کد خبر: ۹۶۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۸۳
در حفاری‌های انجام شده در گورستانی باستانی که در نزدیکی کی‌یف قرار دارد تاکنون ۱۰۷ اسکلت با سطل‌هایی روی پا و حلقه‌هایی دور گردن کشف شده است.

کشف اجسادی عجیب کنار سطل‌های چوبی در اوکراینبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، باستان شناسان در گورستانی هزار ساله در اوکراین، بقایای انسانی را کشف کردند که به صورت تشریفاتی با سطل‌هایی روی پایشان و حلقه‌هایی تزئین به دور گردنشان دفن شده بودند.

یورونیوز در گزارشی نوشت در این گورستان، برخی از زنان در حالی دفن شده بودند که حلقه‌هایی تزئینی را بر گردن داشتند که «ظاهرا نوعی نشان اجتماعی» بوده است.

برخی از مردان نیز با سطل‌های چوبی که روی پایشان قرار داده شده بود دفن شده بودند. به گفته محققان احتمالا این سطل‌ها مرتبط با بخشی از مراسم تشییع جنازه در آن دوران است.

کاوشگران گفته‌اند که در کنار این اسکلت‌ها، اجسامی مانند تبر، شمشیر، نیزه، جواهرات، دستبند و بقایای مواد غذایی مانند پوسته تخم مرغ و استخوان مرغ نیز یافت شده است.

وسوولود ایواکین و ویاچسلاو بارانوف، دو محققی که این حفاری را رهبری کردند، می‌گویند این اشیاء متعلق به حکومت قرون وسطایی «روس کی‌یف» است. این حکومت که در اواخر سده نهم میلادی تشکیل شده است پس از حمله مغول‌ها میان سال‌های ۱۲۳۷ تا ۱۲۴۰ میلادی از بین رفت.

همچنین محراب سنگی در این مکان یافت شده است که احتمال داده می‌شود متعلق به مراسم بت پرستی یا مسیحیت اولیه در آن دوران باشد.

این یافته‌ها حاکی از تغییر مذهبی در هزاران سال پیش در اوکراین و ورود مسیحیت به اروپای شرقی است.

آقای بارانوف گفته است که این یافته‌ها به اواخر عصر وایکینگ‌ها برمی‌گردد و کاملا با فرآیندهای «تاریخی پان‌اروپایی» در اروپا مطابقت دارد و اهمیت مطالعه آن را نشان می‌دهد.

کاوشگران می‌گویند زمانی که مردم در این گورستان مرده‌های خود را دفن می‌کردند، جامعه اوکراین در حال گرویدن به مذهب مسیحیت بود، زمانی که ولادیمیر کبیر، از بت پرستی دست کشید و به دین مسیحیت گروید، این دین با سرعت بیشتری در این منطقه گسترش یافت.

این پروژه باستان شناسی در اوکراین در سال ۲۰۱۷آغاز شده است. کاوشگران با وجود چالش‌هایی که جنگ برایشان ایجاد کرده بود همچنان به کار خود ادامه دادند.

آقای بارانوف گفته است که چندین نفر از کسانی که پیشتر در این پروژه با آن‌ها همکاری می‌کردند در جنگ کشته شدند و تعدادی دیگر از آن‌ها نیز پس از شروع جنگ به خط مقدم اعزام شدند. به گفته او شروع جنگ روند حفاری را مختل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: