کد خبر: ۹۶۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۸۷
تیم‌ملی برای چهارمین بازی جام ملت‌های آسیا هم مثل سه بازی قبلی ترکیب متفاوتی خواهد داشت.

تردیدهای قلعه‌نویی، سرگیجه کوپربه گزارش خبرداغ ، آرمن ساروخانیان: فاصله زیاد بازی بین بازی سوم و چهارم تیم ملی فرصت کافی به امیر قلعه‌نویی و کادر فنی داده تا بازیکنان را برای بازی با سوریه آماده کنند، با این حال به نظر می‌رسد که برنامه اصلی تمرینات دیروز و امروز باشد. سرمربی تیم ملی خبر داد که این دو تمرین پشت درهای بسته خواهد بود و دلیل آن را افزایش تمرکز و انجام برنامه‌های تاکتیکی ویژه برای دیدار با سوریه اعلام کرده است.

تیم ملی در سه بازی مرحله گروهی با ترکیب متفاوتی به زمین رفت و این بخشی از پروسه کادر فنی برای رفع عیوب و رسیدن به بهترین ترکیب بود. پیش از شروع جام ملت‌ها مشخص بود که تکلیف بعضی از پست‌ها نامعلوم است و مرحله گروهی حکم بازهای تدارکاتی را داشت تا کادر فنی هماهنگی را بالاتر ببرد و به تعادل بهتری در دفاع و حمله برسد.

البته در بازی با سوریه هم برای چهارمین بار شاهد تغییر ترکیب خواهیم بود. به نظر می‌رسید که قلعه‌نویی در بازی با امارات به ترکیب ایده‌آل رسیده و تیم ملی حداقل در نیمه اول این بازی با هماهنگی بالایی بازی کرد، ولی او مجبور است که تیمش را مقابل سوریه حداقل با دو تغییر به زمین بفرستد.

مصدومیت شدید صادق محرمی در نیمه اول بازی با امارات به معنی پایان تورنمنت برای بازیکن دینامو زاگرب بود و رامین رضاییان مدافع راست تیم ملی مقابل سوریه خواهد بود. به نظر می‌رسید سبک بازی محرمی با خواسته‌های کادر فنی مطابقت بیشتری دارد، ولی رضاییان هم یکی از بازیکنان آماده ماه‌های اخیر فوتبال ایران است که با نفوذها، سانترها و حتی ضربات ایستگاهی‌اش می‌تواند نقش موثری در این بازی داشته باشد.

تغییر دوم به خاطر محرومیت حسین کنعانی‌زادگان است. او تنها مدافع میانی تیم ملی است که در هر سه بازی مرحله گروهی بازی کرده، ولی بی‌دقتی و خطایش روی مهاجم امارات در محوطه جریمه به قیمت یک پنالتی برای حریف و کارت زرد دوم خودش تمام شد. قلعه‌نویی مجبور است در این بازی برای اولین بار از زوج خلیل‌زاده – حسینی استفاده کند. حسینی مقابل هنگ‌کنگ مصدومیتی جزئی پیدا کرد و انتظار می‌رود که برای بازی با سوریه آماده شود، ولی در صورتی که آماده بازی نشود، روزبه چشمی به قلب دفاع منتقل خواهد شد.

غافلگیری احتمالی برای سوریه

ممکن است تغییرات در ترکیب تیم ملی به این دو پست محدود نشود. دست قلعه‌نویی در چند پست دیگر به دلیل داشتن بازیکنان همتراز باز است و ممکن است با توجه به شرایط بازی سوریه یا با هدف غافلگیری حریف تغییراتی در ترکیب بدهد. قلی‌زاده در بازی با امارات نمایش خیلی خوبی داشت و متمایل شدن او به مرکز زمین کمک کرد که بازی متفاوتی از تیم ملی ببینیم، ولی همچنان جهانبخش یک گزینه است و شاید دوباره به ترکیب اصلی برسد.

حاج‌صفی هم مدافع چپ تیم ملی مقابل امارات بود و نمایش خوبی هم داشت. این در حالی است که مهرداد محمدی در بازی با هنگ‌کنگ به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده بود. در این شرایط مشخص نیست که قلعه‌نویی چه بازیکنی را برای بازی در دفاع چپ انتخاب خواهد کرد.

این تنوع حق انتخاب می‌تواند عامل تردیدهای قلعه‌نویی در روزهای منتهی به بازی چهارشنبه باشد، ولی همین ابهامات آنالیز تیم ملی را برای هکتور کوپر پیچیده‌تر خواهد کرد. سرمربی سوریه با تیمی روبرو شده که در بیشتر پست‌ها دو گزینه آماده دارد که هرکدام ویژگی‌های متنوعی دارند. حدس زدن ترکیب تیم ملی سرگیجه بزرگ این روزهای کوپر است.

تیم ملی سوریه نشان داده که با سیستم 2-4-4 فشرده کوپر به خوبی هماهنگ شده و تنها یک گل خورده در سه بازی نشان می‌دهد که آنها فضاهای دفاعی را به خوبی می‌بندند، ولی قدرت خط حمله ایران با ازبکستان و حتی استرالیا، دو حریف جدی مرحله گروهی این تیم قابل مقایسه نیست. قدوس، قلی‌زاده، قایدی، طارمی و آزمون بازیکنانی با حرکات غیرقابل پیش‌بینی هستند که می‌توانند 90 دقیقه سخت را برای مدافعان سوریه بسازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: