کد خبر: ۹۶۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
تعداد بازدید: ۱۲۳
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن تاکید بر مشارکت حداکثری تشکل‌های سیاسی در انتخابات، گفت: اگر حزب و تشکیلاتی بیاید و انتخابات را تحریم کند به اعتقاد من شلیک به شقیقه خود است.

هشدار کوهکن به برخی اصلاح‌طلبان: حزبی که انتخابات را تحریم کند به شقیقه خود شلیک کرده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن تاکید بر مشارکت حداکثری تشکل‌های سیاسی در انتخابات، گفت: اگر حزب و تشکیلاتی بیاید و انتخابات را تحریم کند به اعتقاد من شلیک به شقیقه خود است.

محسن کوهکن، با اشاره به تاکید رهبری در دیدار با مردم قم مبنی بر اینکه همه افراد تاثیرگذار باید برای حضور مردم در صحنه تلاش کنند، گفت: ماهیت احزاب یک فعالیت سیاسی است. احزابی که کار حزبی انجام می‌دهند و از یک ساختار حزبی برخوردار هستند، کارهایشان را براساس اساسنامه و مرامنامه انجام می‌دهند.

وی افزود: اوج رونق، تلاش و نتیجه فعالیت‌ احزاب به صورت محیطی و ستادی خود را در انتخابات نشان می‌دهد یعنی اگر احزاب تلاش کنند، برنامه داشته باشند و بتوانند نظر اکثریت را جلب کنند در انتخابات موفق می‌شوند در غیر این‌صورت موفق نخواهند شد و این نتیجه کار آنها است.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: ما حزب یا احزابی را نمی‌شناسیم که تحت هر عنوان نام حزب یا یک تشکل سیاسی روی خودشان گذاشته باشند اما نسبت به امر انتخابات و آنچه که مربوط به انتخابی است که مردم انجام می‌دهند بی‌تفاوت باشند.

کوهکن با بیان اینکه در تعبیر عامیانه اگر حزبی به سمت و سویی برود که نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد به خودش آسیب می‌زند و اساسا نفی خود و نفی آن تلاشی است که برای آن هدف تاسیس شده است، اظهار کرد: اگر حزب و تشکیلاتی بیاید و انتخابات را تحریم کند به اعتقاد من شلیک به شقیقه خود است و ماهیت خود را از بین برده است و منطق، عقل و کف فهم سیاسی نیز این را می‌گوید.

وی افزود: پای صحبت هر کدام از احزاب و فعالان سیاسی اعم از اشخاص حقیقی که فعال سیاسی هستند و شخصیت‌های حقوقی که فعالیت‌های سیاسی دارند، بنشینید دغدغه و حرف آنها مردم هستند یعنی می‌گویند ما برای مردم و کمک به توسعه و کمک به آنچه که ارزش و مورد نظر مردم است تشکیل شده‌ایم.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: مگر می‌شود تشکیلاتی فلسفه وجودی خود را کمک و همراهی به مردم و برآورده شدن مطالبات مردمی ببیند اما در جایی که باید کمک کند تا همین مردم به انتخاب مطلوب برسند ساکت باشد و یا فعالیتی انجام ندهد؟ مهمترین مسئله این است، احزابی که در یک کشور از مراجع قانونی مجوز اخذ می‌کنند عملاً زیر سایه آن حاکمیت فعالیت می‌کنند.

کوهکن خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ تشکیلاتی نمی‌تواند بگوید من در یک کشور مجوز گرفتم و فعالیت می‌کنم اما نسبت به آنچه که به مردم مربوط می‌شود بی‌تفاوت باشد به خصوص در کشور ما به دلیل دشمنی‌هایی که بعد از انقلاب صورت گرفته انتخابات رنگ و بوی دیگری دارد.

وی یادآور شد: در هیچ‌کجای دنیا، کشوری را پیدا نمی‌کنید که اگر تعداد شرکت کنندگان در انتخابات آن ۴ درصد بالا رفت یا ۵ درصد پایین آمد تحلیل‌های خارجی و تحلیل‌های تهدیدگونه و اینکه به‌دنبال آن دشمنان تهدیدات خود را عملی کنند وجود خارجی داشته باشند. در اروپا کشوری داریم که در گذشته ۳۸.۵ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند که اتفاقا یکی از کشورهای گل سرسبد کشورهای اروپایی است اما هیچ‌یک از این تحلیل‌ها در آنجا وجود ندارد.

نماینده ادوار مجلس با طرح این سوال که وظیفه احزاب مطابق اساسنامه‌شان چیست؟ اظهار کرد: وظیفه احزاب فعالیت برای مشارکت و اینکه مردم بیشتری پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و حتی ایجاد امید برای طرفداران یک حزب نیز مستلزم حضور بیشتر است.

کوهکن افزود: وقتی شما مطلبی را مطرح می‌کنید یک زمانی ۵ نفر، انگشت صحت روی آن می‌گذارند و زمان دیگری ۱۰۰ نفر. طبیعی است وقتی که ۱۰۰ نفر این کار را انجام می‌دهند، اصل کار برایتان شیرین‌تر می‌شود و تلاش بیشتری انجام می‌دهید. من تصور می‌کنم کف عقلانیت و کف فهم سیاسی برای تشکل‌های سیاسی اقتضا می‌کند که در صحنه سیاسی و انتخابات فعالیت کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاه عمیقی به مسائل نگاه و از تمامیت، موجودیت و اقتدار نظام حمایت می‌کنند بنابراین افرادی که براساس مبانی اعتقادی و دقیقا روی خط سیاسی و قانون اساسی حرکت می‌کنند تکلیفشان بیشتر خواهد شد و باید تلاششان را علاوه بر فعالیت حزبی که داشتند، گسترده‌تر کنند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: کسی باید خود را به ندانستن بزند که متوجه نباشد نگاه تیزبین رهبری در مسائل مختلف چه آینده‌ای را آن هم آینده‌ای که دقیقا مردم‌محور، مردم‌نگر با موازین و چارچوب‌های اعتقادی است مدنظر دارند و طبیعی است تجربه ما در گذشته این موارد را ثابت می‌کند.

کسانی اقدامات دولت را پوپولیستی می‌خوانند که ظرفیت فکری‌شان از بدنه جامعه بریده تلقی می‌شود

کوهکن با اشاره به یکی دیگر از نکات مورد توجه رهبری در «پوپولیستی» خواندن برخی از اقدامات دولت گفت: معمولاً این کلمه را کسانی مطرح می‌کنند که ظرفیت فکری‌شان به نوعی از بدنه جامعه بریده تلقی می‌شود. این افراد معمولاً به جای اینکه در دل جامعه باشند و مطالبات مردم را از دل جامعه شهری، روستایی، کوچک و بزرگ ببینند، ستادی جناحی و باندی نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه البته برداشت من این است که آنها مسائل اهم را رها کرده و وقتشان را روی مسائل بسیار جزئی قرار داده‌اند، اظهار کرد: آیا باید شنیدن مطالب مردم آنهم در شرایطی که دستگاه‌های اداری ما خالی از اشکال نیستند و گاهی اوقات در نارضایتی مردم تاثیر دارند را پوپولیستی بخوانیم؟

این فعال سیاسی تاکید کرد: قطعاً و یقیناً بالاترین الگو برای ما در فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به بحث حضور در میان مردم و اقدام کسانی که این حرکت‌ها را «پوپولیستی» می‌دانند، امیرالمومنین(ع) است. ایشان ۵ سال حکومت کردند آیا فقط در محلی که داشتند می‌نشستند و امور را از آنجا هدایت می‌کردند؟ مسلما اینگونه نیست.

کوهکن گفت: شما بارها شنیده و خوانده‌اید که حضرت علی(ع) در بازار گذر می‌کردند و در بین مردم فلان نظر را می‌دادند و یا درباره فلان موضوع فلان برخورد را داشتند، البته در آن زمان تشکیلات قضایی به این شکل نبود و خود حاکم کار قضاوت هم انجام می‌داد.

وی گفت: من این جمله را که برخی اقدامات دولت را «پوپولیستی» می‌خوانند، از افرادی می‌شنوم که با نگاه و تعصب شخصی مساله را مطرح می‌کنند حتی اگر بخواهند انتقاد هم کنند نباید از این کلمه استفاده کنند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: اگر بخواهند با من مشورت کنند و بگویند که ما نمی‌خواهیم کلمه پوپولیستی را مطرح کنیم پس چه باید بگوییم، پاسخ من به آنها این است که باید در یک جمله خیرخواهانه که هر کس آن را شنید متوجه شود که در این جمله خیرخواهی وجود دارد عنوان کنند.

کوهکن با اشاره به اینکه اگر شما این مطلب را به این صورت بیان کنید هیچ‌کس به شما ایرادی نمی‌گیرد و کسی هم نمی‌گوید که این یک نگاه جناحی و یا بدبینانه است و در کشور ما جواب داده است، اظهار کرد: به دلیل بافت جمعیتی و مشکلاتی که در بدنه جامعه در دستگاه‌ها و امور دیگر وجود دارد با حضور در میان مردم و شنیدن سخنان آنها تصمیمات واقع‌بینانه‌تری می‌گیریم.

وی گفت: من در دوران مدیریتی که در دهه‌های گذشته داشتم بارها این را به عینه دیده‌ام و متوجه شده‌ام وقتی انسان حضور میدانی دارد و خود او واقعیت‌ها را از نزدیک می‌بیند، وقتی که نظرات کارشناسی و نظرات مدیران را می‌شنود نیازی نیست که حرف آنها را صد در صد تغییر دهد بلکه با اختیاراتی که دارد سعی می‌کند آن پیشنهادات و نظرات را روی ریلی بیاورد که حداقل نتایج خروجی آن تصمیمات برای مردم بیشتر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: