کد خبر: ۹۶۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
تعداد بازدید: ۱۷۱
رئیس دولت سیزدهم گفت: فلسطینیان با ابتکار خود جنگ را از جنگ با سنگ به جنگ با موشک و پهپاد ارتقا دادند و ما هم اعلام کرده‌ایم که از فلسطین و گروه‌های مقاومت حمایت می‌کنیم و این را با آوای بلند گفته‌ایم.

رئیسی: فلسطین امروز به مسئله اول بشریت تبدیل شده است /شجاعت یمن در دفاع از فلسطینیان مورد تقدیر امت اسلامی استبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم : رئیس دولت سیزدهم گفت: فلسطینیان با ابتکار خود جنگ را از جنگ با سنگ به جنگ با موشک و پهپاد ارتقا دادند و ما هم اعلام کرده‌ایم که از فلسطین و گروه‌های مقاومت حمایت می‌کنیم و این را با آوای بلند گفته‌ایم.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز، یکشنبه، در کنفرانس بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» طی سخنانی اظهار داشت: فلسفه تشکیل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای ارتقای سطح آشنایی مذاهب و صاحبان نظر، افزایش اطلاعات و علم‌افزایی در این حوزه، ارتقای احترام متقابل مذاهب نسبت به یکدیگر، تحکیم اخوت اسلامی بین صاحبان اندیشه در مذاهب مختلف و در نهایت، تشکیل امت واحدۀ اسلامی است که این امت می‌تواند برکات و نعمات بسیاری برای جهان بشریت داشته باشد.

وی افزود: امروزه مسئلۀ فلسطین مهم‌ترین مسئلۀ جهان اسلام است و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بر این مسئله تأکیدات فراوان داشته‌اند، هم‌چنین این مسئله، مسئلۀ مورد نظر همه مذاهب و فرقه‌ها در جهان اسلام بوده و هم‌چنین به مسئلۀ انسان‌های آزاد در جهان تبدیل شده است.

 

رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم تحلیل صحیح از فلسطین، عنوان کرد: نظام سلطه با مدیریت آمریکا و انگلیس با نقشۀ شیطانی در ۷۵ سال پیش برای اشغال سرزمین فلسطین تصمیم گرفتند. در این اشغال نیز قتل، ویرانی و ظلم‌های بسیاری بر مردم فلسطین و منطقه کردند، دو نگاه نسبت به موضوع فلسطین وجود داشت؛ یکی مقاومت و ایستادگی و دوم نیز سازش و کوتاه‌آمدن مقابل این ظلم و تعدی.

رئیسی اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، قضایایی در تاریخ در موضوع فلسطین رخ داد اما نگاه مردم فلسطین ایستادگی و مقاومت بوده است و فراز و فرودهایی توسط برخی جریانات سیاسی صورت گرفته است. شاهدیم جریان سازش و یا تفکر کنارآمدن، جواب نداد و آن‌چه سازمان آزادی‌بخش فلسطین و یا برخی جریانات سیاسی برای مذاکره و تن‌دادن به قراردادهایی مانند کمپ دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو پرداختند، جواب نداد.

وی گفت: علت اینکه کاری در این قراردادها پیش نرفت این بود که طرف‌ها به میثاق‌شان پایبند نیستند و این از ویژگی جریان سلطه که بر بشریت ظلم می‌کند، است. بیش از ۴۰۰ بیانیه، مصوبه و قطعنامه در سطح بین‌المللی وجود دارد که رژیم غاصب و ظالم اسرائیل آن‌ها را نقض کرده و به مصوبات سازمان‌های بین‌المللی پایبند نبوده است.

رئیس‌جمهور ابراز کرد: جریان مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و جای‌جای جهان اسلام این‌گونه بود که مقابل تعدی به مقاومت می‌پردازد و راه دیگری وجود ندارد.

رئیسی بیان کرد: مقاومت ملت ایران جواب داد و پیروزی انقلاب به نتیجه رسید. مقاومت در برابر اسرائیل در جنگ‌های ۲روزه، ۲۲روزه، ۳۳روزه، و ۱۰۰روزه جواب داد و فلسطین پیروز است و رژیم صهیونیستی و حامیان او شکست خورده‌اند.

وی عنوان کرد: ۷ اکتبر آغاز این نبرد و جریان نیست و بلکه باید موضوع فلسطین و غصب و ظلم را از ۷۵ سال پیش ببینیم، و یا اینکه اواخر در جریان حاکمیت دولت متجاوز جدید در اسرائیل بیش از ۲۰۰ شهید در کرانه باختری که مسلح نبوده‌اند، به شهادت رسیدند. امروز در فلسطین بر همگان مشخص شده است که رژیم صهیونیستی بعد از هر پیمانی، به تجاوزات خود ادامه می‌دهد. در آن منطقه، در ظاهر حاکمیت در دست فلسطینیان است ولی در عمل چیزی در دست فلسطین نیست و دشمن به ظلم خود می‌پردازد.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: فلسطینیان با ابتکار خود جنگ را از جنگ با سنگ به جنگ با موشک و پهپاد ارتقا دادند و ما هم اعلام کرده‌ایم که از فلسطین و گروه‌های مقاومت حمایت می‌کنیم و این را با آوای بلند گفته‌ایم.

وی عنوان کرد: باید به اشغال پایان داده شود و اشغالگر مورد مجازات و کیفر قرار بگیرد؛ در همه ادیان راه مقابله با اشغالگر همین است؛ ادامه اشغال نه مالکیت می‌آورد نه مشروعیت؛ اگر کسی خانه یا زمین کسی را اشغال کرد؛ آیا ادامه اشغال مشروعیت و مالکیت می‌آورد؟ کدام نظام ‌حقوقی و مکتب حقوقی در دنیا می‌پذیرد که ادامه اشغال مالکیت و مشروعیت بیاورد؟

رئیس‌جمهور عنوان کرد: با بیشتر شدن زمان اشغال، کیفر و مجازات اشغالگر بیشتر می‌شود؛ اصل درست برای حل این مسئله، ابتکار رهبر معظم انقلاب مبنی بر هر فلسطینی با هر دین و مذهبی یک رأی است تا آینده این کشور را رقم بزنند.

رئیسی در ادامۀ سخنان خود خاطرنشان کرد: فرعون بسیار تلاش‌ها کرد تا حضرت موسی(ع) پای به این جهان نگذارد اما خداوند امت موسی(ع) را در همین کودکانی که ظالمانه کشته شدند، شکل داد و دست انتقام الهی از میان امت موسی بیرون آمد و به حکومت فرعونی پایان داد.

رئیس‌جمهور گفت: با آن‌چه فرعونیانِ صهیونیست با کشتن کودکان و مردم بی‌گناه انجام می‌دهند، دست انتقام الهی از مردم فلسطین و امت اسلامی بیرون خواهد آمد و پایان رژیم صهیونیستی قطعی است و این سنت الهی و باور ماست.

رئیسی ادامه داد: در قضایای اخیر، هزاران کودک ظالمانه کشته می‌شوند و باید ببینیم که چه‌چیز وجدان بشری را بیدار کرده است، شهدای فلسطینی و کودکان فلسطینی از عالم جهل‌زدایی کرده‌اند.

وی با تصریح به اینکه جهانیان مسئلۀ فلسطین را باور دارند و نسبت به آن حساس هستند، تأکید کرد: امت اسلامی وظیفۀ سنگینی به‌عهده دارد که این بیداری وجدان‌های بشری حفظ شود و ارتقا یابد.

رئیس‌جمهور گفت: اشرار دنیا تلاش کردند مجاهدان را شرور معرفی کنند اما امروز برای دنیا مشخص شده است که آمریکا مرکزیت همه شرارت‌هاست.

رئیسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها نسبت به حمایت از فلسطین ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده‌اند و به آنانی که به‌دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، هشدارها داده بودند. بارها اعلام شد که عادی‌سازی با این رژیم، برای کشورهای منطقه و خود این رژیم امنیت‌ساز نیست و باید دید که؛ امروز کسی به‌دنبال عادی‌سازی است؟ آنانی که عادی‌سازی کردند می‌توانند جلوی مردم‌شان سر بلند کنند؟

وی تصریح کرد: امروز باید از لبنان، سوریه، عراق و یمنی که مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، تقدیر کرد. یمن شجاع، مقتدر و غیرتمند از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کند و این شجاعت مورد تقدیر امت اسلامی است. اگر مردم کشورهای اسلامی زمینه پیدا کنند، خواهید دید لشکرهایی به‌طرف فلسطین آمادۀ اعزام‌اند؛ امت اسلامی آمادۀ دفاع از فلسطین است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: باید چهرۀ آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی بیش از پیش برای مردم آن‌کشورها و جهانیان مشخص شود که از حقوق انسان به‌عنوان یک حربه برای فشار به کشورهای دنیا استفاده کرده‌اند، حقوق بشر به یک حربه برای فشار به امت اسلامی مبدل شده است.

رئیسی با ابراز اینکه "آن‌چه امروز موجب پیروزی فلسطین شده، اتکال آنان به خداست"، خاطرنشان کرد: وظیفه امت اسلامی دفاع جانانه با همه ظرفیت از فلسطین است.

وی ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی با هم اتحاد می‌داشتند، شاهد این‌همه قتل و کشتار توسط رژیم غاصب اسرائیل بودیم؟ اگر کشورهای اسلامی به ندای وحدت رهبر معظم انقلاب گوش فرا می‌دادند تا مقابل این رژیم قرار بگیرند، اسرائیل جرئت می‌کرد این جنایات را رقم بزند؟ اگر روزی که جنایات این رژیم در غزه شروع شد، تمام روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با آن قطع می‌شد، امروز شاهد این وقایع بودیم؟ کشورهایی که با اسرائیل روابط دارند، باید به خدا و وجدان بشری پاسخ دهند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ۱۰۰ روز از این وقایع می‌گذرد و دادگاه بین‌المللی تشکیل شده است اما رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش دارند دادگاه را از جریان خارج کنند اما متولیان آن دادگاه در مقابل خدا، وجدان بشری و تاریخ پاسخگوی ظلمی باشند که بر حقوق انسان‌ها می‌رود. اگر دادگاه حکم عادلانه‌ای بدهد سربلند است و امت اسلامی و بشریت از او تقدیر می‌کند ولی اگر خدای ناکرده تحت تأثیر قدرت‌ها قرار بگیرند، بدانند که سربلند نخواهند بود. انتظار بشریت از این دادگاه حکم عادلانه و محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی است.

رئیسی اظهار داشت: آن‌چه این رژیم انجام داده جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نقض حقوق انسان است و همه قوانین و مصوبات جهانی، نقض شده است. مجامع بین‌المللی، اتحادیه عرب، کنفرانس اسلامی و سازمان‌های جهانی کارآمدی خود را در قبال این جنایات از دست داده‌اند و انتظار امت اسلامی این است که در ادامه راه، بازگشت کنند و وظیفه خود را نسبت به فلسطین انجام دهند.

وی گفت: یقین می‌دانیم که پیروزی از آن فلسطین، و نابودی از آن رژیم صهیونیستی خواهد بود. ممکن است دیگران این را دیر و دور بپندارند ولی ما این مهم را بسیار نزدیک و شدنی می‌دانیم و در زمان خودمان نابودی اسرائیل را خواهیم دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: