کد خبر: ۹۶۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۹۵
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به افتتاح مسابقات گل کوچک گفت: یکی از راه‌های توسعه ورزش و همگانی کردن آن، احیای دوباره مسابقات گل کوچک در محلات است.

نبرد پرسپولیس و استقلال این‌بار در گل کوچکبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این فدراسیون اظهار داشت: سیاست ما از ابتدا این بود که ورزش در محلات اتفاق بیافتد و تا جای ممکن ارزان و در دسترس مردم باشد. یکی از اقدامات لازم، آگاهی بخشی و دانش‌افزایی در زمینه ورزش است.

وی افزود: ۸۷۵ دوره آگاهی بخشی برگزار کردیم، ۹ طرح ملی در سراسر کشور و بیش از ۶ هزار کار فرهنگی، ۲۶ دوره مسابقه کشوری، ۱۳ جشنواره ملی، ۲ دوره لیگ، یک رویداد بین‌المللی انجمن تلاش، ۶۳ همایش پیاده‌روی خانوادگی، ۴۰۸ همایش پیاده‌روی در استان‌ها، ۵ اردوی انتخابی تیم‌ها، ۴ اعزام بین‌المللی و ۲۲ مجمع که ۱۲ تای آن انتخاباتی بود را برگزار کردیم.

خلیلی یادآور شد: گذرگاه ورزش و ورزش خیابانی به شکل‌های مختلف برگزار شد. امیدواریم بتوانیم ورزش همگانی را نهادینه کنیم که یکی از راهکارهای آن توسعه ورزش در محلات بود و در همین راستا مسابقات مینی فوتبال را برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در خصوص برگزاری مسابقات فوتبال گل کوچک (جام هواداری) که از فردا چهارشنبه افتتاح خواهد شد، گفت: در گذشته رشته گل کوچیک ارزان، در دسترس و رشته‌ای بود که از دل آن استعدادیابی می‌شد اما مدتی فراموش شد اما ما آمدیم و مجوز راه‌اندازی انجمن گل کوچیک را از وزارت ورزش گرفتیم و کمیته‌ای به نام گل کوچک یا فوتبال خیابانی راه‌اندازی کردیم که سه رشته را در خود دارد؛ پاناچلنج، ۴ به ۴ و ۳ به ۳؛ برای اینکه بتوانیم در تمام نقاط این رویداد را برگزار کنیم دستورالعمل برگزاری مسابقات گل کوچک به استان‌ها ابلاغ و فردا ساعت ۱۵ این رویداد با حضور مقامات کشوری، وزارت ورزش و سه مهمان خارجی از اسلوانی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد با همان سبک قدیمی و با توپ دو لایه پلاستیکی و در دورن پارک‌ها، مدارس و مجتمع‌های مسکونی و خیابان‌ها برگزار می‌شود و برای خانم‌ها هم برگزار می‌کنیم مگر این‌که امکانات خاصی بخواهد. این رویداد برای توسعه فعالیت‌های بدنی تاثیرگذار است. این رقابت‌ها با حضور ۴ تیم از پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال، تیم شهرک امید و تیم محلات برگزاری می‌شود. از پرسپولیس پیشکسوتانی همچون سعید عزیزی، اسماعیل حلالی و سهراب انتظاری حضور دارند و علی موسوی، هاشم بیک‌زاده و رامین محرمی‌نژاد هم پیشکسوتان استقلال هستند.

رئیس فدراسیون همگانی گفت: می‌توانیم از طریق مسابقات گل کوچک استعدادها برای تزریق به تیم‌های ملی را شناسایی کنیم. فعلا اسپانسری نداریم اما به‌دنبال جذب اسپانسرها هستیم.

وی در پاسخ به این‌که چرا از چهره‌های غیر فوتبالی مثل هادی ساعی، حسن رنگرز و غیره که در فوتبال هم خوب هستند برای حضور در فوتبال گل کوچک دعوت نشدند، گفت: چون رونمایی تحت عنوان جام هواداری برگزار می‌شود طرفداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس، تراکتور و غیره در مسابقات ثبت نام کرده‌اند ولی برای عموم ثبت نام آزاد است و هادی ساعی هم می‌تواند ثبت نام کند.

خلیلی درخصوص تامین هزینه مسابقات هم گفت: برای طرح اولیه، وزارت ورزش اعتباراتی به استان‌ها ابلاغ کرد که اعتبار گل کوچک هم از سوی وزارت ورزش تامین شد؛ اما چون هنوز تیم‌های ثبت‌نامی به حد مورد انتظار نرسیده، اعتبارات آن به صورت دقیق مشخص نیست. البته ۱۶ تیم لیگ برتری در این مسابقات داریم که هوادارانشان در قالب تیم‌های استقلال، سپاهان و غیره با هم رقابت خواهند کرد. تا به امروز ۲۳۰ تیم ثبت‌نام کرده‌اند که پرسپولیس با ۶۰ تیم در رتبه اول و استقلال در رتبه دوم قرار دارند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی درخصوص جوایز مسابقات گفت: برای تیم‌های اول و دوم هر استان ۲۰ میلیون برای بانوان و ۲۰ میلیون برای مردان در نظر گرفته شده و تیم‌های اول کشور نیز به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

وی در پایان اظهار داشت: برای مسابقات جام محلات ابلاغیه‌ برای استان‌ها فرستادیم و برای شرکت در این مسابقات باید از سایت فدراسیون ثبت‌نام کنید. قطعا در این رویداد همه هواداران تیم‌های لیگ برتری در مسابقات حضور خواهند داشت. خوشبختانه در این رویداد همه بزرگان ورزش خاطره خوبی دارند. تنها هدف ما توسعه ورزش بین مردم است.

خلیلی درباره واکنش پیشکسوتان به برگزاری مسابقات جام محلات گفت: همه بزرگان فوتبال از این موضوع استقبال کردند و خوشبختانه پیشکسوتان هم خاطرات قدیمشان را هم گفتند. امیدوارم این جام محلات هم به خوبی برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: