کد خبر: ۹۶۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۱۷۳
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی صفدری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه همایش بیان داشت: این همایش از ابتدای سال ۱۴۰۲ با هدف تقویت گفتمان سازی در عرصه سیاست خارجی با استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه قم و خراسان و دستگاه سیاست خارجی فعالیت خود را اغاز کرد.

رئیس و اعضای دبیرخانه همایش فقه سیاست خارجی با امیرعبداللهیان دیدار کردندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی صفدری افزود: تاکنون بیست و پنج پیش‌نشست با هدف استخراج موضوعات مورد نیاز دستگاه دیپلماسی جهت بررسی فقهی برگزار گردیده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی دبیر همایش بیان داشت: محورهای پنجگانه همایش از موضوعات کاربردی نظام در عرصه سیاست خارجی است. از همین رو هم‌افزایی بین فقهای حوزهای علمیه و متخصصان عرصه سیاست خارجی ضروری است.

وی افزود: درختواره موضوعات تاکنون به قریب دویست موضوع رسیده که لازم است پس از اولویت بندی جهت بررسی فقهی و تخصصی در اختیار اساتید قرار گیرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت تعاملات فکری مکمل و هم افزا میان حوزه‌های علمیه و مراکز مطالعاتی دینی با دستگاه دیپلماسی، برای اهداف این نشست موفقیت آرزو کرد و افزود، وزارت امور خارجه پشتیبان اینگونه همایش‌ها و نشست‌ها است و برای تحقق اهداف علمی و پژوهشی آنها حمایت های مقتضی بعمل خواهد آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: