کد خبر: ۹۶۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۸۹
رییس پلیس بین الملل فراجا اعلام کرد: ۶ متهم اقتصادی فراری به کشور برگردانده شدند.

۶ متهم اقتصادی به کشور برگردانده شدند/ جزئیاتی از پرونده مسعود ترکیبیبه گزارش خبرداغ رئیس پلیس بین الملل فراجا، صبح امروز از استرداد ۶ متهم فراری به کشور خبر داد.

تسنیم در گفت‌و گو با سردار مجید کریمی؛ رئیس پلیس بین‌الملل فراجا نوشت: تعداد ۶ متهم جرایم اقتصادی باتحت تعقیب قرار گرفتن توسط مرجع قضایی در کشور و پیگیری‌هایی که پلیس بین‌الملل فراجا داشت با صدور اعلان قرمز بین‌الملل تحت تعقیب قرار گرفته و ردیابی شدند.

وی با بیان اینکه این ۶ متهم در یکی از کشورها مخفی شده بودند، گفت: با شناسایی آنها در کشور مورد نظر این ۶ متهم دستگیر و به کشور مسترد شدند.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا با بیان اینکه این ۶ متهم جرایم متعددی را مرتکب شده بودند، گفت: به عنوان مثال یکی از این مجرمین بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار ارز را دریافت کرده تا کالاهای اساسی وارد کنند اما متاسفانه اقدام به مصرف شخصی از این مبلغ کرده است.

کریمی بیان کرد: فرد دیگر در ساخت و ساز مسکن فعال بوده و تعداد ۱۸ آپارتمان را به حدود ۳۶ نفر فروخته و پول را جمع‌آوری کرده و متواری شده است. همچنین فرد دیگر در بازار فرش فعال بوده و فرش‌های نفیس را خریداری کرده و چک‌های بلامحل صادر کرده و از این طریق کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از متهمان برای واردات محصولاتی از قبیل جو ارز دولتی دریافت کرده اما این متهم هم سوءاستفاده کرده و پول را صرف مصارف شخصی کرده است که این فرد و دیگر متهمان توسط پیگیری های پلیس جمهوری اسلامی ایران شناسایی و به کشور مسترد شدند.

رئیس اینترپل ایران با بین اینکه ۴ نفر از این ۶ متهم شاکی خصوصی دارند، گفت: هر کدام از این پرونده ها ۳۶ شاکی، ۲۴ شاکی و ۱ پرونده دیگر ۸ شاکی خصوصی داشتند که ماموران پلیس بین‌الملل تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم کردند.

جزئیات دستگیری و جرم‌های مسعود ترکیبی

کریمی با اشاره به جزئیات دستگیری مسعود ترکیبی که روز گذشته به کشور مسترد شد، گفت: این فرد یکی از افراد فعال در حوزه مجازی بود که فالورها در فضای مجازی برای خود جمع کرده بود و در حوزه کلاه برداری پولشویی و اغفال دختران فعالیت می کرد.

وی با بیان اینکه مسعود ترکیبی در موضوع قاچاق انسان هم نقش مهمی داشته است، گفت: مسعود ترکیبی عضو یک باند قاچاق انسان بوده است که تعدادی از اعضای این باندها در سالهای گذشته دستگیر شده بودند و به کشور بازگردانده شده و به زودی مابقی اعضای این باند هم که شناسایی شده اند دستگیر شده و به کشور مسترد می شوند.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: مسعود ترکیبی در حوزه اخلاقی و ترویج فحشا در فضای مجازی نقش داشته است و ما شکایت‌های مردمی زیادی علیه این متهم داشتیم که باعث تشکیل پرونده شناسایی و در نهایت مسترد این متهم به کشور شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: