کد خبر: ۹۶۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
تعداد بازدید: ۷۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: منابع ارزی کشور وضعیت خوبی دارد اما نیازمند مدیریت دقیق‌تر و نظارت جدی‌تری در این بازار هستیم.

سلیمی: وضعیت منابع ارزی خوب است/ نیازمند مدیریت بازار هستیمبه گزارش خبرداغ ، اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار ارز، بیان کرد: برخی از عزیزان معتقدند که ارتباطات مالی کشور کاری با دلار و ارز ندارد اما از نگاه بنده نگرش نادرستی است چراکه مبادلات ما با سایر کشورها بر اساس ارزهای رایج دنیا مانند دلار و یورو و اکثر معاملات تجاری ما با دلار است اما تقریبا نرخ دلار را دلالان و افرادی که در کشورهای همجوار ما هستند، تعیین می کنند.

نماینده مردم سمیرم در در ادامه با بیان اینکه واقعیت این است که منابع ارزی کشور مشکلی ندارد بلکه ما به مدیریت دقیق‌تری در این حوزه نیازمند هستیم،‌ اظهار کرد: باید نظارت جدی‌تری بر افرادی که خارج از مسیرهای قانونی تبادل ارز می کنند، صورت بگیرد. با مدیریت صحیح می توان نرخ ارز را کنترل کرد. از سوی دیگر بخشی از التهابات بازار ارز به فضاسازی‌هایی بر می‌گردد که عده‌ای در تلاش هستند تا آن را ایجاد کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تغییر قیمت ارز بر روی همه بازارها اثرگذار است، زمانی که قیمت ارز بالا می رود، قیمت تمام کالاها افزایش پیدا می کند اما زمانی که نرخ ارز پایین می آید قیمت کالاها بالا باقی می ماند. این بازار نیازمند مدیریت دقیق است.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: