کد خبر: ۹۶۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
تعداد بازدید: ۸۴
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، بارش باران و برف، وزش باد شدید، مه گرفتگی، کاهش دید در مناطق کوهستانی، کولاک برف و احتمال سقوط بهمن به‌ویژه در نیمه‌شمالی و ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

هشدار نارنجی هواشناسی به پایتخت‌نشینانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، بارش باران و برف، وزش باد شدید، مه گرفتگی، کاهش دید در مناطق کوهستانی، کولاک برف و احتمال سقوط بهمن به‌ویژه در نیمه‌شمالی و ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی طی پنج روز آینده وضعیت جوی استان تهران آسمان نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین از بعد از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه (۲۰ تا ۲۲ دی) با فعالیت سامانه بارشی در بعضی ساعات به‌ویژه از پنجشنبه شب و طی روز جمعه افزایش ابر، گاهی همراه با بارش باران و وزش باد شدید در نیمه‌شمالی استان بارش باران و برف و در ارتفاعات استان بارش برف همراه با مه گاهی کولاک برف مورد انتظار است.

از امروز تا جمعه کاهش دما و روز شنبه (۲۳ دی) افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۲۱ دی ) نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد، گاهی بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در روز جمعه ( ۲۲ دی) نیمه‌ابری تا ابری با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی تهران همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف از بعد از ظهر پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه (۲۱ تا ۲۲ دی) خبر داد.

بر اثر این مخاطره بارش باران و برف، وزش باد شدید، مه گرفتگی، کاهش دید در مناطق کوهستانی، کولاک برف و احتمال سقوط بهمن به‌ویژه در نیمه‌شمالی و ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، لغزندگی زمین به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی به‌سبب بارش برف، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی وجود د ارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال ها و آب روها توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: