.

همسر فریدون عباسی کاندیدا شد /در انتصابات دخالت نمی کنم /یک نماینده استان هرمزگان در مجلس باید حتما زن باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، نزهت شبان آزاد همسر فریدون عباسی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی و نماینده فعلی کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم است. او که کاندیدای مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه هرمزگان شده است، در بخش هایی از گفتگو با خبرگزاری تسنیم در رابطه با مردمی بودن نمایندگان اظهار داشت: نماینده مجلس باید مردمی باشد و ساختاری برای جمع آوری نظرات مردم و شنیدن دغدغه و مشکلات آنها تعبیه کند تا دسترسی مردم به وی تسهیل شود.

شبان آزاد گفت: باید اتاق فکرهای قوی با تمام صنوف و اقشار ایجاد شود و نماینده از نظرات تخصصی آحاد اقشار و نخبگان جامعه بهره ببرد، علاوه بر این ایجاد دفتر و حضور در آن حتی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه الزامی است و باید وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که رویه غلط دخالت نمایندگان در انتصابات را چگونه ارزیابی می کنید و آیا شما نیز به دنبال این رویه هستید گفت: اگر نماینده‌ای در انتصابات و کار دولت دخالت کرد سبب می‌شود نتواند بعدا از دولت برای انجام نشدن کار در همان قسمت مورد دخالت قرار گرفته بازخواست کند، نمایندگان راهکارهای مختلفی دارند که می‌توانند نظارت جامعی بر دولت داشته باشند و از ابزار نمایندگی از جمله کارت زرد، درخواست توضیح و طرح سوال و حتی استیضاح استفاده کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بر همین مبنا اگر نماینده‌ای در کار دولت دخالت کرد بعدا برای نمایندگی از مردم زبانش بسته است و نمی‌تواند مدافع حقوق ملت باشد، اگر بنده انتخاب شوم به مسئولان و مقامات استانی در صورت نیاز و درخواست آنها مشورت خواهم داد اما اجباری به انتصاب و دخالت در کار مسئولان نخواهم داشت.

باید در حوزه آب‌شیرین‌کن‌ها انقلابی رخ دهد

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با چرایی کاندیدا شدن در انتخابات مجلس گفت: من برای این آمدم که اگر تجربیاتی در حوزه معلمی، کارمندی، مشاوره دارم همه را در اختیار مردم استانم قرار دهم، ما در استان مشکلات زیادی به ویژه در حوزه آب داریم، مردم قشم با مشکل کم آبی مواجه هستند و هنوز هم رنج می‌برند چرا ما نباید تعداد زیادی آب شیرین کن داشته باشیم تا یک ابشیرین کن به مشکل می‌خورد مردم ما تا چند روز با بی آبی و کم آبی مواجه می‌شوند اما چرا؟

یک نماینده هرمزگان در مجلس باید حتما زن باشد

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با ظرفیت زنان هرمزگانی برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس گفت: زنان بیش از نیمی از بار انقلاب را به دوش کشیده‌اند استیفای حقوق زنان باید بیشتر باشد و الان باید عقب ماندگی در این زمینه را جبران کنیم و حتما لازم است یک زن از استان هرمزگان وارد مجلس شود حتی اگر هر سه نماینده هم زن باشند به نظرم پدیده خوبی خواهد بود.

اقتصاد دریا محور کلید اصلی توسعه اشتغال است

شبان آزاد در تشریح برنامه‌های انتخاباتی خود گفت: من با شعار "سلامی دوباره به هرمزگان" وارد کارزار انتخابات شدم، نگاه جدیدی به هرمزگان به ویژه در حوزه اقتصاد دریا محور وجود دارد که می‌تواند به توسعه اشتغال در این استان کمک کند.

هرمزگان محروم نیست مظلوم است

وی تصریح کرد: ما مردم هرمزگان محروم نیستیم با نادیده گرفتن استعدادها در واقع ما مظلوم واقع شده‌ایم سهم هرمزگان از درآمدهای استانی و دریافت حق مسئولیت‌های اجتماعی به کاملا محقق نشده، در خصوص جذب نامناسب بومی ها در صنایع هم با رصد دقیق می‌توان فهمید آن میزان که باید به ظرفیت جوان هرمزگانی توجه نشده و مشاغل سطح پایین به این جوانان در صنایع اختصاص یافته است.

وی افزود: قشم باید مرکز ورود خودرو شود باید پل خلیج فارس تکمیل و اتصال به سرزمین اصلی بعد از سالها محقق شود چرا که به توسعه منطقه کمک خواهد کرد.

شبان آزاد در پایان گفت: با توجه به سوابق و ارتباطات مناسب با مسئولان کشوری قادرم در صورت اعتماد مردم، گام‌های خوبی برای حل مشکلات استان بردارم، از همه مردم می‌خواهم در تعیین سرنوشت کشور نقش ایفا کنند و در انتخابات پیش رو مشارکتی حداکثری داشته باشند و خدای نکرده آب در آسیاب دشمن نریزیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: