کد خبر: ۹۶۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۱۲۷
نمایندگان مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ مربوط به پرداخت بدهی دولت به صنعت برق با انتشار اوراق مالی موافقت کردند.

تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ برای پرداخت بدهی دولت به صنعت برقبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه)، کلیات لایجه لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توضیح گزارش این کمیسیون درباره لایحه مذکور گفت: دولت حدود ۱۲۵ همت به شرکت برق بدهکار است و همین منجر شده که وزارت نیرو نتواند اهداف تعریف شده را عملیاتی کرده و خدمات رسانی را گسترش دهد.

وی افزود: پیشنهاد دولت این است که برای پرداخت بدهی خود ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته و بخشی از بدهی خود به وزارت نیرو و شرکت برق را پرداخت کند؛ با تصویب این لایحه در سال آینده وضعیت بهتری در زمینه برق در حوزه های کشاورزی و صنعت داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین گفت: در تابستان برق کشاورزان و صنعتگران قطع شده و باعث بروز آسیب های فراوانی می شود پس باید برای مقابله با این اتفاقات تمهیداتی اندیشیده شود.

حاجی بابایی در پایان بیان کرد: با تصویب این لایحه بخشی از بدهی ۱۲۵ همتی دولت پرداخت شده و وزارت نیرو می تواند خدمات بیشتری به مناطق محروم داده و  قطعی برق نیز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: