کد خبر: ۹۶۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۹۸
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در خصوص لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تحولات اخیر در دریای سرخ گفتگو و تبادل نظر کرد.

اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تلاشها و مواضع آقای گوترش در خصوص لزوم پایان دادن به کشتار شهروندان در غزه، بار دیگر بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید نمود.

امیرعبداللهیان ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت بغرنج و دردناک انسانی در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین را اعلام نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تاکید و تصریح نمود هدف یمن از توقف کشتی‌های به مقصد سرزمین های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کُشی رژیم صهونیستی علیه شهروندان غزه است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش ها در منطقه خواهد شد. 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی بار دیگر ضمن محکومیت جنگ در غزه، بر لزوم توقف جنگ و ارسال کمک های بشر دوستانه به غزه تاکید نمود.

آنتونیو گوترش با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، از گسترش درگیری ها در منطقه ابراز نگرانی نمود و تلاش‌های سازمان ملل را معطوف به توقف جنگ و کاهش آلام مردم منطقه دانست.
گوترش ضمن مخالفت با توسل به زور و ضرورت توجه همه طرف ها به منشور ملل متحد و دوری از جنگ، نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را حائز اهمیت خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: