کد خبر: ۹۶۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۷۴
رحمان قهرمانپور کارشناس مسائل بین الملل با انتشار پیامی در شبکه ایکس به تحلیل حملات آمریکا علیه سوریه و عراق پرداخت.

قهرمانپور: آمریکا دنبال جدا کردن محور مقاومت از ایران و برخورد جداگانه استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین قهرمانپور نوشت: آمریکا می گوید دیشب به هفت مرکز و ۸۵ هدف در عراق و سوریه حمله کرده و ۱۳ نفر در این حملات کشته شده اند. از طرف دیگر این خبر برجسته شده که تاخیر یک هفته ای در پاسخ دادن فرصتی به ایران داد تا نیروهای خود را از تیررس آمریکا خارج کند( شبیه عین الاسد). آیا معامله ای در کار است؟

اما فرضیه بدبینانه می گوید آمریکا نه دنبال معامله بلکه ارسال یک پیام معتبر بازدارنده است. در دفاع از این فرضیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- آمریکا می گوید به حملات ادامه خواهد داد.

۲- آمریکا مسیر انتقال تجهیزات از عراق به سوریه و انبار مهمات و پهپاد ها را هدف قرار داده است

۳- آمریکا از هواپیمای استراتژیک B۱ در حملات دیشب استفاده کرده که مستقیما از آمریکا پرواز کرده بودند و توان سوخت گیری در آسمان را دارند.

۴- آمریکا دنبال جدا کردن محور مقاومت از ایران و برخورد جداگانه است و بهمین خاطر در این چند روز از استقلال گروههای مقاومت از ایران سخن گفته است.

۵- برنز در مقاله فارین افرز می گوید مشکل اصلی آمریکا در خاورمیانه ایران است و بدون حل مساله ایران، خاورمیانه باثبات نمی شود. محتوای مقاله نشان می دهد آمریکا بیشتر دنبال بازدارندگی ایران است تا معامله با آن. برخورد جداگانه و تکی با اعضای محور مقاومت می تواند سیاست جدید آمریکا باشد.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: