کد خبر: ۹۶۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
تعداد بازدید: ۱۰۶
جبهه پایداری در حال تسلط و فتح یک به یک کرسی‌های مهم تصمیم گیری در کشور است. این جریان با به دست گرفتن برخی نهادهای مهم و ثروت اساسی که پشت سر خود دارد، صحنه سیاسی را به انحصار خود درآورده است. اما به واقع ریشه فکری پایداری کجاست؟

جبهه پایداری به لحاظ روش ، مانند سلفی ها عمل می کند/ بخش مالی آن عدم شفافیت داردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین محمدمهاجری معتقد است: بخش اعتقادی جبهه پایداری که توجیه‌گر رفتار بخش سیاسی آن است ، ژست ارزشی متدین و انقلابی و تندرو به خود می‌گیرد. حتی گاهی اوقات همین بخش متدین و اعتقادی ممکن است در ظاهر هم اختلافاتی با بخش سیاسی و اقتصادی پیدا کند، اما در مجموع کارش توجیه‌گر رفتار دیگر بخش‌های پایداری است.

این فعال سیاسی اصولگرا به انتخاب گفته است:مثلاً بعضی از اعضا تندرو در وارد کردن تهمت به دیگران مشکلی ندارند، ولی شما کمتر می‌بینید که آن بخش اعتقادی معترض شود. یا بخش اقتصادی جبهه پایداری عدم شفافیت مالی دارد، اما بخش اعتقادی معترض آن نیست.

او در رابطه با نزدیکی فکری پایداری به برخی مبانی فکری سلفی‌ها بیان کرد: به لحاظ شیوه نزدیک به سلفی‌ها هستند، اما به لحاظ اعتقادی اینطور نیستند. وقتی کسی اعلام می‌کند من مسلمان هستم، شما نمی‌توانید آن‌ها را مسلمان ندانید، اما روایت آن‌ها یک روایت سلفی است و روش‌هایشان برگرفته از همین روایت داعشی و سلفی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: