کد خبر: ۹۶۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
تعداد بازدید: ۱۳۹
مرعشی گفت: در اعتراضات سال گذشته خاتمی و موسوی بیانیه های جداگانه داشتند و موسوی گفت که مجلس موسسان تشکیل شود ولی آیا مردم معترض قانع شدند؟

حسین مرعشی: شورای نگهبان علی لاریجانی را رد کرد، حالا باید دید در قبال توصیه‌های رهبری چه می‌کند/ همتی در ۱۴۰۰ رئیس‌جمهور می‌شد اگر...به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : مرعشی گفت: در اعتراضات سال گذشته خاتمی و موسوی بیانیه های جداگانه داشتند و موسوی گفت که مجلس موسسان تشکیل شود ولی آیا مردم معترض قانع شدند؟

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در نشست خبری که ظهر امروز (یکشنبه ۱۰دی) برگزار شد، با اشاره به انتخابات مجلس گفت: منتظریم ببینیم تا نهادهای پایبند به توصیه های رهبری هستند یا نه و سختگیری را کنار می گذارند یا نه. شورای نگهبان در انتخابات قبلی علی لاریجانی اصولگرا را رد کرد الان باید ببینیم در قبال توصیه های رهبری چه می کند. ۱۸۰ نفر از اعضای احزاب جبهه اصلاحات در انتخابات ثبت نام کرده اند و باید ببینیم چه تعداد تایید می کنند. اگر ۲۰ نفر تایید شوند ما در خانه می نشینیم اما اگر بیشتر تایید شوند، برای تهیه لیست اقدام می کنیم.

 

مرعشی گفت: اگر ما کاری که در سال ۹۲،۹۴،۹۶ را برای ۱۴۰۰ انجام می دادیم، همتی انتخاب می شد.

وی درباره برنامه ها و کاندیدهای حزب کارگزاران برای انتخابات گفت: کاندیدی معرفی میکنم که بتوانیم مسئولیت کارکرد آنها را در قبال مردم بپذیریم. برنامه های ما خیلی روشن است. اولویت اول کشور ساماندهی به اقتصاد است. باید نشاط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را برگردانیم. گروه های سیاسی باید براساس وزن اجتماعی خود، در قدرت باشند. جبهه پایداری نباید حذف شود بلکه به اندازه وزن اجتماعی خود فعال باشند. رشد اقتصادی بدون امید مردم میسر نیست. در سیاست خارجی، کشور را با تحریم آمریکا نمی توان اداره کرد. از بازار جهانی نفت حذف شدیم و هیچ اتفاقی در جهان نیفتاده است. قدرت نفت از موشک بیشتر است. باید تولید نفت ایران به ۷ میلیون بشکه برسد. تحریم مدیریت یعنی چه؟ مدیریت تحریم یعنی نفت ۲۰ درصد زیر قیمت فروخته می شود و ۱۰ درصد هم برای انتقال نفت از دست می رود.

دبیرکل حزب کارگزاران درباره جایگاه مردم در بین اصلاحات، گفت: در اعتراضات سال گذشته خاتمی و موسوی بیانیه های جداگانه داشتند و موسوی گفت که مجلس موسسان تشکیل شود ولی آیا مردم معترض قانع شدند؟ ما با مردم حرف نزده ایم. با فرمان تندروها نمی توان کشور را اداره کرد. اعتراضات سال گذشته وقتی لطمه خورد که اعتراضات در مقابل اصل حجاب گذاشته شد که اشتباه بودزیرا عده ای معترض بودن ولی محجبه بودند. اگر مساله ما، حل مشکلات کشور است، می توان هنوز بیش از ۵۰ درصد مردم را سازمان داد تا برای مصالح خود گام بردارند. ما خودمان باید محکم و روشن صحبت کنیم تا مردم به صحنه بیایند.

وی افزود: باید براساس مشی میانه، ۵۰ درصد مردم را آماده کنیم تا با واقعیت ها حرکت کنند یعنی کاری که ترکیه کرد. ترکیه ظرفیتی ایجاد کرده است که در حکومت لائیک، یک حزب اسلام‌گرا قدرت را بدست می آورد ولی اردوغان نمی تواند اصول لائیک را زیر پا بگذارد و علیه آتاتورک حرف بزند.

مرعشی ادامه داد: قدرت از خودش دفاع می کند. نیروهای مسلح از حکومت دفاع می کند. در همه دنیا هم همین‌گونه است. نمی‌توان با اعتراض چند ماهه حکومت را سرنگون کرد. باید به فکر حل مشکلات مردم بود. من معتقدم اگر با مردم میانه رو درست صحبت کنیم و مسئولیت بپذیرم، مشکلات حل می شود.

وی در توضیح خود از اینکه قدرت نفت از موشک بیشتر است، گفت: عربستان ۲۱/۵ درصد، ایران ۲۰ درصد، ونزوئلا ۱۹ درصد، آمریکا ۷ درصد و روسیه ۵ درصد نفت جهان را در اختیار دارند. آمریکا، عربستان و روسیه روزانه ۱۱ میلیون بشکه نفت تولید می کنند به همین دلیل نفت روسیه از بازار خارج مشد زیرا اگر این اتفاق می افتاد، نفت به ۳۰۰ دلار می رسید. اما ایران ۳ درصد تولید نفت را دارد و به راحتی از بازار حذف و عربستان جایگزین شد. اگر تولید ایران ۷/۵ میلیون بشکه بود براحتی تحریم نمی شد. مصرف گاز در کشور الان ۷ درصد بیشتر شده اما تولید آن ۳ درصد کاهش یافته است. این ها واقعیات است. نفت ابزار چانه زنی ماست. زمین‌گیر کردن ایران به این شکل ارزش های کشورمان را نابود می کند. ایران باید رشد کند و بدرخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: