کد خبر: ۹۶۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۱۰۴
فدراسیون والیبال ایران رسما از چهار گزینه پایانی و نهایی هدایت تیم ملی والیبال ایران رونمایی کرد.

یکی از این ۴ نفر سرمربی ایران می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه : فدراسیون والیبال ایران رسما از چهار گزینه پایانی و نهایی هدایت تیم ملی والیبال ایران رونمایی کرد.

وحید مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال هفته آینده با تشکیل دو جلسه کمیته مشورتی و کمیته فنی، چهار گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد و در پایان گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران مشخص و اعلام خواهد شد.

ویتال هاینن (بلژیک)، آنجلو لورنزوتی (ایتالیا)، سعید معروف (ایران) و روبرتو پیاتزا (ایتالیا) چهار گزینه اصلی مدنظر برای هدایت تیم ملی والیبال ایران هستند که باید دید در نهایت کدام یک در مرحله نخست بر نیمکت این تیم تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس تکیه خواهد زد.
چهار گزینه‌ای که هر کدام افتخارات بسیاری در حوزه والیبال کسب کردند و در این گزارش به بخشی از رزومه آن‌ها اشاره شده است.

سعید معروف:
میرسعید معروف‌لکرانی (Saeid Marouflakrani) متولد ۱۳۶۴ در ارومیه است. بازیکن والیبال اهل ایران که باشگاه شهداب یزد آخرین حضور او به عنوان بازیکن بود، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تیم ملی والیبال ایران و یکی از بهترین بازیکنان و پاسورهای جهان در نسل خود به‌شمار می‌رود تا جایی که فدراسیون جهانی والیبال از وی به عموان اسطوره زنده والیبال دنیا یاد می‌کند. معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و از سال ۱۳۸۴ هم رسماً عضو تیم ملی بزرگسالان شد. وی از سال ۲۰۱۲ از سوی کادر فنی و بازیکنان، به عنوان کاپیتان تیم ملی والیبال مردان ایران انتخاب شد. معروف توسط کمیته وی ای اس مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۸ در قاره آسیا و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در سطح جهانی در پایان رقابت‌ها به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد و در قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ نیز به عنوان بهترین پاسور و با ارزش‌ترین بازیکن معرفی شد. او همچنین به عنوان یکی از سه پاسور برتر جهان والیبال شناخته می‌شود. سعید معروف با عملکرد درخشان خود در لیگ جهانی ۲۰۱۴ نخستین جایزه معتبر فرا آسیایی خود را به عنوان بهترین پاسور مسابقات دریافت کرد. او در قهرمانی جهان ۲۰۱۴ نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به همراه ایران برای نخستین‌بار جزء شش تیم برتر قهرمانی جهان قرار گرفت او همچنین در مسابقات گزینشی المپیک ریو با عملکرد خوب خود که منجر به صعود ایران پس از ۵۲ سال به المپیک گردید، به عنوان برترین پاسور مسابقات انتخاب شد. معروف در المپیک ۲۰۲۰ توکیو-ژاپن هم حضور داشت و در دو سال بعد از این رقابت‌ها به عنوان بهترین پاسور لیگ ترکیه معرفی شد و هم اکنون با توجه به تجربه، هوش و استعداد کم‌نظیرش به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم ملی مردان ایران به حساب می‌آید.

ویتال هاینن:
ویتال هاینن (Vital Heynen) متولد سال ۱۹۶۹ در کشور بلژیک است و کار مربی‌گری خود را با تیم نولیکو مازک آغاز کرد و این تیم را پنج‌بار قهرمان لیگ برتر و جام حذفی بلژیک کرد. این مربی همچنین در سال ۲۰۰۸ نایب قهرمانی و در سال ۲۰۱۰ سومی لیگ قهرمانان اروپا را با نولیکو مازک به دست آورد. وی سابقه هدایت تیم‌های باشگاهی زراعت بانک آنکارا و بیدگوشچ را نیز در پرونده کاری خود دارد. هاینن در سال ۲۰۱۲ سرمربی تیم ملی والیبال آلمان شد و ژرمن‌ها را به مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۴ رساند.

این مربی در سال ۲۰۱۷ با تیم ملی والیبال بلژیک در چهارچوب دیدارهای لیگ ملت‌ها به میدان رفت.

هانین در سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی لهستان را پذیرفت و عنوان قهرمانی جهان را در همان سال به دست آورد. این مربی بزرگ والیبال در سال ۲۰۱۹ نیز با تیم ملی لهستان مقام نایب قهرمانی جام جهانی، مدال برنز لیگ ملت‌ها و مقام سومی رقابت‌های قهرمانی قاره اروپا را به دست آورد. تیم ملی لهستان در سال ۲۰۲۱ نیز با هدایت این مربی مدال نقره لیگ ملت‌ها و مقام سومی قاره سبز را از آن خود کرد. او در حال حاضر سرمربی تیم ملی والیبال زنان آلمان است.

آنجلو لورنزوتی:
آنجلو لورنزتی (Angelo Lorenzetti) متولد ۱۹۶۴ در کشور ایتالیا است و کار مربیگری خود را با باشگاه کاریفانو گیبام فانو آغاز کرد. او از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ سرمربیگری تیم ملی زیر ۱۷ سال ایتالیا را برعهده داشت و پس از آن به مدت دو سال هدایت تیم ملی زیر ۲۱ سال این کشور را برعهده گرفت. او از سال ۹۸ تا ۹۹ بار دیگر سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال ایتالیا شد و دلا روور کاریفانو فانو دومین حضور لورنزتی در تیم‌های باشگاهی به عنوان سرمربی بود.

پادووا و مودنا دیگر باشگاه‌هایی بودند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ (به مدت سه سال) سکان هدایت آن‌ها برعهده این سرمربی ایتالیایی بود. لورنزوتی از سال ۲۰۰۴ به مدت یک‌سال بار دیگر هدایت تیم ملی زیر ۲۱ سال ایتالیا را برعهده داشت و ورونا، پیاچنزا و مودنا به ترتیب باشگاه‌هایی بودند که این سرمربی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ هدایت آن‌ها را برعهده داشت. لورنزوتی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ سرمربی باشگاه ترنتینو بود و در چندسالی که هدایت این تیم را برعهده داشت همواره یک پای فینال بود و در آخرین سال نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد. همچنین دو نایب‌ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به دست آورد. او هم اکنون سرمربی تیم پروجیا در ایتالیاست.

روبرتو پیازا:
روبرتو پیاتزا (Roberto Piazza) متولد سال ۱۹۶۸ در کشور ایتالیا است. او تا سال ۱۹۹۸ به عنوان بازیکن در تورنمنت‌های مختلف حضور داشته است و کار مربیگری را از سال ۱۹۹۰ به عنوان دستیار با تیم پارما شروع کرد و همان سال موفق به کسب مقام سومی قهرمانی باشگاه‌های جهان شد. باشگاه‌های ترویسو، دینامو موسکو و تیم ملی والیبال روسیه دیگر مقصدهای این مربی به عنوان دستیار بود. پیازا از سال ۲۰۰۹ که سرمربی سیسلی بلونو شد تاکنون هدایت تیم‌های باشگاهی و ملی برلانوتی چونئو، یابرسکی ویگل، المپیاکوس، تیم ملی قطر، مودنا، اسکارا بلخاتوف، تیم ملی هلند و میلانو را برعهده داشته است.

وی در حال حاضر سرمربی تیم باشگاهی میلانو در سری A ایتالیا است و از سال ۲۰۱۹ نیز هدایت تیم ملی مردان هلند را در تورنمنت‌های مختلف برعهده داشته است. وی سابقه حضور در بیش از ۱۵۰ تورنمنت والیبال جهان را در پرونده کاری خود دارد که مدال نقره ۲۰۱۰ و برنز ۲۰۰۹ لیگ جهانی از جمله افتخارات این سرمربی است. سه مدال طلا لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۵-۲۰۰۶/ ۱۹۹۹-۲۰۰۰/ ۱۹۹۸-۱۹۹۹، پنج مدال نقره لیگ قهرمانان اروپا و یک مدل برنز این رقابت‌ها از دیگر دستاوردهای پیازا است.
مدال برنز باشگاه‌های جهان ۱۹۹۰-۱۹۹۱، قهرمانی باشگاه‌های اروپا ۲۰۱۰-۲۰۱۱ و کسب ۱۵ مدال رنگارنگ سری A ایتالیا شامل ۹ طلا، چهار نقره و دو برنز از دیگر افتخارات این مربی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: