کد خبر: ۹۶۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۹۸
نخستین جشنواره «هنرآزادی‌بخش» از یکم تا ششم اسفند ۱۴۰۲ (فوریه ۲۰۲۴) در تهران‌ برگزار خواهد شد.

ساز نوازندگان ۲۰ کشور جهان برای آزادی غزه کوک می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا :نخستین جشنواره «هنرآزادی‌بخش» از یکم تا ششم اسفند ۱۴۰۲ (فوریه ۲۰۲۴) در تهران‌ برگزار خواهد شد.

اولین دوره جشنواره «هنر آزادی‌بخش» در بخش سرودهای انقلابی و ضد امپریالیستی با محوریت هنرمندانی از گروه‌های مقاومت برگزار خواهد شد.

کیوان امجدیان (دبیر جشنواره) در این باره گفت: با توجه به در جریان بودن واقعه تاریخ‌ساز غزه و ضرورت نزدیک ساختن اذهان مردم کشورهای مختلف دنیا به حماسه بزرگ مردم فلسطین در مقابل صهیونیست‌های جنایتکار، ایام ولادت حضرت ولیعصر(عج) فرصت مغتنمی برای برگزاری نخستین دوره این جشنواره است.

وی یادآور شد: اگرچه برای برگزاری دوره اول این جشنواره زمان بسیار کمی داریم اما با مساعدت و هم‌یاری بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری، کلید این کار که شاید بتوان آن را یک عملیات فرهنگی دانست.

گروه‌های سرود، کر و فولکلور کشورهایی با سابقه ایستادگی در خط مقدم مقابله مبارزه با سلطه غربی در این جشنواره حاضر هستند و پس از اجرای برنامه، آثار توسط جمعی از داوران از کشورهای مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت‌. آیین اختتامیه نیز در آستانه نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

در این جشنواره گروه‌های موسیقی کشورهایی چون آفریقای جنوبی، الجزایر، اوگاندا، اندونزی، بلاروس، بوسنی هرزگوین، بولیوی، بنگلادش، پاکستان، تونس، سوریه، شیلی، چین، فلسطین، کوبا، روسیه، لبنان، لیبی، عراق، نیجر، نیجریه، مالی، نیکاراگوئه، ونزوئلا، ویتنام و یمن ضمن رقابت اجرای برنامه خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: