کد خبر: ۹۶۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۷۵
معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جریان مقاومت، رکن غیرقابل انکار ثبات و امنیت در منطقه است و نقش ثبات‌ساز آن در منطقه بر کسی پوشیده نیست.

باقری کنی: آمریکایی‌ها تمام دنیا را از دریچه خودشان می‌بینند/ رفتار مقاومت در منطقه، ثبات‌ساز استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جریان مقاومت، رکن غیرقابل انکار ثبات و امنیت در منطقه است و نقش ثبات‌ساز آن در منطقه بر کسی پوشیده نیست.

«علی باقری» در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با اقدام اخیر آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با توقف هرچه زودتر جنگ در غزه و این‌که با توجه به این اقدامات آمریکا آیا ضروری نیست که در ساختار کنونی جهان از جمله شورای امنیت سازمان ملل تغییراتی ایجاد شود و آیا ایران ایده‌ای در این ارتباط دارد، تصریح کرد: همانطور که اشاره کردید سازوکاری که اکنون در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل خود را مدعی صیانت از صلح و امنیت بین‌المللی می‌داند در موضوعی (جنگ غزه) که به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی است ۷۵ روز است نتوانسته اقدام موثر و جدی انجام دهد و این به خاطر این است که آمریکایی‌ها تمام دنیا را از دریچه خودشان نگاه می‌کنند و طبیعی است که چارچوب منافع آنها تامین‌کننده حقوق و منافع دیگر بازیگران در عرصه بین‌المللی نیست.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها در سال‌های قبل با تلاش‌هایی که انجام می‌دادند به ظن خود می‌توانستند با توسل به ابزار زور و تحمیل نظم مورد نظر خود را به مناطقی از دنیا تحمیل کند امروز در شرایطی که خود آمریکایی‌ها اذعان دارند که نظم برآمده از چارچوب یک جانبه‌گرایی در حال افول است و در شرایطی که بازیگران متعددی در صحنه بین‌المللی نقش‌آفرین هستند در این مقطع زمانی دیگر آنها ناتوان هستند که بتوانند نظم برآمده از منافع خود را به دنیا تحمیل کنند.

باقری گفت: استمرار جنایت صهیونیست‌ها و حمایت آمریکایی‌ها از آنها یکی از جلوه‌های ناکامی آمریکا در تحمیل نظم مورد نظر خود به جامعه جهانی است، همچنین ناکامی شورای امنیت در اتخاذ یک تصمیم قاطع که به نفع صلح و امنیت جهانی باشد که قطعا اولین مولفه آن توقف جنگ صهیونیست‌ها در غزه است نیز نشان‌دهنده این است که آمریکایی‌ها در تحمیل نظم مورد نظر خود ناکام مانده‌اند.

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما اعتقاد داریم نظمی که مدعی چند جانبه‌گرایی است می‌تواند جایگزین منطقی و درست نظم تحمیلی آمریکا باشد. این نظم می‌تواند منافع ملت‌های مستقل را تامین کند و از طرفی دیگر صلح و ثبات پایداری را برای جهان به ارمغان بیاورد.

وی با تاکید بر این‌که ادامه وضعیت کنونی توسط آمریکایی‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند اهداف آنها را محقق کند در ادامه صحبت‌های خود در این ارتباط خاطرنشان کرد: اکنون مردم دنیا و فلسطین به وضوح نشان دادند که به هیچ وجه حاضر نیستند که از حق خود بگذرند و نظم تحمیلی آمریکایی‌ها را بپذیرند حتی به قیمت از دست دادن جان خود و خانواده‌شان و آنها در این راستا به صورت جدی در مقابل رویکرد خودخواهانه و خودبرتربیانه آمریکا ایستاده‌اند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ارزیابی‌اش از عملکرد نیروهای مقاومت از جمله انصارالله یمن در تحولات اخیر در اراضی اشغالی و اقدامات آنها برای حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: نیروهای مقاومت جریان‌های بالغ و کاملی هستند که می‌توانند به عنوان بازیگر مستقل در سطح منطقه‌ای و ملی عمل کنند و آنها این واقعیت را طی سال‌های گذشته به اثبات رسانده‌اند.

باقری با بیان این‌که امروز به همگان اثبات شده که جریان مقاومت رکن غیرقابل انکار ثبات و امنیت در منطقه است و رفتار ثبات‌ساز آنها در منطقه برای هیچ کس پوشیده نیست، اظهار کرد: بعد از تهاجم اخیر صهیونیست‌ها به غزه این نوع رویکرد و کارکرد مقاومت بیش از پیش برای همگان مشخص و آشکار شد.

وی در همین راستا تاکید کرد: هر چارچوبی که در آینده منطقه بخواهد تصویر شود، قطعا مقاومت یک رکن رکین این چارچوب خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: