کد خبر: ۹۶۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید: ۸۱
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر وقت امروز (۱۹ دی) و افزایش محسوس دما در شمال کشور خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور از امشب/ این استان‌ها بارانی می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر وقت امروز (۱۹ دی) و افزایش محسوس دما در شمال کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۹ دی) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و اواخر وقت با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان بارش باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: چهارشنبه (۲۰ دی) با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه(۲۱ دی) علاوه بر مناطق ذکر شده در سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه(۲۲ دی) در نواحی جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز مرکزی و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شنبه(۲۳ دی) در شمال غرب و غرب کشور بارش و وزش باد شدید موقت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز در نواحی شمال شرق، مناطق واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب، چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب، شرق و جنوب شرق در بعضی ساعات افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. این شرایط جمعه در غالب مناطق کشور انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در این نواحی کاهش محسوس رخ خواهد داد.

وی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر و پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ دی ) نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۲۱ دی) نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد، گاهی بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا (۲۰ و ۲۱ دی) بندرعباس با دمای ۲۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: