کد خبر: ۹۶۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
تعداد بازدید: ۱۰۰۴
در پژوهشی در بزرگترین دریاچه ایالات متحده، توسط دانشمندان به عنوان بخشی از تحقیقات وزارت انرژی انجام شد، باعث کشف یک معدن طلای سفید حاوی ۵۴۰ میلیارد دلار گنج در کف دریاچه‌ای غول پیکر در جنوب کالیفرنیا شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، پژوهشی با هدف یافتن میزان لیتیوم که به دلیل ظاهر شن مانند سفیدش به طلای سفید نیز معروف است، در کف حجم عظیم آب وجود دارد، انجام شد. به طرز شگفت انگیزی حجم شگفت انگیزی از آن وجود داشت، که تصور می‌شود چیزی حدود ۱۸ میلیون تن باشد. این کشف درست پس از آن بود که دانشمندان قبلاً تأیید کرده بودند که چهار میلیون تن لیتیوم در این دریاچه وجود دارد و این میزان نیز از طریق فرآیند حفاری کشف شده بود.

گنج ۵۴۰ میلیارد دلاری، در عمق دریاچه‌ پیدا شد/ عکس

مقدار زیاد لیتیوم کشف شده در دریاچه به اندازه‌ای است که می‌توان باتری‌هایی برای ۳۸۲ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی تولید کرد. به گفته مایکل مک کیبن، استاد ژئوشیمی و نویسنده این مطالعه، این یکی از بزرگترین ذخایر آب نمک لیتیوم در جهان است، می‌تواند ایالات متحده را کاملاً خودکفا کند به حدی که لیتیوم و واردات آن از طریق چین متوقف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: