کد خبر: ۹۶۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
تعداد بازدید: ۱۱۰
استقلال از زمان پیش‌فصل تا امروز حواشی عجیبی را تجربه کرده است.

نکونام و خطیر از اول هم سوار یک کشتی نبودند!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، سپهر ستاری: استقلال این روزها شرایط عجیبی را تجربه می‌کند و حواشی مربوط به اختلافات مدیرعامل و سرمربی این تیم، جنجال بزرگی در فوتبال ایران به راه انداخته است. رابطه علی خطیر و جواد نکونام از زمان آغاز همکاری‌شان در استقلال، چالش‌های زیادی را داشته و ۲ طرف بارها به دلیل مسائل مختلف با یکدیگر به مشکل خورده‌اند. این موضوع در چند هفته اخیر اما به اوج خودش رسیده و اختلاف و درگیری مدیرعامل و سرمربی استقلال، کاملا آشکار شده است.

تمام این اتفاقات در شرایطی رخ داده که استقلال همین حالا با کسب ۳۵ امتیاز از ۱۶ بازی، صدرنشین لیگ برتر است و از نظر کسب نتیجه شرایط بسیار مطلوبی دارد. با این وجود اختلافات داخلی و جنگی که بین اعضای باشگاه شکل گرفته، باعث شده هواداران هم نگران آینده تیم‌شان در این فصل شوند. نکونام و خطیر از زمانی که مدیرعامل استقلال جانشین حجت کریمی شد باهم مشکلات زیادی داشته‌اند و خیلی‌ها معتقدند این بار دیگر وساطت و آشتی‌کنان هم نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد.

پنجم هم شوی اشکالی ندارد!

در شرایطی که تصور می‌شد با حضور علی خطیر استقلال وضعیت بهتری در نقل و انتقالات پیدا کند اما تنها چند روز پس از انتخاب خطیر، جواد نکونام یک مصاحبه جنجالی انجام داد تا مشخص شود او اصلا از تغییر مدیریت راضی نیست و تصمیمات علی خطیر را قبول ندارد.

نکونام در آن مصاحبه به شدت از حضور بعضی افراد در باشگاه اظهار نارضایتی کرد ولی کلیدی‌ترین قسمت مصاحبه‌اش این بود که مدعی شد در باشگاه به او گفته‌اند اگر استقلال امسال پنجم شود هم مشکلی نیست. خطیر در آن زمان واکنشی به مصاحبه نکونام نداشت و در صحبت‌هایش ترجیح داد از او حمایت کند و حداقل در ظاهر اوضاع را آرام نشان بدهد.

هایجک پشت هایجک!

فصل نقل و انتقالاتی تابستانی برای استقلال در یک کلمه خلاصه شد؛ هایجک! در این تابستان استقلال در جذب نفرات مورد نظر خود ناکام ماند و به جز چند بازیکن تقریبا تمام نفرات مورد نظر این باشگاه راهی دیگر تیم‌ها شدند. این موضوع حتی در مورد گزینه‌های خارجی هم صدق می‌کرد و بازیکنان خارجی مورد نظر نکونام مقصدی جز استقلال پیدا کردند. حتی روبرتو تورس که در تابستان بارها خبر حضورش در استقلال به گوش می‌رسید هم در نهایت راهی کل‌گهر سیرجان شد.

نکونام و خطیر از اول هم سوار یک کشتی نبودند!

عارف آقاسی، سامان فلاح، رضا اسدی، یاسین سلمانی، امیرحسین حسین‌زاده، احسان پهلوان، مهدی قایدی و محمد محبی هم بازیکنان داخلی بودند که هیچکدام امسال با استقلال قرارداد امضا نکردند.

محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، سامان تورانیان، مهرداد محمدی، محمدجواد کیا، گوستاوو بلانکو خریدهای تابستانی استقلال بودند که جواد نکونام را راضی نکردند و سرمربی آبی‌ها معتقد بود مدیران باشگاه باید تلاش بیشتری در نقل‌وانتقالات می‌کردند. در طرف مقابل خطیر هم معتقد بود مشکلات مالی استقلال و قانون سقف بودجه اجازه هزینه بیشتر را نمی‌دهد.

سقف بودجه فقط برای استقلال است؟

جواد نکونام از همان روزهای ابتدایی حضورش در استقلال نسبت به بحث سقف بودجه در این باشگاه معترض بود. در آستانه شروع لیگ و زمانی که استقلال به دلیل پر شدن سقف بودجه موفق به ثبت قرارداد چند بازیکن خود نشد هم نکونام بار دیگر به این مسئله اعتراض کرد. سرمربی استقلال معتقد است قانون سقف بودجه فقط در این تیم رعایت شده و دیگر مدعیان اصلا زیر بار اجرای آن نرفته‌اند. این موضوع باعث شد منتظر محمد و آریا برزگر هم بدون ثبت شدن قراردادشان جدا شوند و یکی از موانع بزرگ باشگاه در نقل و انتقالات بود.

نکونام بارها از قانون سقف بودجه که خطیر یکی از متولیان آن است انتقاد کرد و مدعی شد این قوانین به فوتبال ایران ضربه می‌زند. او البته در مقطعی که با خطیر آشتی کرده بود در بحث کاهش قرارداد بازیکنان کمک کرد ولی پس از بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس مدعی شد سر استقلال در این قضیه کلاه رفته و به صورت نرم و غیرمستقیم از خطیر انتقاد کرد. سرمربی استقلال حتی خواستار بازگشت مبلغ قرارداد بازیکنان به ارقام قبلی شد که البته این اتفاق رخ نداده است. خطیر هم البته در ماجرای بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس صحبت‌های تندی انجام داد و به نوعی تلاش کرد از سرمربی تیمش حمایت کند و این ماجرا باعث اختلافات جدیدی بین آن‌ها نشد.

خرید و فروش بازیکنان بدون اطلاع کادر فنی

سرمربی استقلال در یکی از مصاحبه‌هایش پرده از یک اتفاق عجیب دیگر هم برداشت و اعلام کرد جدایی آریا برزگر و سینا سعیدی‌فر بدون نظر او اتفاق افتاده و تمایل داشته آن‌ها را در تیمش حفظ کند. موضوعی که نشان داد در آن مقطع کمترین تعاملی بین مدیریت و کادر فنی استقلال وجود نداشته است. از طرفی نکونام از جذب بازیکن خارجی بدون اطلاع خودش هم عصبانی بود. او اعلام کرد منتظر محمد و یک مهاجم خارجی با نظر مدیریت وارد تهران شدند که قرارداد هافبک عراقی به دلیل پر شدن سقف بودجه ثبت نشد و او به صورت قرضی به مس رفسنجان رفت.

نکونام بعد از جذب محمدجواد کیا به عنوان دروازه‌بان سوم هم به‌دلیل اینکه قرارداد بدون اطلاع او بسته شده بود، تا چند وقت اجازه حضور در تمرینات را به این گلر جوان نداد. البته بعد از آشتی‌کنان با خطیر، نکونام هم از موضع خود کوتاه آمد و مشکل کیا هم حل شد.

لیست خرید کهکشانی!

پس از آشتی‌کنان علی خطیر و جواد نکونام که با وساطت علیرضا دبیر انجام شد، آسمان روابط مدیرعامل و سرمربی استقلال برای مدتی آفتابی بود ولی با پایان نیم‌فصل اول اختلافات این ۲ نفر دوباره آغاز شد. جواد نکونام که معتقد بود تیمش ابتدای فصل خوب بسته نشده، ۲ لیست از بازیکنان مورد نظر خود را تحویل مدیرعامل آبی‌ها داد. حضور نفراتی چون علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، اللهیار صیادمنش، عارف آقاسی، مجید حسینی، امیرحسین حسین‌زاده، روبرتو تورس، اوستون اورونوف و چند ستاره اسمی دیگر در لیست خرید استقلال، واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

نکونام و خطیر از اول هم سوار یک کشتی نبودند!

نکونام البته معتقد بود بعضی از نفرات مثل جهانبخش و قلی‌زاده را با پیشنهاد خطیر در لیست گذاشته ولی از رویکرد باشگاه استقلال نسبت به نفرات مدنظر خود راضی نبود و در صحبت‌هایش هم گفت که خطیر و همکارانش باید حداقل برای جذب این نفرات تلاش خودشان را می‌کردند. عدم خرید این لیست باعث شد سرمربی استقلال نام چند بازیکن دیگر مثل محمدحسین اسلامی، حسین گودرزی، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهدی تیکدری‌نژاد، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی را به باشگاه بدهد که از بین این نفرات ماشاریپوف به استقلال آمد تا او در کنار رافائل سیلوا که قبلا جذب شده بود و میلاد فخرالدینی ۳ خرید زمستانی استقلال باشد.

سرمربی استقلال اخیرا اعلام کرد تیمش دیگر خریدی نخواهد داشت ولی به شدت از عدم تقویت کافی ناراضی است و اعتقاد دارد باشگاه باید نفرات بیشتری را جذب می‌کرد.

تیر خلاص!

مهم‌ترین اتفاقی که باعث خشم نکونام شد و واکنش سریع او را در پی داشت، لغو اردوی امارات بود. موضوعی که باشگاه استقلال به آن واکنش نشان داد و بیانیه‌ای هم منتشر کرد. علی خطیر که مشخص بود از تصمیم نکونام برای لغو اردو ناراحت شده، نارضایتی خود را با انتشار یک بیانیه نشان داد و سرمربی استقلال هم خیلی سریع در پاسخ به او گفت که از قبل اعلام کرده بود در صورت جذب بازیکن به اردو می‌رود و تیمش بازیکن کافی نداشته که راهی امارات شود.

خطیر تا این لحظه پاسخی به صحبت‌های نکونام نداده ولی معاون او چند مصاحبه انجام داد که با پاسخ تند نکونام و دستیارش محمد نوازی همراه شد. خطیر هم گرچه در این مدت سکوت کرده ولی با اخراج مشاوران رسانه‌ای استقلال به سبک خودش جواب این ماجراها را داده است.

تمام این اتفاقات باعث شده رابطه نکونام و خطیر حالا به سردترین حالت خود از ابتدای شروع همکاری‌شان برسد و حتی صحبت‌هایی در خصوص ایجاد تغییرات در استقلال هم به میان بیاید که البته هنوز این اتفاق رخ نداده است. مرور تمام اتفاقاتی که در چند ماه اخیر بین نکونام و خطیر رخ داده نشان می‌دهد این ۲ نفر اصلا همکاری موفقی نداشته‌اند و گرچه استقلال در صدر قرار دارد و کمترین تعاملی بین مدیرعامل و سرمربی دیده نمی‌شود. شاید از همان روز نخست هم خطیر و نکونام اصلا در یک کشتی نبودند!

نکونام و خطیر از اول هم سوار یک کشتی نبودند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: