کد خبر: ۹۶۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
تعداد بازدید: ۷۱
تیم‌ملی ایران در اولین بازی مرحله حذفی چهارشنبه با سوریه روبرو می‌شود.

زورآزمایی مقابل دفاع فشرده هکتور کوپربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، تیم‌ملی ایران در اولین بازی مرحله حذفی چهارشنبه با سوریه روبرو می‌شود.

آرمن ساروخانیان: تیم ملی بعد از هشت روز استراحت در یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا با سوریه روبرو می‌شود. این فاصله طولانی به قلعه‌نویی فرصت کافی داده که تیمش را برای این بازی حساس آماده کند. تیم ملی در برد دو بر یک مقابل امارات کاملترین بازی‌اش در این تورنمنت را به نمایش گذاشت و به نظر می‌رسد که قلعه‌نویی تغییرات زیادی در ترکیبش ندهد. البته او به دلیل محرومیت کنعانی‌زادگان و مصدومیت محرمی دو تغییر اجباری خواهد داشت.

حضور بیرانوند درون دروازه قطعی است و با طولانی شدن مصدومیت مجید حسینی، قلعه‌نویی چاره‌ای جز استفاده از زوج خلیل‌زاده – چشمی در قلب دفاع ندارد. رضاییان دفاع راست است و دفاع چپ از بین حاج‌صفی و محمدی انتخاب می‌شود. زوج عزت‌اللهی – قدوس در خط میانی جا افتاده و قایدی توانسته موقعیتش در هافبک چپ را تثبیت کند. در هافبک راست اما رقابت نزدیکی بین جهانبخش و قلی‌زاده وجود دارد. زوج طارمی و آزمون در بازی با امارات برای اولین بار در این تورنمنت از شروع کنار هم بودند و همکاری فوق‌العاده‌شان این امیدواری را بوجود آورده که در مراحل حساس هم گره‌گشا شوند. البته آنها امروز در برابر بلوک دفاعی منسجم و فشرده سوریه کار سخت‌تری دارند.

هکتور کوپر تیم منظمی ساخته که به اصول دفاعی پایبند است و به گل نخوردن اولویت می‌دهد. آمار هم این را نشان می‌دهد و سوریه در سه بازی مرحله گروهی فقط یک گل خورده مقابل استرالیا داشت. کوپر به عادت سال‌های اوجش با سیستم 2-4-4 خطی بازی می‌کند و بازیکنان این تیم با فشردگی فضاها را برای بازیکنان حریف به شدت محدود می‌کنند.

البته اصرار به دفاع روی عملکرد خط حمله تاثیر منفی گذاشته و این تیم در سه بازی مرحله گروهی توانست فقط یک گل بزند. پابلو صباغ و ابراهیم حصار زوج سختکوشی ساخته‌اند، ولی در گلزنی ناموفق بودند و در بازی مقابل هند که حکم مرگ و زندگی را داشت، امر خریبین باتجربه که در نیمه دوم به زمین آمده بود تک گل برتری را زد.

هکتور کوپر قطعا از قدرت خط حمله ایران آگاه است و تیمش را با رویکرد محتاطانه‌ای به زمین می‌فرستد. باز کردن این بلوک دفاعی نیاز به سرعت در حمله و دقت پاس بالا دارد. پاس‌های خلاقانه قدوس می‌تواند بازیکنان تهاجمی را راه بیاندازد و نفوذهای رضاییان از سمت راست هم ابزار موثری است که می‌تواند به حملات تیم ملی عرض بدهد و دفاع فشرده سوریه را باز کند. در این بازی خلاقیت قایدی هم در سمت چپ می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. مهاجم اتحاد کلبا در فضاهای کوچک به خوبی صاحب توپ می‌شود و مقابل فلسطین و هنگ‌کنگ نشان داد که گلزنی از نیم‌فضای سمت چپ را شگرد دارد.

کوپر قطعا برای مهار طارمی و آزمون برنامه‌ خواهد داشت، ولی دو مهاجم باکیفیت تیم ملی نشان داده‌اند که فراتر از فوتبال قاره هستند و می‌توانند هر خط دفاعی در آسیا را باز کنند. در ترکیب اولیه تیم ملی طارمی کمی عقب‌تر از آزمون بازی می‌کند، ولی آنها جابه‌جایی دائمی دارند که یارگیری آنها را پیچیده می‌کند. در بازی با امارات آزمون با حضور در فاصله بین دو خط طارمی را به خوبی تغذیه کرد و هر دو گل تیم ملی با همکاری آنها زده شد.

شاگردان قلعه‌نویی اما باید مراقب ضدحملات سوریه باشند. تیم ملی با نفرات زیادی به حمله می‌رود و در انتقال از حمله به دفاع واکنش مناسبی ندارد. تیم ملی در این بازی حذفی فرصت اشتباه نخواهد داشت و حفظ تعادل بین حمله و دفاع حیاتی خواهد بود. یک گل زودهنگام می‌تواند جریان بازی را به نفع تیم ملی پیش ببرد، ولی در صورتی که مقاومت سوریه طولانی شود، قلعه‌نویی روی نیمکت هم بازیکنان خوبی دارد که می‌توانند در نیمه دوم فشار روی دفاع خسته سوریه را بیشتر کنند. بردن تیم کوپر ماموریت آسانی نیست، ولی نسل فعلی تیم ملی بارها حریفانی در این سطح را شکست داده است. چهار تقابل قبلی دو تیم با برد تیم ملی به پایان رسیده و در برابر 12 گل زده ایران، سوریه نتوانسته گلی بزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: