کد خبر: ۹۶۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۱۱۳
ترکش‌های ملاقات برانکو با مسئولان باشگاه پرسپولیس در کوران برگزاری جام‌ ملت‌های آسیا پس از تساوی ناامید کننده مقابل تایلند، دامن این سرمربی کروات را گرفته و با موجی از انتقاد هواداران عمانی روبرو شده است!

به گزارش خبردغ به نقل از  خبرآنلاین؛ برانکو ایوانکوویچ سرمربی فعلی تیم‌ملی فوتبال عمان که شایعه حضور او روی نیمکت تیم پرسپولیس پس از جدایی یحیی گل‌محمدی از جمع سرخپوشان و همزمان با شروع جام ملت‌های آسیا، بیش از هر زمان دیگری قوت گرفت با مذاکره‌ای که در کوران برگزاری این تورنمنت با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در دوحه قبل از دیدار مقابل تایلند داشت، حال پس از شکست مقابل عربستان و تساوی عجیب مقابل تایلند، ورق را برای این مربی کروات و باتجربه بازگردانده و با اعتراض هواداران عمانی‌ همراه شده تا جایی که آن‌ها پس از بازی با تایلند به کنایه خواستار رفتن وی به تیم‌ فوتبال پرسپولیس شدند.

به گزارش ایسنا، براساس قوانین فیفا، مذاکره با یک مربی یا بازیکن در ۶ ماه پایانی قراردادش بلامانع است اما شاید مذاکره در کوران یک تورنمنت مهم، اقدام پسندیده‌ای نباشد؛ کاری که در ماجرای پرسپولیس - برانکو، حداقل نباید از سوی خود برانکو رخ می‌داد.

دردسر بزرگ برانکو پس از انتشار یک عکس جنجالی

حواشی حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس با آغاز اولین نشست خبری این مربی قبل از دیدار با عربستان در جام ملت‌های آسیا پس از پرسش خبرنگاران ایرانی آغاز شد و همزمان، باشگاه پرسپولیس مفاصاحساب مالیاتی مربوط به قرارداد همکاری برانکو ایوانکوویچ را از سازمان امور مالیاتی اخذ کرد تا مذاکره با گزینه نخست سرمربیگری سرخپوشان ادامه پیدا کند وارد فاز جدی‌تری شد.

اما مسئله‌ای که موجب شد تا تعجب اهالی ورزش و هواداران عمانی را به همراه داشته باشد خبر مربوط به مذاکره مستقیم رضا درویش با این مربی در دوحه و انتشار عکس و خبر مربوط به این جلسه بود که در نهایت هم با پاسخ منفی برانکو همراه شد!

اگر خبر مربوط به مذاکره مدیرعامل پرسپولیس با برانکو صحیح باشد این اتفاق با نقد مهمی همراه است؛ اینکه برانکو در کوران جام‌ ملت‌های آسیا و در حالی که تیمش با نمایش امیدوار کننده مقابل عربستان، ‌ شانس صعود به مرحله حذفی به شمار می‌رفت و در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد با شکست تایلند بتواند مسیر خود را هموار کند اما با عملکرد نا امیدکننده در دیدار مقابل تایلند صدای اعتراض عمانی‌ها را دراورده تا جایی که برخی از آن‌ها خواستار جدایی این مربی کروات تیم‌ ملی‌شان شده‌اند.

یک سرمربی باید به عنوان رهبر اصلی تیم نه تنها از بازیکنانش خواستار تمرکز صد در صدی در جریان یک تورنمنت مهم شود بلکه خود نیز باید این مسئله را به خوبی نشان دهد؛ رفتاری که برانکو در جریان جام ملت‌های آسیا از خود نشان نداد و مذاکره مستقیم وی با مدیرعامل پرسپولیس به منظور قبول سرمربیگری این تیم قبل از دیدار مهم و حساس مقابل تایلند، موج انتقادات را برایش به ارمغان آورده و به طور حتم در صورت عدم نتیجه‌گیری در سومین دیدار مقابل قرقیزستان و صعود نکردن به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا باید منتظر قطع همکاری عمانی‌ها با این مربی کروات بود!

در عین حال با توجه به واکنش مستقیم برانکو و فدراسیون فوتبال عمان باید روی دیگر این مسئله را نیز در نظر داشت. نائب رئیس فدراسیون فوتبال عمان در واکنش به مذاکره مدیرعامل پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ، گفت: او با ما قرارداد دارد و تا بعد از رقابت‌ها با تیم فوتبال عمان خواهد بود. ایوانکوویچ همواره پیشنهادهایی داشته است اما درباره مذاکره باشگاه پرسپولیس با این مربی در دوحه خبری ندارم. برانکو با ما قرارداد دارد و تا بعد از رقابت‌ها با تیم خواهد بود اما ماندن او و تمدید قراردادش بستگی به نتایج تیم عمان در جام ملت‌های آسیا دارد.

علاوه بر این برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی فوتبال عمان در نشست خبری پیش از دیدار برابر تایلند در خصوص جلسه با رضا درویش اظهار کرد که جلسه من با مسئولان باشگاه ایرانی کاملا دوستانه و برای ادای احترام بود و تنها یک فنجان قهوه خوردیم. من تا پایان ماه آینده میلادی با فدراسیون فوتبال عمان قرارداد دارم و در خصوص عقد قرارداد با پرسپولیس هیچ صحبتی نداشتم. ما یک فنجان قهوه خوردیم و درباره قرارداد صحبت نکردیم. تمام تمرکزم بر این است تا بهترین نمایش خوبی با تیم ملی فوتبال عمان داشته باشم و بهترین نتایج را در جام ملت‌های آسیا کسب کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: