کد خبر: ۹۶۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
تعداد بازدید: ۶۵
تیم ملی ایران جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را با یک برد پرگل آغاز کرد.

شروع مقتدرانه یوزها؛ درخشان در حمله، نگران‌کننده در دفاع!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، سپهر ستاری: تیم ملی ایران دیشب (یکشنبه) نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را برگزار کرد و با نتیجه ۴ بر یک موفق به پیروزی مقابل فلسطین شد. در این بازی کریم انصاری‌فرد، شجاع خلیل‌زاده، مهدی قایدی و سردار آزمون برای ایران موفق به گلزنی شدند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی جام هجدهم را با یک برد پرگل آغاز کنند. ایران با پیروزی در بازی دیشب برای هفتمین دوره متوالی موفق شد جام ملت‌ها را با پیروزی آغاز کند. یوزهای ایرانی همچنین به رکورد ۲۱ بازی بدون باخت متوالی در مرحله گروهی جام ملت‌ها رسیدند. آن‌ها در این مدت به ۱۶ برد و ۵ تساوی دست یافته‌اند و هرگز شکستی را تجربه نکرده‌اند.

تنها دو دقیقه برای اولین گل!

تیم ملی برای رسیدن به نخستین گل خود در جام هجدهم زمان زیادی را صبر نکرد و در همان دقیقه دوم بازی توسط کریم انصاری‌فرد دروازه فلسطین را باز کرد. گل زودهنگام انصاری‌فرد باعث شد تیم ملی در ادامه با آرامش بیشتر و خیال راحت‌تری به کار خود ادامه دهد و ۳ بار دیگر هم دروازه رقیبش را باز کند. امیر قلعه‌نویی در این بازی ترجیح داد به جای سردار آزمون و محمد محبی از کریم انصاری‌فرد و مهدی قایدی استفاده کند و آن‌ها هم با عملکرد درخشانی که داشتند به خوبی پاسخ اعتماد سرمربی تیم ملی را دادند. از طرفی آزمون و محبی هم که در نیمه دوم به زمین آمدند شایستگی‌هایشان را بار دیگر نشان دادند و سردار گل چهارم را هم به ثمر رساند.

بازی دیشب مقابل فلسطین بار دیگر نشان داد که خط حمله مهم‌ترین نقطه قوت تیم ملی محسوب می‌شود و دست امیر قلعه‌نویی در بخش هجومی بسیار باز است. او در پست‌های وینگر و مهاجم نوک بازیکنان زیاد با ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار دارد و در هر زمانی می‌تواند روی آن‌ها حساب کند. مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش دیگر عناصر هجومی تیم ملی در بازی دیروز بودند که عملکرد خوبی از خودشان نشان دادند. ترافیک خط حمله تیم ملی باعث شد در بازی با فلسطین فرصت بازی به رضا اسدی و شهریار مغانلو، آقای‌ گل‌های فعلی لیگ برتر نرسد و آن‌ها برای تجربه اولین حضورشان در جام ملت‌های آسیا فعلا باید صبر کنند.

شروع مقتدرانه یوزها؛ درخشان در حمله، نگران‌کننده در دفاع!

نگرانی بزرگ در خط دفاعی

تیم ملی دیشب در بخش هجومی مانند چند سال اخیر عملکرد خوبی داشت ولی عملکرد دفاعی ایران باعث نگرانی‌های زیادی شده است. فلسطین در بازی دیشب فشار زیادی روی دروازه تیم ملی نیاورد ولی با یک حمله نصفه و نیمه و روی اشتباه بازیکنان ایران به گل رسید تا در همین بازی اول زنگ خطر به صدا در بیاید. عملکرد تیم ملی در بحث دفاعی طی چند بازی اخیر چندان خوب نبوده و گل خوردن از فلسطین باعث شده از همین حالا خیلی‌ها نگران تقابل با تیم‌های مدعی باشند. فلسطین در بازی دیشب ۳ ضربه در چارچوب تیم ملی داشت که جلوی این تیم آمار خوبی محسوب نمی‌شود.

دیگر اتفاق مهم بازی با فلسطین مصدومیت شجاع خلیل‌زاده بود که منجر به تعویض او شد و مجید حسینی نیمه دوم زج محمدحسین کنعانی‌زادگان بود. اعضای کادر فنی تیم ملی امیدوار هستند مصدومیت شجاع جدی نباشد وگرنه یک چالش بزرگ در ادامه مسابقات به وجود می‌آید.

شروع مقتدرانه یوزها؛ درخشان در حمله، نگران‌کننده در دفاع!

درخشش الماس برنتفورد در میانه میدان

بدون شک بهترین بازیکن تیم ملی در بازی با فلسطین سامان قدوس بود که ۲ پاس گل داد و روی گل چهارم هم کاملا موثر ظاهر شد. او از زمان حضور امیر قلعه‌نویی به زوج سعید عزت‌اللهی در میانه میدان تبدیل شده و جایگاه خود به عنوان بازیساز اصلی را تثبیت کرده است. قدوس که پس از بازی جایزه بهترین بازیکن زمین را هم دریافت کرد، در چند بازی اخیر عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیم ملی داشته و در باشگاهش هم دقایق زیادی فرصت بازی پیدا کرده است.

ستاره ایرانی چهارمین تورنمنت خود با تیم ملی را پشت سر می‌گذارد و برخلاف ۳ تای قبلی، این بار یکی از مردان اصلی محسوب می‌شود. آمادگی قدوس در جام ملت‌ها بهترین خبر برای امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود و او روی توانایی‌های ستاره ایرانی برنتفورد حساب ویژه‌ای باز کرده است. خلاقیت قدوس در جریان بازی در کنار ارسال‌های او روی ضربات ایستگاهی می‌تواند در بازی‌های سخت گره از کار تیم ملی باز کند.

شروع مقتدرانه یوزها؛ درخشان در حمله، نگران‌کننده در دفاع!

بیشتر بخوانید:

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: