کد خبر: ۹۶۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
تعداد بازدید: ۱۰۹
برخی از داروی بهبود ریزش مو ممکن است با کاهش میل جنسی همراه شود، با این تفاسیر چه باید کرد؟

توضیحات مهم یک متخصص درباره عوارض دو داروی ریزش موبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، پونه شیرازی: دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه ا... با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نوع ریزش موی مردانه ارثی یا آندروژنتیک است که بدنبال عملکرد نوعی آنزیم ، هورمون تستسترون فعال می‌شود که روی ریشه موها می‌نشیند و آنها را ضعیف می‌کند، می‌گوید: برای این نوع ریزش می‌توان با مصرف دو داروی شناخته شده "فیناستراید "و "دوتاستراید" ، این آنزیم را مهار کرد و موها فرصت رشد مجدد خواهند داشت.

این متخصص ادامه می‌دهد: از آنجاییکه این داروها باید طولانی مدت مصرف شود عوارضی از جمله کاهش میل جنسی را در ٣ تا ٥ درصد موارد خواهیم داشت. ولی این عارضه گذرا و موقت است و در صورت قطع مصرف دارو یا خود به خود برطرف می شود.

دکتر داوودی می‌گوید: در ٢ درصد موارد نیز بزرگ شدن و دردناک شدن نوک سینه‌ها نیز دیده می‌شود که با قطع مصرف دارو برطرف می‌شود.

این پزشک می‌گوید: طی مصرف شش تا هفت ماه مصرف دارو، حداقل افزایش ٢٥ درصدی در رشد مجدد موها اتفاق می افتد که تا ٦٠درصد قابل افزایش است. بعلاوه خانم‌ها هم در موارد خاصی می توانند از این داروی ضد ریزش مو استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: