کد خبر: ۹۶۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
تعداد بازدید: ۸۴
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پرتاب سه ماهواره مهدا، هاتف ۱ و کیهان ۲ از طریق ماهواره‌بر سیمرغ در شرایط تحریمی انجام شد و ایران توانست این تکنولوژی را بومی سازی کرده و از آن استفاده کند.

حیدری: پرتاب ماهواره‌های ایرانی در شرایط تحریمی انجام شده استبه گزارش خبرداغ ، شهریار حیدری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز سه ماهواره ایرانی بر فراز ماهواره‌بر سیمرغ گفت: پرتاب این ماهواره‌ها چند ویژگی برای جمهوری اسلامی دارد اول این‌که کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است که به این تکنولوژی دست پیدا کرده و این یک مزیت و برتری برای دانشمندان ماست.

وی اضافه کرد: ویژگی بعدی این است که این تکنولوژی بومی بوده و بومی‌سازی شده است یعنی دانش آن در اختیار دانشمندان کشور ماست آن هم در شرایطی که در طول سال‌های گذشته غربی‌ها و غیرغربی‌ها صاحب این تکنولوژی بوده و ما را تحریم کرده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دنیای امروز به سمت توسعه و پیشرفت در حوزه فضا حرکت می‌کند لذا هر کشوری که چنین تکنولوژی را ندارد از جهت تحقیقاتی در پیشرفت‌های جامعه جهانی عقب می‌افتد خوشبختانه این تکنولوژی در اختیار ماست و جمهوری اسلامی با پرتاب ماهواره به فضا جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد.

حیدری در پایان گفت که پرتاب ماهواره مزایای بسیاری دارد از جمله این‌که از نظر تحقیقاتی و تکنولوژی در آینده موثر خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند در این زمینه در ردیف‌های برتر جهان قرار گیرد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: